Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Kun je enige toelichting geven over wie dit zijn, wie wat doet, de setting, et cetera?

    Voorlopig vind ik het lekker. Waitsy bijna, of Lou Kelly.

    Op 1.47 dacht ik dat er een trompet inviel. Die mondharmonica raakt daar wel een sweet spot met overdrive of zo.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt.

    Zang, gitaar, bas, keyboard: Rick trodat
    Drum programmering: Rick trodat
    Bluesharp: Ale Ravanello
    B3 hammond: Art Turner
    Mix en master: Rick trodat

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Klinkt goed! Ik vind dat je de drums ook lekker geprogrammeerd hebt. De met de zang meelopende bluesharp vind ik wat minder. Sounds zijn ook prima!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik vind de zang/bluesharp zo parallel juist wel fijn.

    Puntje van kritiek op de mix: de partijen op de voorgrond (steeds verschillend) drukken de andere partijen weg. Luister bijvoorbeeld in het stuk vanaf 1.50 naar het bijna ontbreken van laag en hoe dat op 1.59 ineens een beetje terug lijkt te komen zodra het orgeltje iets inbindt. Hetzelfde effect zit op 1.04, als op 1.08 het laag ineens weer wat ruimte krijgt.

    Na de gitaarsolo begint het een beetje te veel te kabbelen naar mijn smaak. Vooral de eerste helft heeft een lekkere vibe.

  6. #6

    Standaard

    Ja ik denk dat ik de limiter en compressor een beetje te hoog heb gezet. Vandaar dat ie soms partijen letterlijk wegdrukt.

    Mixen en masteren, ga ik soms wat te ver in.

  7. #7

    Standaard

    Kan ook zijn dat het een cadeautje van soundcloud is hoor.
    Er zijn hier meer opnames die er een beetje platgeslagen uit zijn gekomen.
    Het doet mij een beetje denken aan een AM geluid van de piraten radiostations van Vroegah, dus ik heb er een andere associatie bij dan de meeste van jullie.

    Maar goed, het klinkt allemaal lekker vuil, wat kan een mens nog meer wensen na obligaat bevrijdingsgedreutel van de NL topacts die van locatie naar locatie gecopterd worden. En de heer Rutten die een vuurpijl rakelings over de hoofden van zijn publiek afschiet.

    Dat is de ratio. Van dat gelul heb ik meer dan een jaar helemaal genoeg. Dit (jouw lied dus) doen we gewoon nog een keer.
    Alleen de tekst hè? Aaint kot no problums is voor poessies natuurlijk. Je moet natuurlijk zorgen dat je ze krijgt als je ze niet hebt. En liefst in de armen van een lekker ding. Afijn, ik denk dat je het zo wel snapt.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 6 mei 2017 om 08:23 Reden: Typo.....

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.698

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Ja ik denk dat ik de limiter en compressor een beetje te hoog heb gezet. Vandaar dat ie soms partijen letterlijk wegdrukt.

    Mixen en masteren, ga ik soms wat te ver in.
    Klopt, mixen is vrij moeilijk en hij klinkt bij mij behoorlijk platgecompressed. Het grooved wel behoorlijk.

    Zet hem eens online zonder compressie, gewoon zoals de kale mix klinkt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top