Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Beter horen

  1. #1

    Standaard Beter horen

    Tijdens optredens heb ik vaak de behoefte om mijn gitaar beter te horen. De afregeling van mijn monitor wordt gedeeld met anderen, dus ik kan mezelf daar maar beperkt naar de voorgrond brengen.

    Ik zit nu te denken aan een experiment met een soort in-ear systeem dat direct is gekoppeld aan de gitaar. Dat het geluid 'plain' is, zonder effecten, is geen probleem. Waarschijnlijk kan ik het nog het beste te omschrijven als een hoofdtelefoonversterker (bv. https://www.bax-shop.nl/hoofdtelefoo...t-details.html) maar dan met een (jack) uitgang waar de kabel naar de versterker in kan.

    Maar ik kan niets in die richting vinden. Heeft iemand suggesties?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvromans Bekijk bericht
    Tijdens optredens heb ik vaak de behoefte om mijn gitaar beter te horen. De afregeling van mijn monitor wordt gedeeld met anderen, dus ik kan mezelf daar maar beperkt naar de voorgrond brengen.

    Ik zit nu te denken aan een experiment met een soort in-ear systeem dat direct is gekoppeld aan de gitaar. Dat het geluid 'plain' is, zonder effecten, is geen probleem. Waarschijnlijk kan ik het nog het beste te omschrijven als een hoofdtelefoonversterker (bv. https://www.bax-shop.nl/hoofdtelefoo...t-details.html) maar dan met een (jack) uitgang waar de kabel naar de versterker in kan.

    Maar ik kan niets in die richting vinden. Heeft iemand suggesties?
    Jouw monitor is ook in ear, of een ouderwetsche wedge voor je neus op het podium? Ik heb wel 's een goedkope Kustom monitor de tweater losgetrokken, en dan vanuit een Vox tonelab LE die ik toen gebruikte 1 kabeltje richting amp, en 1 kabeltje richting monitor gedaan. Kon ik zelf m'n monitor mix qua gitaarvolume regelen. Werkte best aardig.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Ik heb wel 's een goedkope Kustom monitor de tweater losgetrokken, en dan vanuit een Vox tonelab LE die ik toen gebruikte 1 kabeltje richting amp, en 1 kabeltje richting monitor gedaan. Kon ik zelf m'n monitor mix qua gitaarvolume regelen. Werkte best aardig.
    Precies wat ik ook doe met een goedkope monitor waarvan de tweeter opgeblazen was, werkt prima als het podium weer eens zo klein is dat mijn versterkergeluid onder me door gaat, monitor goed schuin op zijn rug vóór me recht in mijn oren. Alleen bijzonder jammer dat de bediening op de achterkant zit

  4. #4

    Standaard

    Ja, onze monitors zijn “ouderwetse wedges”. Maar ik heb nogal de gewoonte over het podium te bewegen zodat ik snel buiten het bereik van de monitor kom.
    Mijn gitaar is verbonden via wireless, vandaar het idee om de gitaar rechtstreeks met het oor te verbinden. Spaart weer kabels/zenders.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik weet niet hoe uitgebreid jullie monitoring is, maar als er een stel liggen kun je je gitaar toch over iedere monitor laten lopen?
    Als je de rest van de band nog wil horen lijkt mij een gesloten of IEM niet handig en met een half open alternatief zul je jezelf nog steeds minder gaan horen naarmate je verder van je versterker komt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top