Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.368

    Standaard Aangepaste slagplaat Wilshire (krom) namaken?

    Mijn Epiphone Wilshire heeft een aangepaste slagplaat (gemaakt door een van de vorige eigenaren), aangezien het halselement is verwijderd. Oftewel, de originele slagplaat bestellen is geen optie .

    Nu is de plaat nogal lelijk (je ziet duidelijke schuurkrassen over de hele plaat door de lak heen). Daarnaast staat de plaat wat bol in het dunne stuk. En daar zit 'm het lastige....ik kan natuurlijk de slagplaat namaken en de gaten boren op dezelfde plekken, maar ik weet dan niet of ie weer krom wordt. Oftewel, ik weet niet of de plaat krom is, omdat degene die 'm gemaakt heeft "prutswerk" heeft afgeleverd of dat de plaat later is krom getrokken.
    Iemand enig idee hoe ik dat zou kunnen uitzoeken?

    Een andere optie zou nog zijn om de schroefgaten iets uit te schuren in de hoop dat de kromming wegtrekt en het plastic te polijsten en opnieuw te lakken. Ik weet echter niet of dat mogelijk is met plastic (het polijsten).
    Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Halspickup er bij zetten en een originele slagplaat of is dat te praktisch gedacht?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Een metalen slagplaat maken ;-)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Erik's optie is vrij logisch, je kan ook een sheet slagplaat materiaal bestellen en lol hebben met een figuurzaag.

    De gaatjes aan een beroerde slagplaat aanpassen waarbij je de beroerde slagplaat ook nog eens zwaar moet bewerken.. dat zou ik enkel doen als je het leuk vindt om in je gitaar te boren, te schuren en te lakken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.368

    Standaard

    Dan wordt het toch een sheet slagplaat materiaal en aan de gang met de figuurzaag denk ik . Een halspickup erbij zetten (moet dan ook een schakelaar bij) lijkt me veel meer werk en ik was toch niet van plan het halselement te gebruiken (dan pak ik m'n tele wel).
    Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top