Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 11 van 11
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sparrow Bekijk bericht
    Beste Fusion,
    Ik weet dat het ongebruikelijk is om het volume met de volumeknop te regelen(???), maar omdat ik ook weleens effecten gebruik waarbij het volumepedaal een andere functie heeft heb ik ervoor gekozen om de volumeknop standaard ongeveer half te zetten.
    De kamer is nou ook weer niet zó klein dat ik altijd bij de volumeknop van de versterker kan. Ik heb het net overigens wel geprobeerd met de volumeknop van de versterker en dan lijkt het inderdaad minder storend. Met de master iets meer, maar het verschil tussen die twee heb ik nooit begrepen. Maar toch. Het ging mij er meer om of die volumeknop bij een hoger volume een andere functie krijgt ofzo? Als het met de volumeknop wel werkt kan ik er goed mee leven. Ik wilde het alleen graag weten.
    Misschien dat iemand mij ook eens uit kan leggen wat het verschil tussen de master en het volume is; in bewoordingen die ik begrijp. Overigens kon ik het verschil op mijn Marhall 50 W buizen wel goed horen.
    Grtz,
    Eric
    Gain regeling is het signaalsterkte VOOR uw voorversterker, volumeregeling is het signaalsterkte NA uw voorversterker en de master zit net voor de eindtrap. tussen de master en de voorversterker zitten de effecten al dan niet op uw versterker.
    Met de Gain regel je het signaal afkomstig van uw gitaar...hoe meer open hoe meer vervorming en overstuur. Hoe meer dicht hoe kleiner het gitaarsignaal hoe meer clean!! Met de volumeknop regel je dat signaal maar dan nog eens versterkt door de voorversterker. Met deze twee volumeregelaars bepaal je uw KLANKKLEUR... De master regelt alles (hoofdvolume) (ook de effecten erbij) Wanneer je een super mooi geluid verkrijgt door de gain en volumeregeling te regelen, zul je met de master gewoon dat supergeluid het volume regelen!!! dus weinig master = supergeluid meer stil.... veel master = supergeluid maar luid...De master zal niets meer veranderen aan uw klankkleur !!!!! de Gain en volume wel!!! misschien moeilijk uitgelegd maar dat is de basis en de bedoeling van deze regelingen
    Laatst gewijzigd door RoryVDW; 17 mei 2017 om 16:52

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top