Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1

    Standaard Big Bends Nut Sauce vs Potlood

    Edit: oeps, dacht dat ik in gitaar- diversen zat. Kan een mod dit draadje verplaatsen?

    Goedemiddag allemaal,

    Dit goedje is al een tijdje op de markt en sommigen zweren erbij, maar sceptisch als ik ben vraag ik mij af of het voordeel heeft boven gewoon even met de punt van een potlood door de gleufjes van de brug en kam gaan.

    Wat vinden jullie? En Welk potlood blijkt het best te werken als je daar de voorkeur aan geeft? Ik heb gewoon een huis tuin en keuken HB potlood.

    https://www.thomann.de/nl/big_bends_...88f267f4c87a98

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    Edit: oeps, dacht dat ik in gitaar- diversen zat. Kan een mod dit draadje verplaatsen?

    Goedemiddag allemaal,

    Dit goedje is al een tijdje op de markt en sommigen zweren erbij, maar sceptisch als ik ben vraag ik mij af of het voordeel heeft boven gewoon even met de punt van een potlood door de gleufjes van de brug en kam gaan.

    Wat vinden jullie? En Welk potlood blijkt het best te werken als je daar de voorkeur aan geeft? Ik heb gewoon een huis tuin en keuken HB potlood.

    https://www.thomann.de/nl/big_bends_...88f267f4c87a98
    Ik gebruikte 6B, lekker zacht dus. Maar sinds de gitaartech goed de gleuven heeft gevijld smeer ik er niets meer in.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    idd, hoeft helemaal niet als nut goed gesneden is.

  4. #4

    Standaard

    Zacht potlood werkt beter dan hard.

    Ik gebruik zelf de nut sauce bij mijn Gibson ES 339. Voordelen: 1) Geen zwarte vlekken. 2) Het werkt ook zonder dat je de snaren los hoeft te halen. Wat minder effectief misschien maar wel zo makkelijk.

    Vijlen is inderdaad nog beter maar hoewel ik zo'n vijlenset in huis heb blijf ik het steeds maar uitstellen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #5

    Standaard

    siliconen glijmiddel
    liefst voor anaal
    werkt als een tiet

    Nut sauce ... r u nuts ???
    1,5 cc voor 24 ffn euro
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 22 april 2017 om 14:53

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    siliconen glijmiddel
    liefst voor anaal
    werkt als een tiet

    Nut sauce ... r u nuts ???
    1,5 cc voor 24 ffn euro
    Grote pompfles anallube in je gitaarkoffer. Wel erg R&R.
    147-c Guitars

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    siliconen glijmiddel
    liefst voor anaal
    werkt als een tiet

    Nut sauce ... r u nuts ???
    1,5 cc voor 24 ffn euro
    daarom ook mijn vraag hoe het zich verhout (if you see it) tot potlood Maar ik merk inderdaad dat sommige gitaren er veel meer baat bij hebben dan anderen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik gebruik aaltijd een geïoniseerd composiet van hars en Berber-schaamhaar

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Laat er dan iemand zijn die wel uit ervaring praat. Ik heb zo'n tubetje van Big Bends. Het werkt. Na een flinke bend blijft je gitaar prima op stemming en ik bend nou eenmaal veel en ver. Neemt niet weg dat je topkam alsnog goed uitgevijld moet zijn. Je smeert er ook niet alleen de topkam mee, maar ook de brugzadels. Schijnt, maar dat kan ik niet bevestigen, dat je daardoor ook minder gauw kans hebt op brekende snaren. Geen idee of dat zo is, ik brak sowieso al bijna nooit een snaar. Wat ze verder claimen wat betreft sustain en harmonics durf ik me niet aan te wagen om daar een serieuze uitspraak over te doen. Ik heb het in ieder geval niet zo ervaren, maar kreeg dan ook al prima sustain uit mijn gitaren. Het zou ook helpen tegen het verweren (noem je het zo?) van je brug.

    Of je de aanschaf waard vindt is aan jezelf. Je kunt het in ieder geval 's proberen. Zo dacht ik wel en heb daarom 's een tubetje aangeschaft. Da's een stuk makkelijker commentaar geven. Ik heb het overigens hier voor een tientje gekocht: http://www.guitarsupplies.nl/index.p...000101&lang=nl

  10. #10

    Standaard

    Kan allemaal zijn, maar Fusion is wel creatief met zijn Berber schaamhaar.

    Ik persoonlijk heb nooit een pest begrepen van grafiet. Ik ben zo on-R&R dat ik mijn handen was als ik de vuilnis buiten heb gezet. Voor dat ik gitaar ga spelen, bedoel ik.

    Dus ik heb een vreselijke hekel aan de smeerbende die grafiet veroorzaakt.

    Ik kijk eerst of schoonmaken helpt. Zeker als ie eerst niet pingde en nu wel. Anders:
    Een goeie stearine kaars (en daarvan dus maar een héél klein beetje) of nòg minder WD40.

    Een familieflacon lube kan ook, maar vindt ik persoonlijk wat lastig doseren. Guitarkid2 en Tab; laat ze maar schuiven die jongens.
    En bij gelegenheid door iemand met kennis van zaken een mooi passende vijl er door laten halen.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top