Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard fishman tone deq of zoom a3

    Hoi

    Ik heb na vooral veel lezen op het forum nu toch eens een vraagje.
    Ik speel akoestische gitaar en nu vooral vaak rechtstreeks in de pa met mijn ovation cs24-1, ofwel m'n seagull.
    Normaal speelde ik over of via mijn Rolandcube20x (vanwege de effecten)
    Maar nu ik het geluid vooral omdat ik een akoestische gitaar erin plug niet meer te genieten vind zoek ik een andere serieuzere oplossing.

    Ik steek hem nu dus vooral recht in de pa bv tijdens kerk pingelen enz.
    Opzich komt mijn seagull en ovation(celeb) daar goed mee weg.
    Maar ik mis wel eens een effect (chorus,reverb bv) hier en daar.
    Nu zat ik dus een te denken aan een akoestisch effect pedaal liefst dus met effecten.
    Deze twee vielen mij direct op Fisman tone deq en zoom a3 met de voorkeur voor de fishman vanwege de eenvoud.

    Zijn hier mensen met nog tips of ervaringen over een dezer
    Of tips in het algemeen waar ik bij dit soort dingen op moet letten???

  2. #2

    Standaard

    Ik kan natuurlijk ook nog met losse pedalen gaan werken.
    Alleen ik zie mezelf al aankomen in die kleine setting waar ik meestal speel.
    Tuurlijk zal je dan het beste per effect kunnen kiezen magoe.
    Ik denk dat het toch de fishman tonen deq.
    Toch aardig geluid en het meest gebruikte op een plank.
    Als ik hem waarschijnlijk koop zal ik hier wel een update doen hoe die bevalt.
    Eventuele betere opties hoor ik nog graag.

  3. #3

    Standaard

    Geen idee, ken ze niet. Als ik akoestisch speel is de minimum setup, gitaar en kabel, inprikken op aanwezige DI. Volgende optie is AER mee, dan heb ik iig mijn eigen monitoring. Volgende stap is een Digitech Jamman (Looper) en of een Lexicon reverb, of de Alesis midiverb. De Lexicon klinkt beduidend beter. Die Midiverb is al een heel oud beestje. Puur effect is dus eigenlijk alleen reverb, en op de Lexicon heb ik bij één setting nog wat chorus erbij. Er kan veel meer met dat ding, maar ik heb eigenlijk gewoon niet zo veel zin daar veel mee te klooien. Akoestisch houd ik het liefst vrij eenvoudig.

    Voor meer spacey dingen neem ik soms een Ebow mee. Samen met looper of lange echo kun je daar van die Frippertronic tapijtjes mee leggen.

  4. #4

    Standaard

    PS Chorus en reverb zitten tegenwoordig ook op heel veel mixers. Kunnen ze het in de kerk niet gewoon bij mengen?

    PPS Ik neem heel soms mijn akoestische gitaar via de POD HD500 op. Heb op youtube een filmpje staan met Tranquilizer van Jan Akkerman. Later zag ik een opname van een akoestische gig van Akkerman waar hij door de POD HD500 speelt met akoestische gitaar. Als je sowieso met chorussen en veel reverb aan de gang gaat, werkt dat prima. Je zoekt blijkbaar toch niet het puur akoestische geluid van je gitaar.
    Laatst gewijzigd door Harald; 10 mei 2017 om 09:47

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat ik grotendeels dat zoek in een doosje dus.
    Handig om niet in elk zaaltje af te moeten wachten wat er is.
    Zoals je aan de Fishman ziet gaat het niet om bakken effect daar heb je plankjes voor.
    Een Di een Eq en beetje reverb in een doosje lijkt mij toch wel wat.

    Voor het meest natuurlijke geluid zou ik er een microfoon voor zetten maar dat lijkt mij teveel gedoe.
    Aangezien ik soms wel in gelegenheid bandjes speel.

    Maar goed ik ga het nog maar eens zien.
    Bedankt in elk geval.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb de Zoom A3 gehad. Helaas gejat. Als ik weer ga optreden met akoestisch gitaar, koop ik hem opnieuw.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  7. #7

    Standaard

    Oke toch wel in orde dan zo'n apparaatjes. Toch bijzonder hoe ze zoveel in een doos kunnen proppen vind ik
    Ik heb ondertussen de fishman thuis om te testen ik moet zeggen super geluid en handig om mee te werken.
    Wel vind ik het voor dat bedrag beetje plastic fantastic overdreven gezegd.
    Mooie subtiele effecten om mee te werken en het geluid blijft goed herkenbaar de gitaar geen ruis of hum enz.

    Toch ga ik hier naast maandag de boss ve-8 acoustic singer testen heeft net iets meer mogelijkheden.
    Ik ben benieuwd of dat niet te veel gepiel met knoppen is kwa instellen.
    En of het geluid goed blijft, hij schijnt in elk geval wat robuuster te zijn.
    En je kan daar schijnbaar wat presets in stellen.

    De zoom a3 valt af na wat filmpjes gekeken te hebben klinkt gek maar heeft voor mij teveel instelmogelijkheden en door klik menu's.
    Nogmaals wel knap veel mogelijkheden dat dingetje.

    Maar omdat ik ook graag zing en de gitaar bij mij vooral de begeleiding is wil ik zeker die boss eens testen wie weet.
    En anders blijft die fishman hier over het geluid man ik niet klagen in combinatie met het bedieningsgemak.

    Wel klote dat zo'n ding gestolen word trouwens man zonde.

  8. #8

    Standaard

    als je ook vocal effects wil test dan ook een de TC Helion acoustic play.
    https://www.youtube.com/watch?v=N5Q8wxph--s&t=172s

    Ik heb zelf de TC Helion voicelive 3 en de acoustic sounds zijn geweldig.

  9. #9

    Standaard

    Ik gebruik een Boss ME-25 voor dit doel. Na enig spelen met de instellingen heb ik 3 settings gemaakt die ik altijd gebruik: neutraal, lichte chorus, en lange galm. Die zitten als voorkeuzes 2, 3 en 4 en zijn dus altijd bij de hand, eh, voet.

  10. #10

    Standaard

    Sorry voor de bumb van het eigen draadje maar ik zou nog wat laten weten.

    Het is toch de Boss geworden werkt prima is degelijk en heeft mooi geluid voor gitaar.
    Het is wel een leercurve met zo een apparaat maar goed dat weet je van te voren.

    En voor het zingen ach al die effecten harmony's doet me nog niet zoveel, maar wel lekker om beetje reverb of zo d'r op te leggen.
    Met die doubles enz is het ook nog wel beetje oefenen hoor.

    In elk geval voor mij een top apparaat.
    Bedankt voor het meedenken!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top