Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Pots en bedrading vervangen bij aanschaf Vintage pickups?

    Ik heb een paar dagen terug nieuwe pickups besteld voor mijn Gibson SG Faded 2016.
    Ik vind de gitaar echt ontzettend fijn spelen, helemaal mijn ding, maar ik vind de pickups niet echt geweldig.

    Nu heb ik even duur gedaan omdat ik wat extras deze maand heb gekregen en heb bij WolfeTone in America pickups besteld.
    Het gaat dus om Vintage pickups (samen 300 eu ong)

    Nu lees ik verschillende meningen over nieuwe pots aanschaffen en zelfs een andere bedradig.

    Mijn vraag is of dit nou echt nodig is.
    Bij een goedkope gitaar kan ik me wel inbeelden dat je kwalitatief betere meuk er in moet hebben, maar bij een Gibson zit (lijkt mij toch) wel goed spul in?

    Wil natuurlijk wel waar voor mijn geld als ik hier in investeer!

    Ik hoor graag jullie mening hier over!

    Gr,

    Sander

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Ik denk dat alleen de absolute audiofielen dat verschil (denken te) gaan horen. Met alle respect en echt niet lullig bedoeld, maar als je nu niet hoort of de bedrading in je SG "goed" of "slecht" is, dan ga je dat met vintage-correcte bedrading ook niet horen.

    Gewoon lekker alles laten zoals het is dus

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philippe Bekijk bericht
    Ik denk dat alleen de absolute audiofielen dat verschil (denken te) gaan horen. Met alle respect en echt niet lullig bedoeld, maar als je nu niet hoort of de bedrading in je SG "goed" of "slecht" is, dan ga je dat met vintage-correcte bedrading ook niet horen.

    Gewoon lekker alles laten zoals het is dus
    Niet helemaal. In de basis blijft een pot natuurlijk gewoon een weerstand in serie met je signaal, maar niet) Je kunt met je pots het hoog wat finetunen. Ook heb je pots met een wat ander prettiger verloop wat wat meer bruikbaar kan zijn. Verder maakt de manier van aansluiten een verschil (50-ties, 60-ties wiring) fifties vind ik wat interactiever tussen volume en toon.

    Ik zou beginnen met noteren wat je hebt aan pots (waarde en verloop). Daarna gewoon je nieuwe set monteren. Lekker een flinke tijd spelen. En na een tijd eens kijken of je wat wilt finetunen.
    147-c Guitars

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Geweldig toch, mensen die 100 euro betalen voor een setje van 4 pots, 2 capacitoren en een stukkie aardingsdraad ertussen. Terwijl je oorspronkelijke pots waarschijnlijk uit dezelfde fabriek komen en de zelfde waarde hebben.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top