Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Boss ME-80 vs ME-70 (icm Yamaha THR10c)

    In mijn hoofd gaat het nog wel eens alle kanten op, tijd geleden een Boss ME-70 overgenomen (2e hands) maar nooit echt veel mee gedaan... Ik heb ook een Yamaha THR10c waar ook allerlei effecten op zitten en over het algemeen voldeed dat prima. Vind alleen de knoppen nogal onduidelijk erop (speel vaak 's avonds als het wat donkerder is in de kamer, en ik word oud).

    Dus laatst dacht ik, weet je wat... Die ME-70 ga ik verkopen. Maar natuurlijk moest ik hem eerst testen... En verdomd, het is eigenlijk best heel leuk. En het klooit toch wat makkelijker dan met de THR10c, en de looper is ook grappig, en je kan er (veel) meer mee. Daarnaast vind ik deze setup met alle knoppen en direct access wat fijner dan een display waarbij je steeds niveaus dieper en terug moet om dingen te editen.

    Gevolg, ik ben opeens geinteresseerd in de ME-80! Dat ging niet volgens plan!

    Hoe dan ook, ik vroeg me af wat de meningen zijn mbt de ME-80 en dan ook vooral of deze een meerwaarde heeft boven de ME-70.

    Dacht gelezen te hebben dat de modeling verbeterd is, verder vind ik de usb aansluiting wel een aardig pluspunt, meer pedalen, meer mogelijkheden... nieuwer! En vooral, nieuw speleding!

    Nadelen, ik heb al de ME-70 dus of de ME-80 echt een stap vooruit is. Denk niet nog veel te krijgen voor de ME-70 door die batterij lek oa, moet nog even checken of hij het uberhaupt nog doet op batterijen (heb het wel aardig schoon kunnen maken) en doordat er gewoon al veel worden aangeboden. Then again, aangezien ik hem zelf 2e hands gekocht heb verlies ik er misschien 5 of 7 tientjes op in totaal. Komt wel een prijs van 300 voor de ME-80 bovenop (helaas niet veel 2e hands aanbod).

    An sich vind ik het geld niet zozeer het punt, maar als het eigenlijk amper de moeite waard is blijf ik toch maar bij de ME-70.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb geen ervaring met de ME-80 maar voordat ik weer terug ging naar losse pedalen gebruikte ik een ME-70. Het grote nadeel vond ik dat je voor het scrollen door de banken op handbediening moet overschakelen. En ja, dat is minder fijn met oude ogen en/of een oude rug.
    Voetbediening is wel mogelijk met een extra voetschakelaar (Boss FS-6) maar daarmee verlies je weer het voordeel van alles in 1 doos.

    De ME-80 heeft die tekortkoming opgelost door de pedalen multifunctioneel te maken en daar de scroll-functie in te stoppen. Dat zou voor mij een reden zijn geweest om over te stappen, ware het niet dat ik nu heel gelukkig ben met mijn losse pedalen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #3

    Standaard

    Hmmm, was ik nog niet zo erg tegengekomen maar heb hem dan ook nooit heel intensief gebruikt... Klinkt wel als een fijne toevoeging op de ME80 idd. Thanks voor de info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top