Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 52
  1. #41

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Nee. Wat ik zeg heeft geheel te maken met de volgende zaken.

    Constructie van de gitaar, meer solide, sustain
    Sounds van de pickups
    afstelbaarheid en de overal feel.

    Dat allemaal maakt dat de gitaar juist reageert op mijn spel en hoe hij voelt. Hoe die eruit ziet maakt me niet uit.

    Ik heb een vrij recente Gibson gehad waarvan de hals te gebruiken was als tremolo. Ik heb Gibsons gehad die niet af te stellen waren naar mijn zin en ik vind een ebben toets nog altijd 100 keer beter klinken en vooral voelen dan een rosewood toets.

    Hoe dat eruit ziet maakt me niet zoveel uit.

    Ik ben niet zo goed op de hoogte maar de gitaren die Gibson maakte nadat Rosewood (palisander) niet meer mocht waren wat mij betreft toen een drama. Of dat nog is weet ik niet.
    Ik kan jouw verhaal niet helemaal volgen. Maar LP's met een ebben toets zijn het beste...??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Ik ga het nog verder doortrekken: de demotivatie wordt juist nog veel groter als je thuis een acceptabel oefengeluid kunt creëren uit een kleine versterker, wat door de bank genomen meestal wel redelijk lukt, maar waarmee je in de oefenruimte geen kant mee op kunt. Trust me, toen ik recent weer geld uit ging geven in een serieus goede versterker, ik werd zoveel blijer van repeteren, oefenen en vooral.. genieten!! (van muziek dan.. )
    Ligt er ook echt wel aan hoe de balans repetitie vs optreden is. Maar naarmate je langer speelt merk je vaak dat het haast krampachtig vasthouden aan 'die ene' setup niet meer nodig is. Nahja behalve als je een of andere dodelijk 7-snarige metal speelt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Gewoon een bitchfight toch...?

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Nou merijn, als ik jou was zou ik gewoon een Champ of andere kleine buizenversterker kopen.
    Dat gaat je zoveel meer plezier geven, je epiphone klinkt opeens veel lekkerder en je gaat er meer van genieten.

    ik ben zelf begonnen met een blokker elektrische gitaarset, toen epiphone plus cube 30, die epiphone les paul had ik helemaal geupgrade met andere pickups etc. maarja zoveel beter werd t niet voor mij. Toen een gibson studio met ebben toets gekocht. Van de epiphone naar de gibson was wel nice ja, maar pas toen ik een buizenversterker kocht begon de fun pas echt. dat klinkt gewoon zoveel beter. Zelfs de squier strat die ik hier heb staan klinkt echt nice door deze versterker, uiteraard klinkt een fender beter maar als je t zou opnemen zou je niet heel makkelijk het verschil horen denk ik.
    Ik denk dat ik een beetje in dezelfde situatie zat als jij nu zit en achteraf gezien had ik echt 10x eerder de buizenversterker gekocht dan de gibson!

    Ik heb die studio nu bij mijn ouders staan en heb daar geen versterker. had een blackstar transitor versterkertje gekocht, maar dat was me toch niks. 3x raden wat ik nu wil kopen? juist! een fender champ(achtige)
    Laatst gewijzigd door rozh; 25 juni 2017 om 00:09
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Heb je hier een betrouwbare bron voor?
    Misschien probeer je het simpel te houden voor de doorsnee lezer/gitarist, maar zoals jij het schrijft (met diode in het enkelvoud) klinkt het alsof je herhaalt wat je ergens op het internet gelezen hebt, zonder te weten dat diodes in een circuit er dikwijls voor andere redenen zitten dan voor de distortion.

    Maar ik kan je misschien totaal fout inschatten en dan hoor ik het graag, want ik heb een Blackstar en zou het wel willen weten.

    Marshall JCM800 heeft trouwens dezelfde 'beperking' dacht ik...
    Excuses voor mijn trage reactie. Volgens mij is het gain circuit op de Blackstar hetzelfde als hun vervormingspedaal (maar dit is slechts een vermoeden). Het klinkt in ieder geval alsof er een diode in zit. Ik vond de HT5 het beste klinken op het cleane kanaal. Op het gain kanaal hield ik de gain zo veel mogelijk dicht, als ik 'm open draaide vond ik 'm krasserig klinken. JCM 800: de channel switchers uit tweede helft jaren 80 hebben inderdaad een diode in het circuit (heb ik mij laten vertellen door een ampoloog). Dat zijn ook ingewikkelde amps met veel knoppen. Draai je er veel gain in dan hoor je de diode steeds beter. Vroege JCM's (de meest gewilde, de one channel amps) hebben dat volgens mij niet. Er zit wel een extra gain stage in t.o.v. de JMP's maar ik dacht dat dat gewoon een extra buis was (maar ik ben geen ampofiel die al die schema's uit zijn hoofd kent).

    Waar het om gaat: ik ben JMP's en Hiwatts en AC 30's gewend. Ik houd dan ook niet van versterkers met een "gain" knop waarmee je de vervorming regelt (ik ben old school, gewoon het volume harder tot de amp overstuurt). De HT5 vond ik niet slecht (zeker niet voor het geld), de Orange Tiny Terror ook niet trouwens. Wel vond ik ze allebei nogal krasserig klinken als je er meer gain in draaide. Volgens mij komt dat door het gebruik van een diode (zo klinkt het, een beetje als een Marshall the Guvnor pedaaltje). Met de HT5 heb ik overigens wel een keer leuke resultaten behaald door gewoon het cleane kanaal te gebruiken en hard te zetten. Gebruik nu gewoon een SF Champ voor thuis.
    Laatst gewijzigd door NLF; 25 juni 2017 om 13:44

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Eigenlijk gewoon dus een Spinal Tap argument "het klinkt als een diode"

  6. #46
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merijnveer Bekijk bericht
    hmmm.
    punt is dat het de bedoeling wordt, dat ik meer in oefenruimtes ga komen
    En daar staan meestal redelijke versterkers... vandaar dat ik nu zoiets heb van.. moet wel een redelijk gitaartje hebben
    En de versterker thuis komt later ook nog wel aan de beurt...

    Maar wat je zegt is puur gebaseerd op uiterlijk dus?
    In goede oefenruimtes die je per uur kunt huren staan zeker goede versterkers. Dus in eerste instantie investeren in een echt goede gitaar en daarbij een wat minder maar bruikbaar oefenversterkertje erbij nemen is echt zo een slecht idee nog niet.

    Dan kun je later nog altijd een andere betere versterker aanschaffen.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ligt er ook echt wel aan hoe de balans repetitie vs optreden is.

    Maar naarmate je langer speelt merk je vaak dat het haast krampachtig vasthouden aan 'die ene' setup niet meer nodig is. Nahja behalve als je een of andere dodelijk 7-snarige metal speelt
    Klopt.

    Klopt ook. Maar als je in een oefenruimte zit waar een pokkending staat en thuis heb je ook al niet veel in de melk te brokkelen, dan kiest het niet zo leuk tussen twee kwaden.
    You can't be a vet. You rock too much.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    na de vele goeie voorstellen die je hier al hebt gekregen… voor 'huiskamer-oefenen' gebruik ik meestal een lullig jaren '90 transistorversterkertje van 30 watt met een 8 inch speakertje..(een Sunn Mustang….eigenlijk voor basgitaar bedoeld nota bene) al naar gelang m'n stemming of gitaar van m'n keuze zet ik daar een Korg multi-efffect voor of de Fly Rig. De Fly Rig is wat 'beperkt' qua effecten maar ik heb doorgaans genoeg aan reverb/chorus en de Plexi-sound met 'hot' knop; scheurt je een oor af en levert ook feedback 'on demand' …. Ik ben van mening dat mijn gitaren doorgaans 'boven gemiddeld' goed zijn zonder 'top-of-the bill' te zijn (customized 70's Ibanez Flying V; Gibson SG Special 60's tribute; 2 MIJ Tokai's, een 80's Burny RLG 50.. maar ook m'n MIC Charvel Desolation 'Star' en de Fret King) en idem goed afgesteld; dat levert het meeste 'speelplezier' . De 'minder goede' gitaren die ik heb gehad 'deden' het gewoon niet voor mij. En dan zat 't 'm met name in matige hardware (niet stemvaste mechanieken… een drama), half-dooie pick-ups, te hoge topkammen en daardoor voor mij niet lekker af te stellen actie zonder 'top-kam-chirurgie', onprettig aanvoelende fretboards (..m'n Epiphone Scroll was wat dat betreft een gitaar die ik lang heb gehad maar weinig heb bespeeld) … dus wat mij betreft: koop een betere gitaar…. Wat er niet aan geluid uit je vingers komt (.. om even een bekend mede- forumlid te citeren) maak je ook met een topversterker niet beter. Het geluid van een saaie platte versterker kan je met goed gekozen effecten of pre-amp nog aardig opfleuren. Maar by the end of the day denk ik dat het uiteindelijke resultaat de combinatie van alle factoren is.
    Laatst gewijzigd door MikeD; 26 juni 2017 om 09:59
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #49

    Standaard

    om te beginnen ga ik eerst binnenkort eens tijd uittrekken om in de muziekwinkel wat combi's te proberen...
    een andere versterker is stiekem sowieso het plan, maar aangezien ik mn horizon wil verbreden en in een band wil gaan spelen, wacht ik daar nog ff mee, mocht dat lekker lopen en we staan op korte termijn ineens ergens op te treden gaat dat niet lukken met een HT5.
    Dus mocht het een grotere versterker worden hou ik de cube er gewoon bij voor thuis, want oefenen op een 60 watt of meer buizenversterker wordt m niet thuis denk ik

    ik ben het met jullie eens dat idd een goedkope gitaar goed klinkt op een dure versterker, dit heb ik zelf gehoord toen ik m kocht...
    dus vandaar dat ik nu zoiets had van die Gibson mag er wel komen
    is sowieso geen slechte inverstering gezien ze aardig waardevast zijn...
    en een andere versterker komt er sowieso dit jaar dan ook nog wel... dan zijn we weer helemaal klaar

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2013
    Locatie
    As, België
    Berichten
    432

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merijnveer Bekijk bericht
    ..., want oefenen op een 60 watt of meer buizenversterker wordt m niet thuis denk ik
    hmmm, ik heb nooit anders gedaan. Toen ik begon op een 100-watt Marshall van mijn vader, later op een 100 watt Yamaha transistorcombo en de laatste jaren weer een 100 watt buizen amp van ENGL. Ooit eens een kleinere oefenversterker voor thuis geprobeerd, maar dat was het toch niet voor me. Voor thuis zijn die 100 watters wellicht wat (veel) overdone, maar ik wil gewoon niets anders (meer). Moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat mijn zoon in een band speelt waar die amps tot hun recht komen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merijnveer Bekijk bericht
    ... dan zijn we weer helemaal klaar
    Denk je het???
    Lees dit forum maar eens door, je zult nooit helemaal klaar zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top