Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard Bridge (feat. DJ Rikster)

    Eerst de boel in sounds even wat aangeroerd om er nu zelf weer eens een liedje in te laten vallen . M'n eerste nummer sinds een jaar, als ik soundcloud mag geloven.

    Begonnen als enkel een baspartij.

    Bas synthesizer door DJ Rikster, een vriend van me.

    Drums en bewerking/effecten komen uit Ableton.


    Er zitten wat clichés/cagemantrekjes in hier en daar, maar ben zelf tevreden.


    Ik heb eerst een tijd gedacht dat er nog een instrument/partij bij moest, maar daar ben ik op teruggekomen. Hij is af zo. Tips/kritiek vooral op mix en compositie hoor ik graag .

    https://soundcloud.com/cageman-2/bridge

  2. #2

    Standaard

    Tja.....

    Hoop niet dat je hier 1 jaar aan gewerkt hebt.
    Wat is er gebeurd met jouw geluiden-knutsel-kist ?

    Hoor aan het begin wel een takkeherrie... what were you thinking ?? (of moet ik zeggen 'drinking' )
    Heeft iets weg van een scheepswerf.
    Na de herrie klinkt het een stuk beter. En daar had ik wel een solo verwacht, maar ja, die kwam niet.
    In het middenstuk dan. En daar kan de bas ook wel wat harder in de mix.
    En dan begint het werk aan het schip weer..... of is het aan het herstel van een brug ? (gezien de titel, misschien ....)

    Al met al niet een van jouw beste nummers. Jammer dat de 'return of the Cageman' voor mij niet zo'n succes is.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Oeh een nieuwe Cageman! Ik zit deze 3 weken alleen thuis met klein dochtertje, ik oververmoeid en zíj zwaar verkouden, dus ik parkeer deze even een weekje ofzo. Ben benieuw!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Tja Je hebt één keer niks twee keer niks, maar ook drie keer niks....!

    Bijna een minuut ruis het moet niet veel gekker worden, misschien overwegen om wat langer niets te plaatsen.
    Doe mij dan maar een liedje van Krystl

  5. #5

    Standaard

    Afgezien van het veel te lange intro vind ik het een mooi nummer. Er zou inderdaad nog wel iets bij kunnen in het middenstuk. Dan denk ik niet direct aan een solo, maar meer aan een soort geleidelijke aanloop naar de gitaarsolo.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Lol, m'n plan om als volgende stuk een 'muziekloze' drone te maken zal ook niet goed gaan vallen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Tja.....

    Hoop niet dat je hier 1 jaar aan gewerkt hebt.
    Wat is er gebeurd met jouw geluiden-knutsel-kist ?

    Hoor aan het begin wel een takkeherrie... what were you thinking ?? (of moet ik zeggen 'drinking' )
    Heeft iets weg van een scheepswerf.
    Na de herrie klinkt het een stuk beter. En daar had ik wel een solo verwacht, maar ja, die kwam niet.
    In het middenstuk dan. En daar kan de bas ook wel wat harder in de mix.
    En dan begint het werk aan het schip weer..... of is het aan het herstel van een brug ? (gezien de titel, misschien ....)

    Al met al niet een van jouw beste nummers. Jammer dat de 'return of the Cageman' voor mij niet zo'n succes is.
    Aan het begin is het bas synth met brug (opgenomen recht onder het brugdek waar de auto's overheen rijden) met wat distortion. Aan het einde zit de brug er niet bij (maar gewoon een hoop effectjes op de drums). Ik zie het/dit niet als 'de return', haha. Tnx voor het commentaar. Wat me mbt de bas overigens opvalt, is dat hij op lagere volumes flink wegvalt, maar de harder hij staat, de meer hij doorkomt. Misschien dat wat extra compressie dat zou kunnen 'verhelpen'.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Tja Je hebt één keer niks twee keer niks, maar ook drie keer niks....!

    Bijna een minuut ruis het moet niet veel gekker worden, misschien overwegen om wat langer niets te plaatsen.
    Doe mij dan maar een liedje van Krystl
    Mooi dat m'n pauze je bevallen is . Maar aan al het moois komt een eind. Trouwens, recentelijk is hier ook een nummer van Krystl geplaatst. Ik zal aan Montis (de topicstarter van dat draadje) doorgeven dat jij dat liedje waarschijnlijk beter vindt dan drie keer niks. Of je doet dat zelf, kan ook.



    Bedankt voor het luisteren toch, of voor het 'luisteroffer'.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Afgezien van het veel te lange intro vind ik het een mooi nummer. Er zou inderdaad nog wel iets bij kunnen in het middenstuk. Dan denk ik niet direct aan een solo, maar meer aan een soort geleidelijke aanloop naar de gitaarsolo.
    Het is al een compliment dat je het een intro noemt.

    Ik denk niet dat ik nog iets ga toevoegen; kan ik beter weer door naar iets nieuws. Leuk dat je deze toch ook wel mooi vond :-).

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Te gek! Jammer dat ie njet wat langer duurt en sommige zaken niet wat meer uitwerking krijgen. Ook vind ik de overgang van het 'ibtro' naar het stuk erna wat abrupt, maar ik vind voor de rest alle ingrediënten erg mooi! Wellicht niet je sterkste, maar hoor een juweel verborgen liggen ergens.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Te gek! Jammer dat ie njet wat langer duurt en sommige zaken niet wat meer uitwerking krijgen. Ook vind ik de overgang van het 'ibtro' naar het stuk erna wat abrupt, maar ik vind voor de rest alle ingrediënten erg mooi! Wellicht niet je sterkste, maar hoor een juweel verborgen liggen ergens.
    Ik ga er niet meer naar graven, zoals gezegd. Eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat het me amper zou lukken om er bijvoorbeeld nog een extra instrument aan toe te voegen doordat a, het ritmisch al flink vol zit en b, ik er (vooral door de maten) niet vrij op kan improviseren. Ben al wat blij dat ik de hele baspartij ongefragmenteerd heb kunnen inspelen.

    Bedankt!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Zat niet eens aan extra instrumenten te denken eigenlijk. maar goed, op naar volgend nummer!

  10. #10

    Standaard

    Het werk van Fu en van Cage vereisen altijd even een bezinkmomentje. En een moment van in touch komen met je innerlijke humor etc.
    Ik overhaast niks heren....

    Wordt vervolgd.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top