Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Voor zover ik mij herinner heb jij een Hohner Revelation toch? Dat was voor mij in ieder geval mijn eerste gitaar met een wilkinson 2 point trem. Sindsdien is dat ook één van mijn favoriete tremolo's. Maar heb daarna ook wel andere 2 pointstrem's gehad en moet eerlijk zeggen dat die over het algemeen ook wel goed werken. Zeker als je, net zoals bij die hohners ook een rollernut hebt.

    Nadeel van die Wilkinsons is dat je voorzichtig moet zijn met de hoogte van de trem instellen. Altijd doen zonder snaarspanning, anders beschadig je blades en of de studs.

    Mocht je nog een stratbody hebben met een 6 schroeven trem, dan zou je die ook kunnen gebruiken. Ik heb een vs100 op de plaats van een 6 punt trem gezet. Het enige "werk" was het boren van de 2 gaten voor de studs. De rest van de tremolocavity hoefde niet aangepast te worden. Wel blijf je 4 gaten zien van de 6 puntsschroeven, die dekt de baseplate niet af.
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Hallo Noid. Ja, wij zijn de enigen hier met een beetje liefde voor de Hohner Revelation. Dat is ook waar ik die Wilkinson tremolo van ken. Ik vind het een heerlijke tremolo. Fijner dan mijn Fender tweepunts tremolo. Ik vind wel de hals wat dun. Die revelation is toch wel een soort Ibanez raceplank. Bovendien heb ik nog veel strat replacement onderdelen liggen, dus ik zit nog een beetje te kijken naar een leuk stratje voor derbij.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Dat was toch die Gibson MIII achtige met 27 frets? Ooit eens op gespeeld. Waanzinnig apparaat.
    147-c Guitars

  4. #14

    Standaard

    Tokai GS100 heeft geloof ik de Wilkinson trem die jij bedoeld.


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Dat was toch die Gibson MIII achtige met 27 frets? Ooit eens op gespeeld. Waanzinnig apparaat.
    Deze is het:

    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Goed geheugen TR! Ik heb inderdaad zo'n 27 fiets versie ervan (pre-productie model) en daarnaast ook een 24 frets. Blijven fijne gitaren.

    De 27:


    De 24:
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    fretking heeft de Gotoh/Wilkinson VSV trem wat ook een hele prettige Wilkinson is

    life sucks and then you die

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Inderdaad, met oog op back to topic: bij deze nog wat foto's van de v100 in een stratbody:





    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De eerder genoemde tokai gs100, te koop:

    https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...sPage=lr&pos=8

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top