Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Thumbs up Boss ES-8 firmware update en ES-8 software editor (PC/MAC)

    Misschien dat sommigen al op de hoogte waren maar de Boss ES-8 heeft nu ook een externe software editor en een firmware update gekregen met enkele nieuwe features. Voor diegene die nieuw zijn, de Boss ES-8 is een effects switching system van Boss. Iedereen hoopte op een editor waarmee je nu gemakkelijk op de PC patches kunt maken/bewerken/opslaan e.d.



    Voor meer info over de firmware update en editor bezoek de boss website.

    Ik heb vandaag mijn Boss ES-8 ge-update en even de software editor snel bekeken, ziet er strak uit! Ik vraag me af of ze ook het kleinere broertje de ES-5 gaan updaten? Andere ES-8 gebruikers hier al de update uitgevoerd? Wat zijn jullie bevindingen met de editor?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Hier geen ervaring met de editor, maar ik vind het wel een uitstekende move van Boss/Roland


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Hier geen ervaring met de editor, maar ik vind het wel een uitstekende move van Boss/Roland
    Dat is het zeker en niet verwacht! Lees online toch diverse gebruikers die zijn overgestapt naar een andere controller vanwege het ontbreken van een editor. Zelf zal ik deze niet heel vaak nodig hebben maar als je in een coverband speelt of eigen werk waarbij de setlist vaak wisselt is het handig als je dit met de software editor makkelijk kan aanpassen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Ja precies. En deze heeft de editor ook voor de Mac. Dat hebben ook niet alle switchers...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #5

    Standaard

    Nice! Ga ik checken (op de mac)
    Nog schokkende dingen in de firmware-update?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruezzz Bekijk bericht
    Nice! Ga ik checken (op de mac)
    Nog schokkende dingen in de firmware-update?
    Je kunt de twee mixers nu manual instellen op 0db of -6 db. Verder wat extra midi instellingen. Verder nog wel enkele nieuwe features en volgens mij is het probleem met de expressie uitgangen (random pulse) nu ook opgelost (tap tempo of andere pedaal aansturing).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top