Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Dirge for Avalon & A minor matter live

    Een tijdje terug op een singersongwritermiddag gespeeld in Apeldoorn, in mijn geval dan zonder het singer gedeelte...

    Minimale bepakking, omdat ik geen zin heb om met een auto door het winkelcentrum van Apeldoorn te rijden op een zaterdagmiddag. Ondanks dat ik tegen een griep of zoiets aanzat toch maar gespeeld. Ik wilde niet al teveel mee slepen. 2 gitaren, mijn plectrums en capo's en een kabel mee. Zo inprikken en hopen dat het een beetje klinkt.

    Opgenomen in Marja's Cafeetje (Apeldoorn dus)

    Dirge for Avalon: https://www.youtube.com/watch?v=6PJvNLee0g0

    A minor matter: https://www.youtube.com/watch?v=SfzSoecVkZ8

  2. #2

    Standaard

    Dirge is mijn favoriet.
    Prachtig ringende snaren. Niet dat snelle percussieve dempen en plokken.

    Vreselijk modern allemaal. Maar als je houdt van de klank van een gitaar, dan moet je hem durven laten zingen.
    Zal wel weer niet deugen wat ik hier opschrijf, maar ik vind soleren mwahhhh, en dempen vreselijk over gewaardeerd.
    Strikt persoonlijk hè. Smaak, Tsja, maar wel mijn smaak dus.

    En je hoefde niet te zingen, dus dat je een beetje schor was, zit mij niet in de weg. Nice dat je toch bent gaan spelen. Dat scheidt de mannen van de poesies.....

    Fijn stukkie werk heer K.!!!
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3

    Standaard

    het ogenschijnlijk gemak, de groove,,,,,,,,ik ben jaloers

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Bepakkingsgraad maakt voor jou niet uit. Een eiersnijder zou genoeg zijn.

    Dirge had de soundtrack van Titanic kunnen zijn. Ondanks de door Gus beschreven kwaliteiten van Dirge, vind ik A minor matter leuker. Ik hoor er wel een dergelijke productie bij. Tricky getimede breaks in een gypsy blues. Nice.

    Edit: je moet nu alleen nog op straat gaan zitten in karige kledij, je 'toevallig' laten filmen door iemand anders en je bent een YouTube-hit.

    Edit2: Ah, A minor matter stond hier al eens. Mooi dat deze (meer)live-uitvoering net weer beter is.
    Laatst gewijzigd door Cageman; 11 mei 2017 om 10:08

  5. #5

    Standaard

    Thanks!

    Bill Frisell, kende deze nog niet. Lekker! Heerlijk eigenzinnige gitarist, die man

  6. #6

    Standaard

    Dirge for Avalon, 'wint' het ook bij mij. (zal aan de leeftijd van Gus en mij liggen, waarschijnlijk)
    En wat mooi ontspannen gespeeld weer.
    Plectrums had je ook wel thuis kunnen laten, zo te zien.
    Als je tenminste alleen deze 2 nummers ten gehore hebt gebracht.

    Weer een genot om naar te luisteren.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  7. #7

    Standaard

    Bedankt voor het delen, ik heb ze net beide beluisterd en beide klinken erg goed, lekker gitaarspel!
    Mijn voorkeur gaat naar "A minor matter", die swingt wat meer en daar ben ik nu voor in de stemming :-)

  8. #8

    Standaard

    Dank jullie! Nee. niet alleen deze twee nummers, maar van deze heb ik video gekregen van één van de organisatoren. Door de manier waarop hij zijn telefoon hield krijg je alleen dat kleine beeld. Maar voor op telefoon bekijken is dat misschien beter.

    In dit geval had ik wel een redelijk lijstje klaar, er was specifiek om eigen werk gevraagd. Maar meestal weet ik van tevoren niet echt wat ik ga spelen. Heb altijd wel wat dingen als shortlist, maar daar wijk ik meestal van af. Plectrums, duimplectrums, capo, stemapparaat, zit allemaal in een brillenkoker. Die moet gewoon mee.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.983

    Standaard

    Die tweede is te gek. Mooie compositie en mooi gespeeld!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Vind ze allebei echt fantastisch!

    Heb trouwens ook nog wat andere YouTube-filmpjes bekeken en vind Golden Brown ook geweldig gespeeld!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top