Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard Gitaarkabel mono jack of stereo jack?

    Hallo, ik heb enkele maanden geleden een mini gitaarversterker gekocht (blackstar fly3), waarvan ik uiterst tevreden ben. Nu wil ik deze uitbreiden met de externe speaker blackstar fly 103 voor een(2x3)= 6 watt opstelling met stereo-effect.
    Echter moet ik nu mijn gitaarkabel (devine GIT 3 mono-jack) vervangen door een andere gitaarkabel met stereo-jack? voor het stereo-effect? Of hoe zit dat nou precies?? En welke kabel zouden jullie me dan aanbevelen? Dank!

  2. #2

    Standaard

    hi Gypsy ,je gitaar kabel blijft gewoon mono .De cab sluit je aan via de rj45 kabel,zie https://www.bax-shop.nl/gitaar-speak...-extension-cab volgens bax zit die erbij dus hoef je niets te kopen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    hi Gypsy ,je gitaar kabel blijft gewoon mono .De cab sluit je aan via de rj45 kabel,zie https://www.bax-shop.nl/gitaar-speak...-extension-cab volgens bax zit die erbij dus hoef je niets te kopen.
    Ok bedankt voor snelle reactie, maar ik begrijp het eerlijk gezegd niet goed, wanneer ik een gitaarkabel met mono-jack heb hoe kan ik dan een stereogeluid uit dat setje krijgen? (tja anfanger hé ;-)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dat gaat ook niet stereo worden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Dat gaat ook niet stereo worden.
    Ik snap het nog steeds niet, ik heb toch een mono-jack aan mijn gitaarkabel... Speciaal voor de Blackstar FLY 3 mini gitaarversterker combo is er deze Blackstar FLY 103 Extension Cab. Dit compacte luidsprekertje is voorzien van een 3 inch speaker en is belastbaar tot 3 Watt. Met de Blackstar FLY 103 transformeert u uw combo in een draagbare 6 Watt stereo set-up voor multimediatoepassingen. Ideaal voor gebruik als computerspeakers en perfect als portable speakers voor uw smartphone of MP3-speler. Maar ook met gitaar creëert u hiermee een fantastisch breed stereogeluid. Het aansluiten van de Blackstar FLY 103 op de FLY 3 gebeurt middels de geïntegreerde RJ45-kabel.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Da's allemaal heel mooi mar als je alleen een mono versterker hebt zul je daar nooit meer dan mono van kunnen maken.

  7. #7

    Standaard

    gitaar is 999.9% altijd mono (op een paar stereo modellen na, vrij zeldzaam, bijv de gibson es355). Jouw versterker heeft de mogelijkheid om van 3 watt mono naar 6 watt stereo te gaan, althans volgens de handleiding. Beide hebben een 3 watt versterker.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    gitaar is 999.9% altijd mono (op een paar stereo modellen na, vrij zeldzaam, bijv de gibson es355). Jouw versterker heeft de mogelijkheid om van 3 watt mono naar 6 watt stereo te gaan, althans volgens de handleiding. Beide hebben een 3 watt versterker.
    Ok ik begrijp wel als ik een mp 3 speler op dat setje aansluit (voor backing tracs) dat ik dan een mooi stereo geluidje heb, maar dat met die gitaarkabel met monojack begreep ik niet zo goed...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    gitaar is 999.9% altijd mono (op een paar stereo modellen na, vrij zeldzaam, bijv de gibson es355). Jouw versterker heeft de mogelijkheid om van 3 watt mono naar 6 watt stereo te gaan, althans volgens de handleiding. Beide hebben een 3 watt versterker.
    Volgens de manual inderdaad maar volgens Bax bijv. niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gypsy Bekijk bericht
    Ok ik begrijp wel als ik een mp 3 speler op dat setje aansluit (voor backing tracs) dat ik dan een mooi stereo geluidje heb, maar dat met die gitaarkabel met monojack begreep ik niet zo goed...
    Je gitaar blijft mono, maar met een stereo effect zou je dat kunnen veranderen. Zal waarschijnlijk niet met die extra speaker gaan lukken vrees ik.

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik zou de importeur eens bellen. want ik vraag mij ook af wat ze bedoelen met, ook met gitaar krijg je een breed stereo effect. Het kan zijn dat de ingebouwde delay een soort van stereo effect produceert bij aansluiting van die extra cabinet, maar dat staat niet in de handleiding dus dat zal wel niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top