Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Marshall 1959 vs Bugera 1960

    Voor de plexi liefhebbers.
    Nergens nog had ik zelf een vergelijkbare video gevonden. Vandaar dat ik maar een testje op video heb gezet.
    De vraag zal zijn: vinden jullie het de 2000,- euro extra waard?

    https://www.youtube.com/watch?v=FWm1...ature=youtu.be
    Laatst gewijzigd door VincentZaalberg; 8 mei 2017 om 16:25

  2. #2

    Standaard

    leuke demo, goede referentie licks/riffs ook! Meteen maar geabonneerd :-)
    Wat betreft de amps: beide klinken erg goed zeg, kende Bugera eigenlijk niet maar dit verraste me positief.

  3. #3

    Standaard

    Hallo Duckman,

    prettig kennis maken
    Ik ervoer min of meer hetzelfde als wat jij beschrijft toen ik de Bugera 1960 voor het eerst hoorde!

    Grt. Vincent

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Goeie demo Vincent! Ik vind ze niet voor elkaar onderdoen op basis van deze video. Er zit zelfs een bijgeluid in het Marshall signaal waar de Bugera geen last van heeft. De Bugera heeft "clean" iets meer body.

  5. #5

    Standaard

    Hi Pasqual,

    zeker!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mooi gedaan man! Lekker clean zonder gekut met delays, aansprekende licks, etc.
    Was al langer op de hoogte dat een Bugera 1960 een 1959 clone zou zijn, maar als je een een demo hoorde was het niet om aan te horen en ik mag zelf niet naar een muziekzaak van m'n moeder.
    Ik vind het verschil minimaal, maar de Bugera heeft over het geheel wat donkerder/meer body dan de Marshall.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Moeilijk om op basis van dit filmpje een oordeel te vormen (in een ruimte zelf verschillende amps over dezelfde kast proberen geeft een beter beeld, filmpjes zijn altijd een beetje beperkt, Segeborn heeft de beste op dit gebied). Een 1959 hoeft trouwens (tweedehands) beslist niet 2000 euro duurder te zijn dan de Brugera (dat wordt er soms inderdaad wel voor gevraagd, maar dat moet je niet betalen). Nieuw zijn ze (erg) stevig geprijsd.

  8. #8

    Standaard

    vind ze beide slecht klinken

    hoe heb je ze opgenomen ?

    btw
    wel goed filmpje
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 9 mei 2017 om 14:46

  9. #9

    Standaard

    Hi Erik,

    dankje.
    Kleine verschillen inderdaad maar wat je beschrijft heb je denk ik goed gehoord. Daar zit wel een variatie in klank.

  10. #10

    Standaard

    Hoi Guitarkid2,

    thanks. Check de exacte Signal Chain rechts boven in beeld.
    Zelf vind ik de hoeveelheid extra hiss door toedoen van het reamp proces niet te doen. Maar reampen was in dit geval niet te vermijden voor een consequente vergelijking. Ik heb al zitten spelen met zo'n beetje alle variabelen in de signal chain maar minder hiss dan dit krijg ik niet voor elkaar. Terwijl het in dit geval aan de kwaliteit van de gebruikte apparatuur (zie signal chain) niet zou moeten liggen...

    Degene met de gouden tip ben ik dankbaar

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top