Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Amp gizmo : versterkerfuncties via midi icm. effecten

    Ha allen,

    Paar jaar niet geweest hier (lang!) maar onverminderd blijven spelen.
    Eigenlijk al tijden geen gear overhaul meer gedaan en zit nu te denken aan iets moderniseren in mijn setup.

    Situatie:
    Hook captain 6L6 of Koch Studiotone head naar Bogner 412 of Port City OS212.
    Bunch of analoge stompboxes, (delay, compressor, Dirtbox, tremolo, tuner, gate) sommige in de loop, sommige direct voor de amp. Daarnaast een wireless. Oftewel: van clean dry naar solo delayed is aardig wat tapdansen.

    Waar ik eigenlijk naartoe wil: ampfuncties (dus de 3 kanalen van de captain en studiotone, en het liefst ook de boosts van de captain) kunnen schakelen met 1 externe unit, waar ik ook mijn fx in kan programmeren. Alle analoge losse doosjes eruit, alleen wellicht nog de wah maar bv een boss gt10 en dan met de 4CM in 1 patch de hele rambam controlen. (Zoals in de demovideo op de site van amp gizmo)

    Vragen:
    -kan ik dan nog een losse OD en de wah koppelen aan de controller en die meeprogrammeren in bepaalde patches?
    -kun je ook 2 amps tegelijk hiermee runnen, dus de studiotone en de captain waardoor de fx uit de controller (moet ik nog over nadenken welke) stereo zijn voor de situaties die het toelaten? (Misschien 4 keer per jaar maar he....omdat het kan.)
    -worden dan ook de ampfuncties gelijktijdig geschakeld, en heb je dan nog een unit nodig om groundloops ed. te vermijden?

    Okay, als iemand nog ideeen heeft over een controller....ik ben totaal niet thuis in deze setups, alle tips zijn welkom!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Omdat je de beide amps niet met midi kunt (mee)schakelen, zul je i.i.g. 'iets' van een programmeerbare
    channel switcher moeten creëren, waarmee je binnen een patch de desbetreffende channels van beide
    amps selecteert. Met de Amp Gizmo zou dit inderdaad kunnen, maar is imo wel een erg dure oplossing
    voor (uitsluitend) het schakelen van de kanalen/boosts. Bovendien, heb je in de praktijk echt 8 schakel
    momenten nodig? ... Dit even los van alle andere benodigde investeringen die je dan nog moet doen om
    ook nog 'iets' van FX mee te kunnen schakelen.

    Een optie die ik zeker zou overwegen is een programmeerbare looper, zoals bijvoorbeeld de BOSS ES8,
    waarmee je 6 externe schakelmomenten voor je amps kunt programmeren (latching of non-latching),
    en je gewoon gebruik kunt blijven maken van je huidige pedaal voorraad ...

    Een multi-FX zou ook nog een optie kunnen zijn, maar deze moet dan natuurlijk wel ook je amps kunnen
    schakelen ... Ik ben niet zo thuis in het huidige aanbod van multi-FX, met de BOSS GT100 kun je volgens
    mij (beperkt) extern schakelen, maar goed mogelijk dat er een multi-FX is met uitgebreide externe
    schakel opties, en die ook nog eens acceptabele geluiden aan boord heeft. (ook niet geheel onbelangrijk ...)

    Verder zou ik bij gebruik van 2 amps altijd 'iets' organiseren om een van de outputs te isoleren (groundloops),
    maar ook mogelijke fase problemen (dmv polarity/phase switch) te voorkomen. Lehle en Radial hebben
    hier prima oplossingen voor.

    En tenslotte, een beetje als disclaimer, er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden of combinaties mogelijk om
    e.e.a. te creëren, wat voor jouw de beste oplossing is zal toch een kwestie van proberen worden ...
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 12 mei 2017 om 09:38

  3. #3

    Standaard

    Kemper profiling amp met remote?..weet niet wat je budget is maar je kunt dan je eigen amps profilen en hebt dan alle fxen onboard.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    in verband met de topictitel: houd er rekening mee dat de RJM amp gizmo alleen tip naar sleeve schakelt (of niet); dit is dus geen "audio" looper functionaliteit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top