Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milko Bekijk bericht
    Goede muziek is goede muziek. Als je niet kunt genieten van muziek op een goedkoop setje dan ben je geen muziekliefhebber.

    Milko sluiten.
    De relevantie van deze post ontgaat me, maar ik begrijp dat jij even zoveel kunt genieten van spelen over een krasserig klinkend starterkit-versterkertje
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2016
    Locatie
    twente
    Berichten
    124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Ik heb ooit ergens vernomen dat als je 2 verschillende speakers in serie zet, dat deze dan samen een ander klankbeeld geven waarbij de speaker die het eerst in de keten zit zijn karakter mee zou geven aan de opvolgende speaker..

    Wat is hier nu van waar? Wat kan ik bijvoorbeeld verwachten bij het in serie zetten van een V30 en G12H?
    En wat als ik de volgorde ervan omdraai?
    Dit was de begin vraag.
    in serie schakelen van de zelfde luidspreker het liefst uit de zelfde serie zal denk ik geen verschil maken in gelluid.
    Al zullen anderen er weer anders over denken.
    Maar bij 2 verschillende is het zo dat juist als een weerstand waarde van een luidspreker lager is.
    Deze normaal het meeste vermogen af geeft.
    Maar omdat ze nu in serie staan zal het juist minder worden voor deze luidspreker.
    Vermogen is IxIXR stroom is gelijk dus meeste vermogen naar luidspreker met hoogste weerstand.
    Dus gaat net anders werken als bij parallel schakelen.
    Kortom het geluid is echt anders.
    Dit is ook hierboven al uitgelegd/ verteld.
    Maar ik probeer het iets anders uit te leggen.

  3. #23
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Ware het niet dat - zoals eerder uitgelegd- de "weerstand" van een luidspreker afhankelijk is van de frequentie van het aangeboden signaal en eigenlijk altijd een uiterst grillig verloop heeft.
    Kortom: je kèn d'r nix van zeggen!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    "Mijn greenback in serie met een andere speaker klonk ineens als een V30!"


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #25

    Standaard

    Hmmmm...ik kocht vrij goedkoop een transistor fender frontman met twee speakers ....en één seconde nadat ik de gitaar had ingeplugd wist ik al waarom hij zo goedkoop was...één van de twee speakers was duidelijk kaduuk. Dus een tijdje met één speaker aangesloten gespeeld terwijl zoekende naar een vervangende speaker....nou ja, die bleken allemaal veel te duur voor zo,n budget versterker.
    Heb op marktplaats voor 25 euro een 12 inch bas speaker gekocht die die jongetjes in hun oude golfjes monteren om hun verschrikkelijke ambient muziek af te spelen.

    Ding klinkt nu als een klok.

    Ik bedoel maar.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Wat heeft dit met het topic te maken?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #27

    Standaard

    Goeie vraag! Goeie vraag!

    Welnu, ik natuurlijk ook die goedkope basspeaker in z'n eentje geprobeerd...mmmm...niet geweldig...maar in combinatie met de andere originele speaker doet hij het uitstekend. Of beter; ze klinken in combinatie allebei beter.
    De ene speaker beïnvloed dus wel degelijk de andere speaker....en daar ging de vraag van topic starter toch zeker ook over.
    Nu moet ik wel toegeven dat ik over het elektrieke gedeelte weinig kan vertellen...heb ik geen verstand van.
    jammer dat.

    Nog meer van die goeie vragen?
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    ...... De ene speaker beïnvloed dus wel degelijk de andere speaker....en daar ging de vraag van topic starter toch zeker ook over. ......
    Dat is een boude uitspraak in deze discussie. Kan ook zijn dat het kloten geluid van de ene luidspreker het van de andere compenseert, slechts op basis van de twee respectievelijke 'kleuren'.

  9. #29

    Standaard

    Ja, dat zou best eens kunnen. Maar hij klinkt dus beter dan de standaard versterker. En daar gaat het toch om?
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Mooi dat je een goede match hebt gevonden. Eventueel verschil in geluid tussen serie- en parallel zal minimaal zijn denk ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top