Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.147

    Standaard

    Toetsenist van mijn bandje heeft ook een stereo out op zijn Roland RD800. Die twee kabels die naar de PA gaan hebben hetzelfde signaal, er zit alleen een klein beetje vertraging op 1 van de 2. Ik denk 20 milliseconde of zo. Dan klinkt het allemaal net even wat breder. In een multitrack opname, maak ik dan een kopie van een track, verschuif er een een paar milliseconde, en pan 1 naar links en de ander naar rechts, en voor je het weet heb je een muur van geluid.
    Zo werkt het ook met het Blackstar ampje. Je gewone mono signaal, (gewone mono kabel dus) wordt in de amp iets vertraagd voor het naar je extra cab gaat. Dat is de hele truc.

    Edit, misschien ook een klein beetje toonhoogteverschuiving:
    https://books.google.nl/books?id=HfO...=onepage&q=how much delay for stereosound multitrack&f=false
    Laatst gewijzigd door grayfink; 23 april 2017 om 08:40
    ALLES IS VERKOCHT!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Zodra je de FLY 103 aansluit krijg je een soort 'emulated' stereo effect, een (iets) breder geluid,
    zeker als je de speakertjes wat verder uit elkaar zet. Je kunt het ook goed horen als je de 103
    even afwisselend in en uit plugt. Het deed mij een beetje denken aan zo'n 'spatial' switch die
    je vroeger op portable audio apparatuur wel zag.

    Blackstar vermeldt dit trouwens ook in de beschrijving

    You can combine the FLY 3 with the FLY 103 (sold separately) to create a 6 watt guitar amp setup
    which creates a stereo effect when playing your guitar or listening to your favourite tunes.
    Eigenlijk is het jammer dat de tapedelay ook (fixed) op het 2 speakertje werkt. Als je dit zou kunnen
    instellen, zou je zo een soort mini 'dry/wet setje' kunnen realiseren! Maar goed, je kunt niet alles hebben
    voor net 9 tientjes.
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 23 april 2017 om 11:13

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik zou de importeur eens bellen. want ik vraag mij ook af wat ze bedoelen met, ook met gitaar krijg je een breed stereo effect. Het kan zijn dat de ingebouwde delay een soort van stereo effect produceert bij aansluiting van die extra cabinet, maar dat staat niet in de handleiding dus dat zal wel niet.
    Kijk en dat bedoel ik nou....

    Nou ja het is niet echt stereo dan!? Wat ik verondersta onder stereo is het scheiden van hoge en lage tonen.

    Het gaat gewoon ruimtelijker klinken en dat bedoelen ze dan waarschijnlijk met (creates a stereo effect) want dat is ook een definitie van stereo.
    Bedankt voor jullie reacties, ik koop sowieso dat extra speakertje.
    Laatst gewijzigd door gypsy; 23 april 2017 om 11:45

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gypsy Bekijk bericht

    Nou ja het is niet echt stereo dan!?
    Nee, kan ook niet als de bron (gitaar) mono is ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gypsy Bekijk bericht

    Wat ik verondersta onder stereo is het scheiden van hoge en lage tonen.
    Nee, dat heeft er echt geen bal mee te maken ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gypsy Bekijk bericht
    Het gaat gewoon ruimtelijker klinken en dat bedoelen ze dan waarschijnlijk met (creates a stereo effect) want dat is ook een definitie van stereo.
    Ja!, dat geeft Blackstar, en voorgaande reacties ook aan ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top