Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 52
  1. #31

    Standaard

    Hi, Ik heb alleen de openingspost gelezen maar ik kan je dit vertellen uit mijn eigen ervaring.
    Ooit nam ik wat filmpjes op voor youtube... Een van mn Gibson LP custom over een Marshall Valvestate en een van een Epiphone LP (de goedkoopste uit de serie) over de CAE 3+.
    Dat laatst klonk veel meer geïnspireerd en er kwamen veel meer leuke dingen uit m'n vingers dan bij de eerste... Wat mij betreft is een goede amp veel meer waard dan de keuze wat betreft gitaar maar natuurlijk gaat het uiteindelijk om de combinatie.

    Dit soort dingetjes zijn ook gelijk een leuk voorbeeld van hoe de uitspraak "deze XXXmerk gitaar van 3 tientjes is echt 10x beter dan die USA fender uit 19XX van € 2000.- " nooit echt lekker uit de verf kan komen. Beide spelen niet lekker over een goedkope amp en beide waarschijnlijk wel wat lekkerder over een goede amp.
    Maar alles is natuurlijk mogelijk... :-)
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #32

    Standaard

    dank voor al jullie mooie commentaren...
    Ik heb besloten eerst voor een goeie basis te gaan, en dat wordt een les paul studio (2e hands)
    eindelijk een echte Gibson!!
    Zijn er nog dingen waar ik specifiek bij een Gibson op moet letten? het is een zwarte uit 2016 en kan m kopen voor 600,- lijkt me aan de lage kant ?

    thnx!

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ook het topic niet doorgespit.
    Een goeie amp plus matige gitaar slaat ALTIJD een matige amp met een goeie gitaar, no contest.

    Maar goed, een fijne studio is een begin. Verwacht alleen niet ineens een enorme verbetering in je geluid. In jouw geval (niet hard) zou ik een goede platform amp scoren (of misschien heb je die al) en het zoeken in een fijn pedaaltje.
    En dan niet te scheutig zijn met oversturing (de nummer 1 fout van een hoop beginners)
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #34

    Standaard

    Kijk even verder dan recente Gibsons. Ik weet niet zo heel goed hoe ze de laatste jaren zijn maar de Gibsons na 2002 vind ikzelf niet zo super. Ik heb een hele grote persoonlijke voorkeur van de jaren 90... Nogmaals. dit is persoonlijk.
    Een LP Studio met Ebben toets blijft gewoon een fantastische bang for the buck...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Kijk even verder dan recente Gibsons. Ik weet niet zo heel goed hoe ze de laatste jaren zijn maar de Gibsons na 2002 vind ikzelf niet zo super. Ik heb een hele grote persoonlijke voorkeur van de jaren 90... Nogmaals. dit is persoonlijk.
    Een LP Studio met Ebben toets blijft gewoon een fantastische bang for the buck...
    Nocki, wat je bedoelt is dat ze na 2002 met rosewood toets komen neem ik aan?
    maar zie zelfs bij de standard van nu dat er rosewood wordt gebruikt?

  6. #36

    Standaard

    Nee. Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat ik de studio's met een ebben toets waanzinnig mooie instrumenten vind voor een lekker lage prijs.
    Ik weet even de jaartallen en alle mumbojumbo niet uit mn hoofd maar die gitaren zijn super.
    De Gibsons van na 2000 (kan dus net daarvoor net daarna zijn) zeggen me niets meer. Alle Gibsons van rond 1990 doen het al jaren voor mij...

    Waarschijnlijk is er een korean die dan in de fabriek werkt die op elke gibson spuugt waardoor ze het voor mij gewoon helemaal zijn... Kan het niet echt uitleggen dus aan de hand van super coole en gefundeerde feiten maar Gibsons van nu zijn voor mij niet te vergelijken met Gibsons uit de vroege 90's.

    En nog steeds. Investeer eerst in een geweldige amp... Die gitaar komt wel goed daarna... Maar ook ik kocht eerst een goedkope bagger amp tot ik begreep dat het juist daarin zit. Op dat moment dacht ik dat die Marshall echt helemaal de bomb was....
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #37

    Standaard

    hmmm.
    punt is dat het de bedoeling wordt, dat ik meer in oefenruimtes ga komen
    En daar staan meestal redelijke versterkers... vandaar dat ik nu zoiets heb van.. moet wel een redelijk gitaartje hebben
    En de versterker thuis komt later ook nog wel aan de beurt...

    Maar wat je zegt is puur gebaseerd op uiterlijk dus?

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2013
    Locatie
    As, België
    Berichten
    432

    Standaard

    Ik begrijp ff iets niet.
    Je start een topic met de vraag of je beter kunt investeren in en gitaar of versterker. Iedereen geeft je het advies te investeren in een goede versterker. Ik sluit me daar volledig bij aan. Een dure gitaar blijft slecht klinken over een slechte versterker, maar een minder "goede" gitaar klinkt wel een stuk beter over een goede versterker. Een goede versterker is gewoon essentieel voor een goed geluid.
    Toch sla je al die adviezen van ervaren lui hier een beetje in de wind en wilt een andere gitaar kopen (je goed recht overigens) er van uitgaande dat je in een oefenruimte komt waar betere versterkers staan. Staan die er wel? En minstens zo belangrijk mag jij die dan ook zo maar gebruiken?
    En vergeet niet de impact van (de)motivatie als je thuis met een slecht geluid moet gaan oefenen.

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merijnveer Bekijk bericht
    hmmm.
    punt is dat het de bedoeling wordt, dat ik meer in oefenruimtes ga komen
    En daar staan meestal redelijke versterkers... vandaar dat ik nu zoiets heb van.. moet wel een redelijk gitaartje hebben
    En de versterker thuis komt later ook nog wel aan de beurt...

    Maar wat je zegt is puur gebaseerd op uiterlijk dus?
    Nee. Wat ik zeg heeft geheel te maken met de volgende zaken.

    Constructie van de gitaar, meer solide, sustain
    Sounds van de pickups
    afstelbaarheid en de overal feel.

    Dat allemaal maakt dat de gitaar juist reageert op mijn spel en hoe hij voelt. Hoe die eruit ziet maakt me niet uit.

    Ik heb een vrij recente Gibson gehad waarvan de hals te gebruiken was als tremolo. Ik heb Gibsons gehad die niet af te stellen waren naar mijn zin en ik vind een ebben toets nog altijd 100 keer beter klinken en vooral voelen dan een rosewood toets.

    Hoe dat eruit ziet maakt me niet zoveel uit.

    Ik ben niet zo goed op de hoogte maar de gitaren die Gibson maakte nadat Rosewood (palisander) niet meer mocht waren wat mij betreft toen een drama. Of dat nog is weet ik niet.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hefke Bekijk bericht
    En vergeet niet de impact van (de)motivatie als je thuis met een slecht geluid moet gaan oefenen.
    Ik ga het nog verder doortrekken: de demotivatie wordt juist nog veel groter als je thuis een acceptabel oefengeluid kunt creëren uit een kleine versterker, wat door de bank genomen meestal wel redelijk lukt, maar waarmee je in de oefenruimte geen kant mee op kunt. Trust me, toen ik recent weer geld uit ging geven in een serieus goede versterker, ik werd zoveel blijer van repeteren, oefenen en vooral.. genieten!! (van muziek dan.. )
    You can't be a vet. You rock too much.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top