Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11

    Standaard

    hiss/ruis maakt me nooit zoveel uit
    vind ut nogal schel
    vage vermoeden dat dat de schuldige rode nta 1 is

  2. #12

    Standaard

    @guitarkid2: vermoeden bevestigd + plaatsing vlakbij het midden conus. vooral dat laatste, want met de NT1-A kun je ook prima donkerdere opnames maken als deze natuurlijk.

  3. #13

    Standaard

    @NLF: ik vind de Marshall nieuw ook overpriced. In persoon kun je inderdaad een completer beeld vormen denk ik. Ik luister zelf ook liever naar gitaargeluid direct uit een gitaarkabinet dan via de microfoon uit een normale speaker.
    Al is het live wel moeilijker vergelijken vind ik want als ik me verplaats tov de speaker heeft dat impact op de manier waarop ik het geluid hoor. Plus, zo snel als in de video kan ik niet omprikken. En dan speelt nog dat je tijdens het gitaarspelen nooit overal exact dezelfde accenten kunt leggen.
    Voor mij rede genoeg om zelf een A/B test via opname te doen. Ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat de klank van de versterkers op opname zo dicht bij elkaar zou liggen. Tijdens andere opnames en het spelen van live sets met beide versterkers naast elkaar ervoer ik veel grotere verschillen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top