Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: HNGD: Tele

  1. #1

    Standaard HNGD: Tele



    Gisteren afgeleverd, ik had 'm puur uit nieuwsgierigheid besteld toen mijn oog er op viel terijwl ik bij Thomann een E-bow aan het bestellen was. Gezien de recencies leek het me de moeite waard, en als het niks is stuur je 'm gewoon terug.

    Zo uit de doos is de eerste indruk meteen goed. Allesbehalve een speelgoed gitaartje, gewoon een degelijk stuk hout en netjes afgewerkt. Enige puntje van kritiek is dat de frets wat ruw zijn, maar een tijdje spelen en benden is dat opgelost. De actie is wat hoog, en de intonatie kon wat zuiverder, maar e.e.a. kon ik zonder al te veel moeite aanpassen...

    ...en dan heb je gewoon een prima bespeelbare gitaar, die onversterkt al goed klinkt en opvallend veel sustain heeft. Ingeplugd klint het ook allemaal prima, en je hebt zonder meer een degelijk tele geluid te pakken.

    Ik ga 'm dus absoluut niet terugsturen. Het feit dat ik hier (standaard winkelprijs) EUR 129,- voor heb neergeteld is wat mij betreft bijna onvoorstelbaar. Ik kom zelf nog uit de tijd dat je na lang sparen een stuk veredeld brandhout kon kopen, met een hals net zo dik als je arm, en nu koop je daar dus gewoon een prima gitaar voor (by any standards, als je de prijs in je oordeel meeneemt is het absoluut indrukwekkend).

    Een aanrader voor mensen die een gitaar voor erbij zoeken, voor niet al te veel geld een tele aan het assortiment willen toevoegen, of mensen die misschien wat extravagentere wensen hebben en vanuit deze gitaar als basis willen upgraden met andere elementen etc.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Ziet er mooi uit! Je hoort wisselende verhalen over dat huismerk van Thomann. Blij dat hij je goed bevalt! Is het fretwerk goed in orde? Schijnt met regelmaat wel een dingetje te zijn namelijk.

  3. #3

    Standaard

    heb je een betere foto van de top?
    Ik heb zelf een HB fretloze bas en een bass VI en beide bevallen erg goed!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Ziet er mooi uit! Je hoort wisselende verhalen over dat huismerk van Thomann. Blij dat hij je goed bevalt! Is het fretwerk goed in orde? Schijnt met regelmaat wel een dingetje te zijn namelijk.
    Afgezien van de wat ruwe frets (inmiddels al weggesleten) ben ik tevreden. Geen oneffenheden, uitstekende randjes o.i.d. gewoon strak.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    heb je een betere foto van de top?
    Ik heb zelf een HB fretloze bas en een bass VI en beide bevallen erg goed!
    Ik zal eens kijken of ik een betere kan schieten.

  6. #6

    Standaard

    Thanks!!!!! ............

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B~Rock Bekijk bericht
    Ik zal eens kijken of ik een betere kan schieten.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Lees steeds meer goede verhalen over die HB Tele's in ieder geval.
    Ben wel benieuwd hoe die op lange termijn valt.
    Merk bij mezelf dat een nieuwe gitaar in eerste instantie eigenlijk altijd wel een goede indruk maakt.
    Pas na een poosje spelen kan ik 'm daadwerkelijk inschatten.
    Then again, alles naar ratio; voor 129 pleurie lijk je veel gitaar voor je geld te krijgen inderdaad; congrats.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B~Rock Bekijk bericht





    Ik ga 'm dus absoluut niet terugsturen. Het feit dat ik hier (standaard winkelprijs) EUR 129,- voor heb neergeteld is wat mij betreft bijna onvoorstelbaar. Ik kom zelf nog uit de tijd dat je na lang sparen een stuk veredeld brandhout kon kopen, met een hals net zo dik als je arm, en nu koop je daar dus gewoon een prima gitaar voor (by any standards, als je de prijs in je oordeel meeneemt is het absoluut indrukwekkend).
    inderdaad.....niet ALLES was 'vroeger beter'.... voor ongeveer 250/260 oudhollandse guldens kon je in de seventies ternauwernood een (nieuwe) rammelige elektrische-multiplex-gitaar kopen .. zo'n lelijk ding waar we nu liefkozend 'vintage' tegen zeggen...
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #9

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Hmmmm. Ik zie geen plaatje...?


    VERZONDEN VANAF MN IPHONE 6S PLUS 128 GB met tapiocatalkpoeder


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top