Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Gitaargear netjes houden in de woonkamer

    Nooit gedacht dat ik over zoiets flauw een topic zou starten, maar het moet er toch maar eens van komen.

    Ik speel graag gitaar in de woonkamer/keuken. De twee blokken vormen 1 open ruimte. In het woonkamer gedeelte heb ik ruimte tegen een muur om alles weg te zetten, het meest speel ik in de keuken op keukeneiland op een kruk. Tussen het keukeneiland en mijn 'expositiemuur' in de woonkamer zit een meter of 6.

    Mijn voornaamste issue: ik heb teveel gezeul en gedoe om mezelf aan het spelen te krijgen. De versterker wat draaien of zelfs verzetten, de kabels nemen/ontwarren/aansluiten, het pedalboard dat meegeweest is op repetitie ertussen zetten, de laptop erbij en in de stroom steken, de notities er nog maar eens bijnemen... Na het spelen resulteert het onvermijdelijk in een hoopje onordelijke kabels naast de versterker etc. Een situatie waar ik noch (mss zelfs voornamelijk) de vrouw echt vrolijk van wordt.

    Ik zou op de bovenverdieping een kamertje apart kunnen inrichten, maar ik zit toch graag beneden.

    Hoe organiseren jullie de boel om weinig gedoe te hebben om te starten met spelen ? En het nadien nog proper weg te werken ook?

    Ik zat zelf te denken richting een rolkastje of dergelijke met een schuif voor het pedalboard, de 5 gitaarstand en versterker (blackstar HT1 combo met 10inch kabinet er onder) er bovenop, enkele haakjes om de kabels op te hangen... Maar dat is mss al ver gezocht...

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    In een aparte kamer de boel permanent opstellen is toch het beste. Ik woon te klein om dat te doen. Ik zit ook regelmatig dingen te verplaatsen als ik overga op andere activiteiten. Maar ik klaag niet een klein huis heeft ook zijn voordelen.

    In een lesboek wordt overigens aanbevolen de spullen startklaar neer te zetten en ze ook zo te laten staan. Als je eerst nog een paar dingen moet aansluiten en onder de bank vandaan moet halen stimuleert dat niet om regelmatig te oefenen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arez Bekijk bericht
    Ik zat zelf te denken richting een rolkastje of dergelijke met een schuif voor het pedalboard, de 5 gitaarstand en versterker (blackstar HT1 combo met 10inch kabinet er onder) er bovenop, enkele haakjes om de kabels op te hangen... Maar dat is mss al ver gezocht...
    Rolkastje? Bedoel je hier dat het ook (deels) onzichtbaar moet zijn als je niet speelt?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.983

    Standaard

    Of gewoon onversterkt spelen? Ik speel nooit versterkt eigenlijk (nou ja, toen ik nog wel regelmatig de gitaar aanraakte thuis )

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Als je een amp draaien en wat kabels ergens insteken vermoeiend vind heb je misschien een ander probleem.

    Maar om constructief te zijn. 75% vd tijd pak ik een parlour, dat is songschrijven, je ladders, runs & akkoorden oefenen enz. Als ik elektrisch aansluit is het om bendings te oefenen, experimenteren met sounds en lol hebben met een looper en backingtracks. En als het laat is dan werk ik met een modeler en een koptelefoon. Het is af & toe wat gedoe maar dat is je schoenen strikken ook.

    Ik pak bijna nooit mijn gig gear uit, what happens in Vegas stays in Vegas. Pas bij het volgende optreden wordt bekeken of er iets gewisseld gaat worden.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 6 mei 2017 om 14:29
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.983

    Standaard

    Toevallig vandaag mijn gitaar wel aangeraakt want morgen optreden En héél toevallig mijn modeller/fx-bak ook want moest patches selecteren en wat aanpassen.

  7. #7

    Standaard

    Blackstar ID Core en m'n Brandin staan gewoon grijpklaar naast de bank 👍


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Anders sluit je 'm toch op je pc aan?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik doe het nu zo: bijna al mijn spullen (grote amps etc.) staan beneden (op de begane grond) ingepakt op mijn slaapkamer. Zo kan ik er makkelijk bij als ik moet in- en uitladen wanneer ik naar de oefenruimte ga. Boven heb ik een rek met mijn gitaren staan en een Fender Champ SF. Als ik er voor zorg dat ik een kabel uit mijn tas met kabels / adapters / effecten haal als ik terug kom uit de oefenruimte en die mee naar boven neem dan kan ik in die Champ inpluggen wanneer het uitkomt. Soms plug ik niet in.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard

    Gewoon een betrekkelijk klein 'dedicated' hoekje in de woonkamer waar mijn gitaren hangen en staan, en de versterker plus pedalboard natuurlijk ook. Alle kabels zijn permanent verbonden, maar de kabels van pedalboard naar versterker zijn wel netjes opgerold en weggemoffeld. Om te gaan spelen hoef ik alleen mijn 'main axe' op te pakken en twee keer 'klik' te doen (stekkerdoos aan, versterker aan). Opruimen = gitaar weer in de standaard en klik-klik alles uit. Omdat het betreffende hoekje van de kamer anders eigenlijk nergens goed voor is en ook niet in een looppad ligt, zit ik niemand in de weg.
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."


    ― Philip K. Dick

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top