Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Very happy new amp day: my first Marshall ^^

    Ik heb hem al een paar weken maar daarnet voor de eerste keer meegenomen naar repetitie en onze lead erop laten spelen (ik drum).

    De repetitie begon met: pdf ik hen pijn aan mijn rug en vingers want ik heb twee dagen in de tuin gewerkt en toen stak hij zijn les Paul voodoo in mijn Marshall jmd1 50 watt.

    Jezus Christus halleluja wat een sound.
    Smile op zijn gezicht en niet verdwenen tot hij terug in de auto zat.

    Grappige is dat die gitarist een dag naar Keulen geweest is en zowat alles getest heeft en maar in niks zijn goesting vond en dat hij nu op dit moment het internet aan het afzoeken is naar deze amp.

    Digitale pre en lampen eindtrap. Als je dat hoort chapeau! Wat ik gehoord heb was 3u lang pingelharde rock met ballen.

    De twee gitarist heeft een dual terror met Orange cab en dat klonk als een kartonnen doos in vergelijking, niet normaal.

    Overmorgen komt mijn Audient id14 en dan hoop ik wat samples te kunnen maken vinden ingebouwde xlr out!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Ben je nu nog steeds high? Zo lijkt het...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3

    Standaard

    Nope, gewoon heel blij met wat we hoorde


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matty Bekijk bericht
    Digitale pre en lampen eindtrap. Als je dat hoort chapeau! Wat ik gehoord heb was 3u lang pingelharde rock met ballen.
    Zit er niet een ECC83 preamp buisje in de voorversterker?

  5. #5

    Standaard

    volgens wat ik gevonden heb zitten er 4 el34 power amp tubes in en is de preamp tube de phase inverter voor de power amp

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    The JMD50 was a 50 Watt head with four channels, a single ECC83 preamp valve, two EL34s in the power stage, and studio quality digital FX, which included: chorus, phaser, flanger, tremolo; a highly responsive noise gate; analogue, tape, hi-fi and multi delays, reverb, with 16 different preamp options and 128 memory locations.
    Van https://marshallamps.com/products/am...-series/jmd50/

    Leuk concept wel trouwens.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gefeli trouwens! Je mag zo'n JMD1 niet vergelijken met dure broeders uit dezelfde familie. En het is maar net wat je referentiepunt is. Ik was lang geleden blij met mijn eerste tubeamp. Nu zou ik die nooit meer kopen, want inmiddels heb ik zoveel amps gehad en gehoord die in mijn beleving (veel) beter zijn.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8

    Standaard

    ik kan je niet meteen een clipje geven, maar ik kan je wel zeggen dat iedereen in onze band hem 1000x beter vond dan een dual terror op een orange cab. die klonk gewoon als een kartonnen doos langs de marshall...

    en idd, weet ik veel, wij zijn er allemaal heel blij mee, zeker voor 275 euro
    Laatst gewijzigd door matty; 4 mei 2017 om 16:08

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top