Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 22 van 22

Discussie: BOSS ES-8 tone suck

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door e! Bekijk bericht

    Conclusie: het probleem werd i.e.g. veroorzaakt door een lege parallelle connectie. Als ik de beschrijving bij software upgrade lees denk ik dat dat te maken heeft met het feit dat in software versie 1, die ik nog heb, de mixer van de twee parallelle bronnen automatisch -6 dB levelt, ook vrij bizar. In software revisie 2 kun je kiezen tussen 0 en -6 dB. Mogelijk dus dat het fenomeen op 0 dB zich niet voordoet.

    Die parallelle functie van de ES-8 is tot nu toe in het algemeen de grootste tegenvaller van het overigens dus prima apparaat. Ik had erg veel verwacht van bv. parallelle distortions, maar er lijken zich dan allerlei fase issues voor te doen
    Tot slot een foto van m'n bordje voor de fun
    Op zich is het wel begrijpelijk dat de ES-8 na parallel routing 'iets' van attenuation toepast, om uiteindelijk
    weer op unity gain uit te komen. Als je dit 'handmatig' op het pedaal zelf zou aanpassen, en je schakelt
    naar een patch waar het pedaal gewoon serieel in opgenomen zit zou je een (flinke) gain drop ervaren ...

    Weet je verder heel zeker dat er niet 'ergens' een phase/polarity optie voor de parallel routing zit opgenomen,
    want phase issues zijn zo natuurlijk heel goed mogelijk. Ik wil niet absoluut niet flauw doen, maar ik kan
    me nauwelijks voorstellen dat Boss hier niet aan gedacht heeft?

    Neemt trouwens niet weg dat ik ook wel erg graag een ES-8 zou willen ...
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 3 mei 2017 om 10:25

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door e! Bekijk bericht
    Nog een vraagje @The Lo Lands: blijven je patches wel bewaard bij een software update of moet ik dan opnieuw beginnen?
    Goed te lezen dat het geen algemeen 'tone suck' probleem is met de ES-8! Ik heb zelf onlangs wat glitches meegemaakt met de ES-8 (enkele patches waren verdwenen en vervangen voor patches van enkele maanden terug?) die na het initialisatie van de banken of patches daarna opgelost waren dus een fabrieks reset kan soms goed zijn om het geheugen en instellingen van de ES-8 weer fris en fruitig te houden. Als je de firmware update eerst uitvoert dan blijven je patches en instellingen behouden. Je kunt daarna met de editor je instellingen als backup opslaan en bewerken. Moet er uiteraard niets mis gaan bij het updaten! Zie tevens de Boss website met uitleg over de firmware update.

    Wat betreft de parallel loop met de twee mixers heb je in versie 2 de keuze tussen 0 of -6dB. Enige minpunt is wel dat je de output buffer hierbij wel moet aanzetten. Andere problemen met de parallel loops kunnen ook zijn dat je een faseprobleem krijgt waardoor frequenties of het volume inzakt! Het is een beetje uitproberen wat wel en niet werkt. Ik had op een gegeven moment mijn delay en reverb parallel geschakeld wat erg goed werkte! Mooiste zou zijn als je ook nog de fase kunt instellen en de mixer in volume kunt regelen maar dat zal het design wel niet toelaten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top