Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Beginner gitaar electrisch, best bang for buck?

    Goedendag,
    Binnekort zou ik graag willen beginnen met gitaar spelen. Ik heb voor mezelf besloten om electrisch te gaan spelen omdat ik graag de kans wil hebben om te spelen wanneer ik maar wil. Kortom, ik wil de gitaar graag aan kunnen sluiten op mijn koptelefoon. Qua sound zoek ik een mooie cleane sound, die dicht bij een western gitaar komt te liggen.

    Qua budget wil ik voor mijn eerste gitaar nog niet zoveel uitgeven. Max 300 euro inclusief accesoires.

    Nu heb ik wat rond gekeken en kom ik tot de volgende gitaren in volgorde van mijn smaak. Welke keuze zou het beste passen bij mijn wensen qua geluid?

    1. Squier affinity telecaster (eventueel pack met 15g versterker)
    2. Squier affinity stratocaster
    3. Yamaha pacifica 012 (eventueel pack)
    4. Les Paul special ii
    5. Les paul standard ebony tweedehands

    Versterker is nog niet direct vereist omdat ik graag met vox amplifier wil spelen via koptelefoon

    Muzieksmaak is gevarrieerd van rustige country tot Rammstein

    Uit deze 5 gaat de keuze vallen tenzij iemand een betere optie weet.

    Dank alvast!

    Maurice

  2. #2

    Standaard

    Uitgaande van de 5 uit je lijstje: Yamaha Pacifica. No brainer. Niet de meest spannende gitaar maar gewoon wel goed gebouwd en netjes afgewerkt.


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  3. #3

    Standaard

    sluit me aan bij postbus31, die pacifica gitaren zijn gewoon goed.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pirlala Bekijk bericht

    Muzieksmaak is gevarrieerd van rustige country tot Rammstein
    Tja dan moet je toch (enig) budget reserveren voor 'iets' van een ampje ...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Volgens mij zoek je een 'country' achtig geluid? Ik zeg de telecaster. Als dat niet per se hoeft, WAAROM STAAT ER DAN GEEN IBANEZ TUSSEN??? Dé bang for buck gitaar, ook in nouw prijsklasse.

  6. #6

    Standaard

    Dank jullie wel voor jullie reacties. Ibanez is inderdaad ook nog een optie om uit te zoeken. De Yamaha komt overal ook goed naar voren, maar optisch is het niet mijn eerste keus..maar goed, uiteindelijk draait het toch in eerste instantie om het geluid.

    @ Fusion, welke Ibanez zou je adviseren binnen of rond het budget?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Die squier affinity serie is echt instap, moet je niet veel van verwachten. Spreek uit ervaring, was ook mijn eerste gitaar. Hoeft niet verkeerd te spelen, maar klinkt niet geweldig. Tevens ook niet geschikt voor moderne rock, metal etc. Die Yamaha is zeer gewaardeerd onder vrijwel elke gitarist. Mooie allrounder van degelijke kwaliteit voor weinig geld. Met de les pauls neem ik aan dat je Epiphone bedoeld. De special is mijn inziens niet erg goed. De standard ebony is over het algemeen een goede en degelijke gitaar. De vorm en feel van de hals moet je wel liggen. Ik vind ze best wel aan de dikke kant voor een budget gitaar. Tokai maakt ook budget les pauls, daar ben ik beter over te spreken! Wel beschikt die gitaar over twee humbucker elementen. Dat is voor zwaardere muziekstijlen qua geluid wel beter dan singlecoils. Then again, uit mijn hoofd beschikt die pacifica ook over 1 humbucker. Dat maakt de Pacifica mooi allround icm de singlecoils. Tevens zou je inderdaad nog zoals Fusion zegt, naar Ibanez kunnen kijken. Die hebben ook wel HSH modellen (humbucker-singlecoil-humbucker). Dat is ook wel mooi allround. Ik heb zelf nog nooit een Ibanez gitaar gehad. Dus wat betreft een specifiek modelletje van Ibanez kan ik je niet verder helpen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Als ik de dingen zie die je er mee wilt doen zou ik voor een gitaar gaan met H-S-S configuratie. Een Ibanez is dan inderdaad geen gekke gedachte

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Die vox ampliefier, bedoel je daar de amp-plug mee? Zo ja, dit is wel een gortdroog geluid wat vooral in het begin weinig zal stimuleren. Ga dan liever voor een multieffect met stereo headphone uitgang. Klinkt stukken beter.

  10. #10

    Standaard

    welke gitaar vin je mooi/cool/ wil je stiekum absoluut hebben ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top