Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 52
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Al wel 's een Vox valvetronix serie geprobeerd? Gebruik ik al jaren als huiskamer ampje. Nog steed met tevredenheid.

  2. #22

    Standaard

    score die ht 5 (tweedehands) of de bugera g5
    prima amps

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Die HT 5 lijkt me een prima versterker voor thuis. Krijg je een mooi geluid uit. Ik ben persoonlijk ook wel te spreken over Bugera. Leuk buizen geluid voor weinig geld. Kijk wellicht ook nog even naar de Line 6 dt25. 350 is redelijk kwa prijs tweedehands. Die kun je zowel thuis als voor een (kleinschalig) optreden gebruiken. Zit power scaling in Spaar dan nog een keertje door voor een POD500 en je hebt de 'dream rig'. Dan kun je zowat elk geluid er wel uit krijgen.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb de Blackstars wel eens getest, was niet slecht, maar ook niet super....... Heb zelf een oud (1973) Fender Champje, met een Okko Diablo Gain+ ervoor. Als afsluiter in de keten een Holy Grail Reverb en klaar is Klara!

    Dat is een fijne combinatie, en een goed platform voor een pedalboard (in de toekomst wellicht voor jou). Ook zijn deze versterkers waardevast.

    Voor in huis gaat het hard genoeg, en klinkt mijn inziens best fijn.

    Succes!!!!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Die ouwe Champs worden alleen maar duurder. Onder de 500 vind je ze bijna niet meer. 10 jaar geleden was dat nog 300 euro.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Dat zeg ik: waardevaste investering!!!!

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    De Blackstar HT 5 is een optie maar heeft ook zo zijn beperkingen; de vervorming komt uit een diode die in het circuit zit
    Heb je hier een betrouwbare bron voor?
    Misschien probeer je het simpel te houden voor de doorsnee lezer/gitarist, maar zoals jij het schrijft (met diode in het enkelvoud) klinkt het alsof je herhaalt wat je ergens op het internet gelezen hebt, zonder te weten dat diodes in een circuit er dikwijls voor andere redenen zitten dan voor de distortion.

    Maar ik kan je misschien totaal fout inschatten en dan hoor ik het graag, want ik heb een Blackstar en zou het wel willen weten.

    Marshall JCM800 heeft trouwens dezelfde 'beperking' dacht ik...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merijnveer Bekijk bericht
    vandaar mijn voorkeur voor de blackstar, deze heeft ook een emulated koptelefoonuitgang...
    Zover ik weet zijn die HT's van Blackstar de enige 'echte' (dwz geen digitale modelling) amps (transistor of buizen) die een stereo headphone uitgang hebben.
    Gitaar in mono door je hoofdtelefoon is "spelen om te oefenen" en in stereo wordt dat "spelen voor je plezier", althans zo ervaar ik het.

    Ik heb hier thuis een paar huiskamer/oefen-amps (Roland cube 30x, Vox Pathfinder15, Vox Pathfinder10, Gretsch Electromatic (Fender Champion600), Blackstar HT1R) en qua koptelefoon komt geen enkele in de buurt van de Blackstar.
    Die voxen hebben niet eens een speaker emulatie.
    De Cube wel, maar is mono en die heeft een uiterst irritante noise gate die je niet kan afzetten en die een vervelend bijgeluid geeft wat je zeker door koptelefoon gaat horen.
    Mogelijk nadeel bij de blackstar is wel dat de koptelefoon uitgang enkel stereo is als je de reverb gebruikt. En hoe meer reverb hoe wijder de stereo.
    Laatst gewijzigd door jan7; 24 mei 2017 om 14:10

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Je vergeet de yamaha thr series?
    Hardstikke stereo zowel zonder als met koptelefoon.
    De thr 100 is de grootste versie waarmee je ook kan optreden op den duur. De thr 5 en 10 zijn echt voor thuis bedoeld.

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Je vergeet de yamaha thr series?
    Niet echt, en als ik aan de thr denk dan denk ik gelijk 'dikke stereo', maar het is geen 'echte' amp zoals ik al aangaf, maar een digitale modeller met twee speakers. Volgens mij zijn er veel digitale modelling versterkers, zoniet bijna allemaal (behalve de cube), die stereo hoofdtelefoon hebben. Maar voor sommigen is een digitale emulatie net een brug te ver...
    Ik had het enkel over 'echte','analoge' versterkers, met hooguit een digitale reverb.
    Maar als de TS niet valt over het digitale, dan is de thr afgaande op bijna uitsluitend positieve reviews zeker een aanrader.
    Laatst gewijzigd door jan7; 24 mei 2017 om 13:30

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Ik heb hier wat thuis een paar huiskamer/oefen-amps (Roland cube 30x, Vox Pathfinder15, Vox Pathfinder10, Gretsch Electromatic (Fender Champion600), Blackstar HT1R) en qua koptelefoon komt geen enkele in de buurt van de Blackstar.
    Die voxen hebben niet eens een speaker emulatie.
    De Cube wel, maar is mono en die heeft een uiterst irritante noise gate die je niet kan afzetten en die een vervelend bijgeluid geeft wat je zeker door koptelefoon gaat horen.
    Mogelijk nadeel bij de blackstar is wel dat de koptelefoon uitgang enkel stereo is als je de reverb gebruikt. En hoe meer reverb hoe wijder de stereo.
    Die Vox Pathfinders zijn niet echt vergelijkbaar met de Cube. Vox heeft ook de Valvetronix amps, modeling ampjes zoals die Roland. Ik heb een Vox AD15VT, die heeft wel een emulated out. De Pathfinders zijn wel heel basic.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top