Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Iconic Solos Series #2 : Walk (Pantera)

    Hallo allemaal,

    De tweede aflevering van mijn "Iconic solo-serie" is uit.

    Ik heb naar jullie commentaren geluisteerd om de formula te verbeteren.

    De eerste aflevering was van Marty Friedman (https://www.youtube.com/watch?v=MvYK9r9zBSc). Deze gaat weer over een andere grote invloed van mij: Dimebag Darrel.

    Eventuele suggesties voor iconische solo's hoor ik graag!

    Ik hoop dat jullie leuk vinden.
    Abonneer je op de hoogte te blijven.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Goed gespeeld in ieder geval. Als ik deze solo zou willen kunnen spelen zou ik je video ervoor gebruiken.

    Voor m'n gevoel zit er iets te veel gain op. Dat pakt leuk uit bij die bends/squeels met dissonante bijklank, iets minder bij de snellere gepickte stukken.

    Deze uploadfrequentie zou op den duur toch wel een constant aantal views op moeten kunnen leveren. Enige nadeel is dat er genoeg gitaristen moeten zijn die nu net op dit niveau zitten en precies die solo's wel willen leren.

    Succes verder.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard



    Goed man!
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Goed gespeeld in ieder geval. Als ik deze solo zou willen kunnen spelen zou ik je video ervoor gebruiken.

    Voor m'n gevoel zit er iets te veel gain op. Dat pakt leuk uit bij die bends/squeels met dissonante bijklank, iets minder bij de snellere gepickte stukken.

    Deze uploadfrequentie zou op den duur toch wel een constant aantal views op moeten kunnen leveren. Enige nadeel is dat er genoeg gitaristen moeten zijn die nu net op dit niveau zitten en precies die solo's wel willen leren.

    Succes verder.
    Volgens mij hoor jij daar de compression van de actieve elementen.

    Daarom pak ik van alles. Nu ben ik bezig met metal solos. Maar met de tijd komen blues/rock/... solos ook erbij. Alles dat iconisch is! The Eagles, John Mayer, Nirvana...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Leuke cursus. Wel voor een gevorderde doelgroep ben ik bang.
    En ga je Nirvana doen, een week niet wassen, ouwe kleren van de kringloop aan met gaten erin en een afgeragde Jaguar pakken, anders ben je niet credible💪
    Beetje humor in die video's kan geen kwaad😆

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Goer bezig man!

  7. #7

    Standaard

    De stranglers hebben wel 2 geinige solo's.....Queen of the streats (Ooit bekend als het outro muziekje van het radioprogramma Raufaser!) En Walk on bye..https://youtu.be/jqfqVDHNW6c?t=213
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Hmm beetje ander niveau, andere doelgroep, andere generatie en andere vorm van 'iconic'

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Nice Ulrich!

    Whatever ander niveau, ander doelgroep?! Voor wie t aanspreek is het echt te gek dus ga gewoon zo door!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Mijn reactie was gerocht aan JVGM

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top