Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 10 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 92
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Ik mag toch hopen dat deze gitaar als B-stock aangeboden gaat worden met de schade.
    Ja oké, schade etc. wel.
    Maar ik denk dat veel mensen een gitaar terugsturen omdat er iets is aan de gitaar dat ze niet bevalt zoals de sound of het gewicht. En ik denk niet dat die dan B-stock worden.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    als je het bij 1 of 2 gitaren gaat houden dan raad ik inderdaad aan stad en land af te reizen voor die gitaar en er voor te zorgen dat dat de gitaar wordt die lange tijd bij je blijft, wil je echter wat meer diversiteit dan ontkom je er niet aan ook wel eens via internet te kopen en te accepteren dat iedere gitaar "anders" is (en dat ook te waarderen)
    ik heb een tijd lang de neiging gehad om iedere gitaar te laten klinken/spelen als mijn favoriet maar uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat dat onzin is en wil juist zo veel mogelijk onderscheid te hebben. Dat wil niet zeggen dat ik "slechte" gitaren accepteer maar als het hout goed is dan is alles wel af te stellen en leer je het karakter van iedere gitaar te waarderen. (dit is dus geen aanbeveling om kwaliteits checks dan maar over te slaan maar wel om niet te paniekerig te reageren als een gitaar niet 100 % is van wat je van te voren in zelf verzonnen had)
    life sucks and then you die

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik heb een tijd lang de neiging gehad om iedere gitaar te laten klinken/spelen als mijn favoriet maar uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat dat onzin is en wil juist zo veel mogelijk onderscheid te hebben.
    Dat is wel redelijk gelukt geloof ik 😂


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Hoe ik tot m'n aankoop beslissing van nieuwe gitaren kom is niet dat ik stad en land afreis.
    Ik lees eerst veel op internet, luister veel YouTube filmpjes. Zoek dan gericht de winkel op die die gitaar heeft en ga erheen. De beslissing valt dan als ik hem daarna bijna 2 uur getest heb.
    Veel efficiënter, en voor mij de grootste kans op een goeie aankoop. Als ik teveel test, word ik besluiteloos. Als er weinig aanbod is word je juist getriggerd gericht te werk te gaan.
    Het verhaal van de topicstarter vind ik redelijk kansloos. Te weinig kritisch en gericht uitgezocht waardoor je nu met een miskoop zit.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Met gericht uitzoeken heeft het niks te maken. De miskoop zit hem vooral in cosmetische zaken, afwerking en schade. Dan kun je nog zoveel filmpjes luisteren, maar schade en slecht spuitwerk zie je niet in de specs. De grootste oorzaak van de miskoop is dat ie niet heeft getest.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.491

    Standaard

    Een dozenschuiver SCHUIFT dozen en een doos bestellen is per definitie loterij. Het is een simpel gegeven maar het concept is blijkbaar niet voor iedereen duidelijk: "ja maar... DIE doos wilde ik niet!"
    Duh.
    Het is een keuze he, ga ik zelf die ene uit stapel vissen of do I feel lucky today.

    Ik ben het met Fred eens, als je geen mindset hebt om te dealen met de onvermijdelijke quirks van een gok gitaar zou ik het ook niet doen. En als je niet zoveel gitaren hebt (zoals Fred en ik ) dan is instant gratification waarschijnlijk belangrijk en heb je geen boodschap aan de tijd nemen om naar een gitaar toe te groeien (wat enorm bevredigend kan zijn)
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Het is een misvatting van veel mensen hier denken dat Bax dozen open maakt.
    Dat is helemaal niet het geval.

    De artikelen gaan regelrecht van de desbetreffende fabriek via Bax naar de klant.
    Is ook niet te doen met meer dan 50000 artikelen op voorraad , waar 99 van de 100 keer niets aan mankeert.

    Je zou bijna gaan denken dat Bax, Thomann, ect alleen maar troep verkopen.

    Ik persoonlijk vind het veel fijner dat niemand met zijn kletsen aan de gitaar geweest is. Dus regelrecht van Fender naar Benny.
    Al die vieze zweet klauwen, poep bacterieen , en allerhande ander plakzooi bah doe mij maar echt een nieuwe

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Ik persoonlijk vind het veel fijner dat niemand met zijn kletsen aan de gitaar geweest is. Dus regelrecht van Fender naar Benny.
    Al die vieze zweet klauwen, poep bacterieen , en allerhande ander plakzooi bah doe mij maar echt een nieuwe
    Ook wel eens meegemaakt in een echte winkel... Na lang testen kom je tot een beslissing: "Doe mij deze maar." Zeggen ze: "Nee, dat is een demo exemplaar. U krijgt een nieuwe uit het magazijn."
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Update: inmiddels contact gehad met een degelijke medewerker van Thomann. Toonde begrip en legde me keurig uit hoe en wat er moest gebeuren. Hij heeft mijn verhaal direct opgepakt en vandaag kan ik de gitaar in pakken en opsturen. Pluimpje voor deze vent

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Bij Bax niet. De Yamaha PAC 112 voor mijn neefje had ik uit het rek geplukt. Die wilde ik en geen andere. Daar deed Bax totaal niet moeilijk over.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top