Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard I've Bought A Ferret Without Your Approval

    Ik produceer tegenwoordig alleen nog maar electronische meuk, omdat mijn beheersing van organische instrumenten zoals gitaar, drums en zang van een dermate confronterend slecht niveau is dat ik heb besloten om dat eerst flink op te schroeven voordat ik me er, opnamegewijs, weer mee bezig houd. Het voordeel van electronische meuk is dat het beheersbaar, overzichtelijk en makkelijk aan te passen is. Het gevaar dat op de loer ligt is dat het geheel een gezapige creatie wordt; alles is in blokjes, vakjes en hokjes.

    Vandaar dat ik het volgende compleet off-beat heb geprogrammeerd. Het laatste gedeelte is een live-opname van wat getweak met knopjes op de midi-controller die gelinkt zijn aan wat parameters in de software. Live opgenomen, om nog aangepast te worden. Is dus nog maar een ideetje.

    Geen idee wat ik hiermee wil bereiken, en dit zal ongetwijfeld niet het meest geschikte forum zijn om het op te posten, maar hoera voor de diversiteit. Ik gok dat driekwart van jullie dit teringherrie vindt, maar soit; dit is wat ik doe tegenwoordig.

    Enjoy, of niet. Zie maar.

    https://soundcloud.com/apekots/ive-b...-your-approval

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Het klinkt een beetje als een hamster in een aanlopende tredmolen die je probeert te raken met divers knutsel- en keukengerei.

  3. #3

    Standaard

    Yes! Dat is precies wat ik poog te bereiken! Dank.

    edit: hierbij, ik weet wat ik met dit stuk muziek wil bereiken. Iets met knaagdieren in ieder geval.

  4. #4

    Standaard

    Ik hou wel van wat ontregelende meuk. Op gitaren of andere elektronica.

    Ik merk vaker een soort schroom bij elektronische M/V. Stel je voor dat het gezellig wordt. En dat mijn muziek niet apart genoeg is.
    Zal ik er maar alvast wat valse dingen doorheen gooien om te laten horen dat ik het hart op de rechte plaats heb?

    Als er al een puntje zou zijn, dan is het wel dat ik vind dat het behoorlijk aan de korte kant is. Tegen de tijd dat er een verhaal ontstaat, is het al weer voorbij.....
    Maar verder zou ik het alvast geen straf vinden als je eens wat vaker zou posten.

    Vriendelijke groet, Gus

  5. #5

    Standaard

    je kick is wat te weinagh imo

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Vind m geinig Lekkere sounds. Mis wel alleen een mooie opbouw, een doel en richting een structuur? Je bent natuurlijk flink in (een bepaald soort) techno de laatste tijd en t is te horen aan de selectie van je spunds en je hi-hat patroon.

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dit doet me denken aan die muziek waar de House uit ontstaan is. Dat draaiden ze vaak in de wat meer alternatieve tenten in Amsterdam.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Lekker. Na de mooie overgang op 0.28 (nice dat alles even stopt en uitklinkt) zie ik meer zo'n bobblehead-hond voor me, of een bobblehead-fret anders.

    De bobblehead-fret zou van mij ook nog wel wat gruwelijker materieel naar me toe mogen smijten.

    Dat het de laatste 40 seconden allemaal wat verwatert, past wel; je zou, mocht je dit nog eens verder maken, wel weer terug kunnen komen op het stugge, houterige. Daarvandaan kan je ook meer verrassende moves maken; beat die wegvalt oid, stukje drone, etc.

    Komt dit allemaal alleen uit de computer (Ableton?) of staat er ook nog het nodige aan synths/midizooi omheen?

    Gelukkig heb ik geen midi-controller die het makkelijker zou maken om live te rotzooien. Dat zou echt m'n leven verzieken.

    Btw, die koebel mag er van mij uit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top