Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 92
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Tja, op een keer ga je ermee op je bek.
    Het is een manier van zaken doen, je kan niet 1. de laagste prijs hebben, en dan 2. de service verwachten die je van een winkel gewend bent.
    Het gaat goed zolang je in de marge zit waarmee dingen goed gaan, zodra het moeilijk wordt krijg je de complicaties van je keuze voor je neus.
    Niet in de laatste plaats personeel dat geen kennis van zaken heeft behalve betalingen aan ordernummers koppelen, en retouren invullen.
    Je kan de plaatselijke muziekboer verwensen, en geen kennis verwijten, maar een vent of een wief achter een toonbank is nog altijd gemakkelijker zaken doen dan 9/5 callcentre mensen, die data zitten te processen.
    Als ik Thomann was zou ik mezelf meteen op witgoed, kampeerspullen & automaterialen storten; same material, same business, en de infrastructuur ligt er.
    Waarom zou het personeel van een internet winkel minder kundig zijn dan dat van een fysieke?

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.322

    Standaard

    Laat ik het zo stellen.
    Mijn gitaarmannetje, en die heeft ook een winkel, bovendien verstand van gitaren, koopt ook bij Thomann.
    Bij hem kan ik dus dezelfde gitaar kopen als bij Thomann, alleen duurder.
    Verschil is, dat ik mijn gitaar afgesteld krijg, en dat hij kwaliteitscontrole voor mij pleegt, lemons veel sneller dan mij constateert, en terugstuurt.

    Nu is mijn argument niet omkeerbaar​, dat begrijp je zelf ook wel.
    Meer betalen voor een gitaar in een winkel, wil niet zeggen dat je kennis en kwaliteit krijgt.
    Niettemin, en daarmee heb jij andere ervaringen dan mij, tref ik in muziekwinkels in ieder geval mensen aan die zelf enigerlei wijze een instrument bespelen, en begrijpen hoe bepaalde specificaties voor de klant muzikant een rol spelen.
    Zelfs als ze inhoudelijk daarop tekort schieten (wat ik dan dus niet zo vaak meegemaakt heb) begrijpen ze dat beginsel in ieder geval.

    Mijn ervaring met Thomann is precies die van mijn eigen op een commerciële binnendienst.
    Je zit daar om productiewerk te leveren, niet om je inhoudelijke kennis van de producten die je verkoopt, of om begrip voor de klant zijn wensen te hebben (anders dan tonen, begrijp dat!)
    Betekent dat je gekwalificeerd bent protocollen af te handelen, met betalingen, retouren, retail bnb om te gaan, kunt verkopen, en logistiek kunt plannen.



    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    De grote hoeveelheid sukkels die ik in muziekzaken ben tegengekomen....... waarom is deze beter? Deze is 24 bits. Welke overdrive moet ik nemen? De Blackstar HT-Dual is volledig buizen (er zit één buis in, waarschijnlijk voor de show en de vervorming gaat via chips), kan ik deze Fender Strat inruilen? Oh da's wel een bijzondere..! (klopt, de nek was Mighty Might, body en alle hardware Aziatisch). Tja... zo'n V30 is natuurlijk maar 30 watt. Iedere topgitarist speelt met minstens 010. Galama gebruikt cederhout, dat weten de grote merken niet.... etc.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Wat een onzin. Thomann regelt alles voor je. Het enige wat jij moet doen is het retourlabel printen, op de doos plakken en het pakket bij een Post NL punt brengen. Daar komt de 30-dagen-niet-goed-geld-terug-regeling nog bij. Als je dat al teveel tijd vindt en je dat frustreert, dan is online kopen sowieso niets voor je.

    O ja, ik was nog even vergeten dat je een retourmelding moet doen. Balen, weer een minuut verloren.
    Ik heb ze direct gebeld nadat de gitaar binnen kwam. Moest eerst een stuk of 12 foto's opsturen mbt de schade. Vervolgens zouden ze direct contact met me opnemen. Dat is niet gebeurd. Die zelfde middag weer gebeld, opnieuw zou voor 5 uur contact met me worden opgenomen. Wederom niks gebeurd. Ik moet wel een retourlabel hebben om hem te kunnen printen, en dat ontbreekt tot nog toe. Dus morgen er opnieuw achteraan bellen, anders heb ik er weinig vertrouwen in dat er iets mee gebeurd. Ik heb het niet via die internet app gedaan omdat ik hem in principe gewoon wil ruilen voor een degelijk exemplaar, i.p.v. money back. Maar goed, zal het ook daar morgen telefonisch met die medewerker over hebben. Misschien is dat alsnog de beste optie.

    Maar vanwaar de cynische opmerkingen en verwijten? Je manier van reageren is nou niet echt bepaald een genot voor mij om te lezen. Heb je een mening, prima, ben je het niet met me eens, helemaal prima, maar een beetje respectvol formuleren lijkt me niet te veel gevraagd?

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Hahahaha, deze kan er ook bij. Een telefoongesprek met een fysieke winkel.
    Ik: Heeft u ook Musicman gitaren?
    Winkel: Ja, die hebben we.
    Ik: Mooi! Welke types?
    Winkel: Een zwarte en een witte.

    Waar gebeurd!!

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Maar vanwaar de cynische opmerkingen en verwijten? Je manier van reageren is nou niet echt bepaald een genot voor mij om te lezen. Heb je een mening, prima, ben je het niet met me eens, helemaal prima, maar een beetje respectvol formuleren lijkt me niet te veel gevraagd?
    Je hebt er wel heel wat werk van gemaakt, dat moet ik toegeven. Had je allemaal niet hoeven doen. Online retour aanmaken met opmerking dat je 'm wil ruilen tegen een ander exemplaar. Had je 'm hoogstwaarschijnlijk dezelfde dag nog op de post kunnen doen.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Vind je het niet belachelijk dat je een gitaar koopt van een merk dat al meer dan 100 jaar bestaat en niet de goedkoopste is, waar allerlei dingetjes aan mankeren? En dan vervolgens de winkelier daar de schuld van geeft? Ik heb overigens prima ervaringen met Thomann's klantenservice. Dit was echter met goedkope rommel van Behringer en Harley Benton.
    Is ook belachelijk. Ik geef Thomann niet de schuld van de defecten, enkel de schade zal niet vanuit de fabriek al zijn gebeurd. Maar uiteindelijk moet ik toch bij Thomann aankloppen voor een andere gitaar. Maar goed, Gibson Quality Control moet misschien toch maar eens zijn personeelsbestand opfrissen. ;p Helaas is dit geen incident voor Gibson.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Is ook belachelijk. Ik geef Thomann niet de schuld van de defecten, enkel de schade zal niet vanuit de fabriek al zijn gebeurd. Maar uiteindelijk moet ik toch bij Thomann aankloppen voor een andere gitaar. Maar goed, Gibson Quality Control moet misschien toch maar eens zijn personeelsbestand opfrissen. ;p Helaas is dit geen incident voor Gibson.
    Nou heb ik het gevoel dat jij wat jonger bent..... maar de QC van Gibson is altijd legendarisch slecht geweest, tenminste zolang als ik weet (vanaf de jaren '80). Gitaren selecteer je in de winkel en koop je gebruikt van een bekende.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Je hebt er wel heel wat werk van gemaakt, dat moet ik toegeven. Had je allemaal niet hoeven doen. Online retour aanmaken met opmerking dat je 'm wil ruilen tegen een ander exemplaar. Had je 'm hoogstwaarschijnlijk dezelfde dag nog op de post kunnen doen.
    Ja misschien wat overbodig. Maar goed, ga er morgen toch nog weer even mee aan de slag. Als uit het tel. gesprek volgt dat dat inderdaad de betere optie is, dan zal ik het inderdaad op de door jou hierboven genoemde manier doen. Ik zal zien hoe 't loopt. Maar zij moeten het uiteindelijk toch eerst 'checken' voordat je dat label opgestuurd krijgt toch?

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nou heb ik het gevoel dat jij wat jonger bent..... maar de QC van Gibson is altijd legendarisch slecht geweest, tenminste zolang als ik weet (vanaf de jaren '80). Gitaren selecteer je in de winkel en koop je gebruikt van een bekende.
    Klopt, ik ben 22 haha. Uiteindelijk is dat wel de beste manier om een goede gitaar te kopen, helemaal met je eens. Alleen de specs van de 2016 range + deze kleur van de gitaar waren wel erg mooi, dus vandaar de keuze om toch te bestellen. Ik heb ook nog nooit eerder een gitaar via internet gekocht, dit is voor mij ook nieuw.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top