Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard Op zoek naar cleane versterker

    Ter aanvulling van m'n Laney Lionheart L20H ben ik op zoek naar een amp die iets langer clean blijft. Ik heb in het verleden met een combinatie in stereo gespeeld van een cleane Fender (Silverface Super Reverb uit '69, niet te tillen) met een smerige Budda. Dat klonk waanzinnig lekker. Smerig, met definitie. Beide versterkers hebben ooit plaats moeten maken, en momenteel bezit ik alleen de Laney met bijbehorende 2x12" cabinet, waar ik overigens erg blij mee ben, maar dus op zoek naar aanvulling en de mogelijkheid om weer eens met een stereo setup te spelen. Zit zelf te denken aan iets 6L6 achtigs, maar dan niet zo'n ruggebreker als die SR van destijds. Misschien zijn er ook wel heel goede EL34 opties die ik over het hoofd zie. Oh ja, ik zou het graag onder de €1000,- willen houden. 2e hands schuw ik niet. Ik zou zeggen: laat de suggesties maar horen!
    Groet,
    Chris

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Oh, repertoire = lichte pop en rock. Denk aan John Mayer, the Eagles, Fleetwood Mac, Jamie Lidell etc.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Fender deluxe reverb 65 ri. De kleine versie van de twin. Zelf gehad en hele mooie cleane amp. Tweedehands voor rond jou budget te krijgen.
    Nieuw misschien een fender Princeton combo, nieuw binnen je budget. 7 watt volgens mij.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Rivera amps?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.515

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Fender deluxe reverb 65 ri. De kleine versie van de twin. Zelf gehad en hele mooie cleane amp. Tweedehands voor rond jou budget te krijgen.
    Nieuw misschien een fender Princeton combo, nieuw binnen je budget. 7 watt volgens mij.
    Zo zacht is een Princeton nou ook weer niet, het heeft net als een deluxe 2x6v6 en met een efficiente speaker haalt hij dat volume ook wel. Maar het is geen big headroom amp.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.290

    Standaard

    Er staat een Ceriatone HRM/ODS op marktplaats, misschien het proberen waard? Dit is niet de mijne, die in mijn sig staat. Ik heb de HRM Bluesmaster variatie, John Mayer cleans present. Met de HRM/ODS zal dat ook prima lukken verwacht ik.

    https://link.marktplaats.nl/m1161151181

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Hmm... dacht dat een Deluxe Reverb boven m'n budget zou uitkomen... en gaat die met z'n 22W niet net zo snel over z'n nek als mijn 20W Laney??? Op marktplaats staat een 60W Super Sonic, heeft iemand daar ervaring mee misschien?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #8

    Standaard

    Weet niet, maar naar mijn idee staan de "blackface" Fender amps niet bekend om hun headroom.


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  9. #9

    Standaard

    ??? heb de lionhart 5 watt combo en het cleane kanaal bijft clean no matter hoe hard enzo
    vreemd dat de 20 watt versie anders werkt...............

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    ??? heb de lionhart 5 watt combo en het cleane kanaal bijft clean no matter hoe hard enzo
    vreemd dat de 20 watt versie anders werkt...............

    Ik hoor wat je zegt, en het verbaast me dat de 5 watter clean blijft op vol volume. Hoe dan ook, de mijne niet, en ik vind het niet zo heel erg, hij klinkt fantastisch. Misschien blijven zowel de 5W en 20W versterkers beiden wel clean, en hoor ik geen buizen oversturing, maar gaan m'n speakers gewoon over hun nek. Hoe het ook zij, ik zou er graag een versterker bij willen die wel clean blijft op hoger volume, omdat ik dat effect ontzettend gaaf vind icm de overstuurde versterker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top