Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 10 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 92
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Klopt, ik ben 22 haha. Uiteindelijk is dat wel de beste manier om een goede gitaar te kopen, helemaal met je eens. Alleen de specs van de 2016 range + deze kleur van de gitaar waren wel erg mooi, dus vandaar de keuze om toch te bestellen. Ik heb ook nog nooit eerder een gitaar via internet gekocht, dit is voor mij ook nieuw.
    Specs zeggen niks...... nog niet eens bij een auto of motorfiets.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    In 2012 wilde mijn zoon een Gibson Les Paul Standard kopen. Hij had hard gewerkt en het ging natuurlijk om een beste uitgave.
    Hij was een aantal winkels langs geweest, had wel een duidelijk voorkeur voor kleur (honeyburst), maar feel etc. was natuurlijk belangrijker.
    Hij vond toch niet direct wat hij zocht en zag dat Thomann een op zich al interessante aanbieding had. Ik deed toen veel zaken met Thomann i.v.m. de update van mijn studio en kon daar dus wel een potje breken...
    Ik heb toen met ze gebeld, e.e.a. uitgelegd en er werd een offerte gemaakt (gitaar + zeer luxe koffer, leren riem, Korg Polytune en nog wat klein spul) en hij betaalde 400 euro minder dan bij de muziekwinkels. En dan ging de BTW er in ons geval nog vanaf en dat regelde ik voor hem "via de zaak"! Voor hem was die korting natuurlijk al een heel bedrag (en niet alleen voor hem... )
    De gitaar kwam, was erg goed afgesteld, had een geweldige top en de afwerking was volgens mijn zoon beter dan bij alle andere LP's die hij had getest (hoewel dat op zich niet zo zou moeten zijn....).
    Kortom, superdeal!
    Ik realiseer me dat het niet helemaal een standaardbestelling was, maar wel mooi dat je een gitaar ongezien koopt en dat het zo uitpakt! En hij is er nog steeds meer dan tevreden over (hoewel hij nu toevallig naast me zit en zegt dat hij er wel eens andere pu's in wil.... Snotjoch!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.329

    Standaard

    Misschien bezoek je de verkeerde winkels Erik.

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Toen een aantal jaar terug de dollar zo bizar slecht stond dat 1€ ongeveer $1,40 was heb ik een Gibson van Ebay geplukt. Dit was mijn eerste 'echte gitaar'. Ik heb hem nog steeds en ben er tevreden mee, maar nu wat jaren verder en meer ervaren denk ik wel eens, als ik in een winkel 10 Gibsons had geprobeerd had ik deze er waarschijnlijk niet uitgezocht. Daarom koop ik nooit meer een gitaar zonder er eerst op te kunnen spelen.

  5. #45

    Standaard

    Ik heb hier een eigen zaak (geen muziek) ik heb wekelijks contact met de pakjesdienst. Als ik soms ziet hoe de pakjes en dozen van de ene kant naar de andere kant van de auto vliegen om mijn bewuste pakje te vinden....en dan bij de volgende klant wederom hetzelfde....Als uw gitaarje van hoeveel euroos?? de laatste doos is !!!!!!!!! kmag er gewoon nie aan denken. En ook wetend dat dit gitaarke al 5x retour gehad heeft.... Dan lees ik hier enkele topics waar gemeld wordt dat het "gitaartje" in een room van 50% vocht moet staan, zeker dit staandertje niet gebruiken want de hals kan krom trekken...enz enz...
    Misschien nu wel wat overdreven (alhoewel) maar wie koopt nu een topgitaar via deze blinde weg met zijn zuur verdiende centjes...
    En het argument dat de plaatselijke gitaarboer er ook niet van ken (dan is dit zijn eigen groot probleem)??? Ga dan gewoon naar een andere..Beste internetkopers...veel succes. Voor kleinere dingen, pedalen en dergerlijke kan je inderdaad niet veel miskopen blind omdat je weet wat het inhoud, maar een Gitaar???

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Mijn grootste angst bij zaken zoals Thomann is dat je niet weet hoe vaak een gitaar al teruggestuurd is. Als jij er niet tevreden mee bent en hem terugstuurt dan komt hij daarna bij een ander terecht.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Precies.

    Ik heb ooit bij een gitaarzaak een stuk of 20 (!) Fender strats geprobeerd. Mijn god wat een verschil in feel! Geen 2 voelden hetzelfde, ook al waren de specs hetzelfde.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Mijn grootste angst bij zaken zoals Thomann is dat je niet weet hoe vaak een gitaar al teruggestuurd is. Als jij er niet tevreden mee bent en hem terugstuurt dan komt hij daarna bij een ander terecht.
    Ik mag toch hopen dat deze gitaar als B-stock aangeboden gaat worden met de schade.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Precies.

    Ik heb ooit bij een gitaarzaak een stuk of 20 (!) Fender strats geprobeerd. Mijn god wat een verschil in feel! Geen 2 voelden hetzelfde, ook al waren de specs hetzelfde.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik heb deze gitaar uiteraard wel uitgetest. Hij was qua feel eigenlijk exact zoals ik verwachtte. Het geluid was wel anders in vergelijking met mijn andere Gibson. Zelfde elementen alleen de hals en de structuur van de body is wel anders. Hij is wat scherper en feller. Neigt wel een beetje richting SG. Niet slechter of beter, maar gewoon anders. Meer treble en iets minder bass.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Ik mag toch hopen dat deze gitaar als B-stock aangeboden gaat worden met de schade.

    Klopt, en dat gebeurd ook in de praktijk, spulletjes die ik retour naar Thomann stuur
    staan niet veel later als B-stock op hun site ...

    EDIT.: Ik lees nu (pas) schade...., ik doelde op (onbeschadigde) items die in de praktijk
    gewoon wat tegenvallen en daarom retour gaan.

    Wanneer er op ontvangst een (flinke) beschadiging is, dan is dat eerder een defect en
    naar mijn weten beland zo'n item dan niet meer op hun site. De korting bij B-stock
    items is ook altijd maar een paar procent.
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 22 mei 2017 om 11:38

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top