Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht

    Topicstarter: ik zou hoe dan ook niet "investeren" in betere bedrading. Installeer je nieuwe pickups. Mis je nog iets, verdiep je dan in de werking van elektronica, experimenteer met pots en de waarde van je condensatoren, etc. Dat kan allemaal waardevol zijn. Maar investeer alsjeblieft niet teveel geld hierin, want dat is je reinste onzin. Goede bedrading en goede pots zijn niet duur.
    wil daaraan nog toevoegen: neem de tijd om en je pickup hoogte goed af te stellen, maar ook je versterker.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    wil daaraan nog toevoegen: neem de tijd om en je pickup hoogte goed af te stellen, maar ook je versterker.
    helemaal mee eens.

  3. #13

    Standaard

    Lekker experimenteren is leuk. Probeer ook maar eens een lineaire CTS voor je tone.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Lekker experimenteren is leuk. Probeer ook maar eens een lineaire CTS voor je tone.
    Ik kwam er laatst achter dat de pots in mijn Epiphone Les Paul dus andersom waren. Lineair voor volume en logaritmisch voor tone. Ik altijd maar denken dat dat andersom hoort te zijn, maar ze voldoen prima.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ik kwam er laatst achter dat de pots in mijn Epiphone Les Paul dus andersom waren. Lineair voor volume en logaritmisch voor tone. Ik altijd maar denken dat dat andersom hoort te zijn, maar ze voldoen prima.
    In mijn junioren werkt dat ook erg goed. Kan erg lonend zijn om uit te proberen
    147-c Guitars

  6. #16

    Standaard

    Erg bedankt voor jullie reacties!
    Ik krijg van jullie duidelijk te horen dat het groote onzin is om bedrading ect. te vervangen.

    Hier ga ik dan ook niks mee doen haha.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Wat je nog zou kunnen doen is er 300K potmeters in zetten, ipv 500K. Oude Gibsons hadden dat ook. Maar da's dan ook weer alleen maar eventueel interessant om de waardes, niet om vintage correcte meuk en zo.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Wat je nog zou kunnen doen is er 300K potmeters in zetten, ipv 500K. Oude Gibsons hadden dat ook. Maar da's dan ook weer alleen maar eventueel interessant om de waardes, niet om vintage correcte meuk en zo.
    je kunt in principe elke waarde erin zetten. Hoe lager de waarde, des te meer hoog er verloren gaat. Dus 50K klinkt behoorlijk donker, 1000K klinkt al bijna hetzelfde als helemaal geen potmeter. Deze twee waardes zitten beide in een Fender Jaguar, zoek een demo op en je hoort wat het doet.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ja, tuurlijk kan dat. Maar in oude SG's zitten/zaten vaak 300K potmeters. Ik vind het geen meerwaarde. In de mijne zat ook 300K potmeters en heb ze vervangen voor 500K. Klinkt in mijn oren meer SG dan met 300K potmeters.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top