Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52
  1. #1

    Standaard versterker of gitaar

    Beste leden,

    Ik weet eerlijk gezegd niet of er al een onderwerp is als deze... maar ik zit met het volgende...
    Ik heb een goedkope les paul met een nieuw model roland cube 40...

    De les paul klinkt op zich best lekker, maar ik zou graag een dik blues geluid willen hebben wat een beetje in de buurt komt van bonamassa... mijn budget laat geen bonamassa opstelling toe...
    Als ik nu overdrive gebruik dan vind ik het eigenlijk te veel scheuren ruisen... het is gewoon geen mooie cleane overdrive...(gain)

    kan ik dan in dit geval beter voor een duurdere les paul gaan, of moet ik juist richting een buizenversterker?
    Ik heb zelf al gekeken naar de blackstar HT5R, veel positieve reacties hierop..
    Het mag ook zeker niet veel te hard gaan, het is voor nu alleen nog voor thuisgebruik, vandaar mijn voorkeur voor de blackstar, deze heeft ook een emulated koptelefoonuitgang...

    Gibson zit er ook even niet in, maar wellicht dat een wat duurdere epiphone toch dat betere geluid geeft...
    Een andere optie is om originele Gibson pickups erin te zetten, maar deze zijn bijna net zo duur als de gitaar zelf..
    dat maakt me overigens niet uit als dit 'het probleem' oplost...

    heel verhaal, maar ben benieuwd of hier mensen zijn die met hetzelfde zaten en hoe je dat hebt opgelost..

    alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door merijnveer; 15 mei 2017 om 16:56

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Met een versterker is de meeste winst te halen. Een andere gitaar is winst in de marge. Goedkope gitaren klinken niet meer écht slecht, maar een goedkoop versterkertje hoor je meestal toch wel heel goed terug.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #3

    Standaard

    Op zich moet de sound die je zoekt wel uit een Cube te halen zijn, op huiskamer niveau dan. Selecteer eens een Brit combo en speel wat met de gain/volume combinatie en de precense.


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    idd, uit Cube moet zo'n geluid wel te halen zijn, met min of meer elke gitaar. mss pedaaltje erbij. Niet glamourous en de grote gitaar en amp merken doen je anders geloven maar de meeste winst is echt te halen met meer te oefenen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    kijk anders eens voor een goed overdrive pedaal, bijvoorbeeld AT van JHS, Okko Diablo of iets dergelijks, niet echt goedkoop maar zeer geschikt om op huiskamer niveau met een cleane versterker een goede sound te krijgen
    life sucks and then you die

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    De versterker is echt het belangrijkste. Als je een Epiphone in een goede amp steekt dan klinkt het prima, met een duurdere gitaar en andere pickups (wellicht) iets beter (of liever gezegd: anders, niet beter, dat is allemaal subjectief). De Blackstar HT 5 is een optie maar heeft ook zo zijn beperkingen; de vervorming komt uit een diode die in het circuit zit (net als een pedaal zeg maar). Een tweedehands Fender Champ kun je voor rond de 450 krijgen en dan heb je deze sound (maar let op: dus ook precies deze sound, niet een andere Bonamassa sound).


  7. #7

    Standaard

    [QUOTE=barno;3309866 Niet glamourous en de grote gitaar en amp merken doen je anders geloven maar de meeste winst is echt te halen met meer te oefenen.[/QUOTE]

    +1 Goede techniek is het halve werk.


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
    +1 Goede techniek is het halve werk.


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad ��
    Dat is natuurlijk waar, maar dan klinkt de Cube nog steeds als een Cube.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Dat is natuurlijk waar, maar dan klinkt de Cube nog steeds als een Cube.
    Ik snap ook niet goed waarom veel mensen hier die Cube zo geweldig vinden, Bontmassa speelt er ook al maanden niet meer op.

  10. #10

    Standaard

    Geweldig is een groot woord, maar als huiskamer amp voldoet een Cube prima en is best breed inzetbaar en ja een Bonamassa achtingen sound is er prima uit te halen.
    Je eigen beperkingen onderkennen en de mogelijkheden van je bestaande amp onderzoeken kan veel €€ schelen.



    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top