Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 50

Discussie: Strat neck wissel

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Tilt systeem met een Inslagmoer. Stukje losdraaien en een tik geven, dan komen die 4 "messen" los en kan je hem eruit halen.
    147-c Guitars

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als je de neckplate er af haalt, zie je een schroef, die draai je eruit en dan kun je de andere hals passen. Volgens mij, maar ik heb het zelf nooit gedaan. Lijkt mij de moderne versie van hun micro-tilt system.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Oh, de Inslagmoer heb je er al uit. Dan alleen wat Erik zegt.
    147-c Guitars

  4. #44

    Standaard

    ik ben eruit gekomen. Ik had niet door dat dat stuk schroefdraad en dat plaatje met die 'messen' 2 verschillende onderdelen waren. Het bleek dat ik het deel met schroefdraad gewoon iets dieper in het hout kon draaien. Het spul zit dus nog mooi op zn plek mocht ik me nog bedenken.

    Ik zat nog even te klooien met het erop zetten van de snaren. Ik heb nog nooit met deze vintage tuners gewerkt en ik wist niet dat je het uiteinde van de snaar ín de tuner moest steken. Werkt best mooi eigenlijk. Ik moet nog even wat kloten met de hoogtes van de zadels merk ik, want vooral met bends op de b en de hoge e snaar merk ik dat ik mijn vingers niet onder de onderliggende snaar krijg om die mee te nemen. Volgens mij staat de hals zelf al redelijk goed. De vorige eigenaar zei dat hij op een gitaar had gezeten met dezelfde dikte snaren als die van mij, dus dat zal dan ook wel?
    Hier even een foto van voor en na de transformatie

    Mn gitaar voorheen:



    En met de nieuwe hals:


  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Rosewood is een stuk sjieker!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #46

    Standaard

    Gefeliciteerd met de gitaar, de halzen en de wissel. Rosewood op sunburst heeft ook mijn voorkeur, hoewel het puur cosmetisch is in mijn geval.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind het super. Wat voor horloge ga je er bij dragen?

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ik ben natuurlijk zwaar geconditioneerd maar als ik rosewood op een 2tone zie denk ik, Japans.
    De look & feel van een worn maple neck, daar kan geen rosewood tegen op maarja, dan zijn we al weer 40 jaar verder.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #49

    Standaard

    Na de classic 60's neck er ondertussen al een poosje op te hebben zitten heb ik nog een paar vraagjes.
    Ik heb het gevoel dat mijn stratocaster nu een stuk zwaarder is geworden, kan het echt zoveel verschil uitmaken tussen een american standard maple hals en een classic 60's rosewood hals? De gitaar is nu niet loeizwaar ofzo maar ik heb het gevoel dat ik het gewicht voorheen fijner vond?
    En nog een dingetje: kan het ook zijn dat mn strat iets 'dunner' klinkt nu? Het zouden toch allebei prima kwaliteit halzen moeten zijn of?

    Ik kan het me met beide problemen ook verbeelden hoor, ik weet niet. Het vreet gewoon een beetje aan me. De vintage frets en radius bevallen me dan juist weer zeer goed. Ook de lak van de classic 60's bevalt me beter dan de satin gelakte american standard hals.

    Ik ben benieuwd wat jullie hiervan zeggen, voordat ik mn hals 3 of 4 x van mn gitaar op en af moet schroeven..

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Rosewood heeft wat meer sprankel in het hoog. Maple klinkt wat meer middy, wat steviger vind ik. Rosewood strats vind ikzelf veel verfijnder, veelzijdiger ook.
    Of het qua gewicht uitmaakt, geen idee. Zal misschien een paar gram schelen door de rosewood toets. Maar zou eigenlijk niet moeten uitmaken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top