Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 13 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 123
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Een SG vind ik wat scheller dan een les Paul, die wat ronder klinkt en wat pompender in het laag. Dat zal te maken hebben met meer mahonie aandeel in het hout.
    Smaakkwestie, maar wil je een gitaar die klinkt als een les Paul, moet je een sowieso een gitaar hebben met mahonie hals en body. De al voorgestelde les Paul studio is een mooi alternatief binnen je budget.
    De meeste studio's die ik bespeeld heb hebben een slim taper neck, geen rounded 50s. Dat moet je liggen en heeft ook invloed op de sound vind ik. Ik prefereer de 50s necks, klank is wat voller minder bijtend dan een lp met een 60s neck.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Scheller in het hoog kun je zo niet stellen. Mijn Les Paul heeft meer hoog dan mijn SG. Heel erg gitaar afhankelijk en niet model afhankelijk in deze. Midden is wel altijd anders bij een SG.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik las hier ook iets dat een SG zwakker zou zijn dan een Les Paul. Ik zou ze allebei niet voorover laten vallen. Headcrackje gegarandeerd. Een SG is verder ook niet zwakker.
    Begrijp me niet verkeerd, de SG is een fantastische rock gitaar. Maar als je de hals en de body vast houdt en je duwt de hals naar voren dan voel je dat de gitaar wat minder sterk is (maar dat is ook logisch omdat de body dunner is, dus ook op de plek van de hals/body verbinding). Sommige SG's "duw" je dus ook makkelijk uit tune (makkelijker dan andere gitaren). Ik heb twee SG's gehad, eentje was heel goed (en stabiel) de ander was met geen mogelijkheid te stemmen.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ja, da's wel zo. SG's zijn wel notoire zwabberaars. Beetje minder vlees bij de hiel. De één heeft het wat meer dan de ander inderdaad. Die van mij heeft het ook wel. Vooral als ik zittend speel merk ik het nog wel 's. Staande dan weer niet zo, maar dat kan ook aan de pleurisherrie liggen waar ik dan in sta.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Heb je geen vibrato systeem nodig gewoon hals en body een beetje buigen, ultieme rock n' roll💪

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerbrand040 Bekijk bericht
    Hoi,

    Zou dit: https://www.maxguitarstore.com/produ...-alpine-white/


    wat kunnen zijn? Wat oudere Studio, maar nog wel nieuw genoeg voor weight relief. Ik heb alleen niet kunnen uitvinden wat voor neck profiel ze in die tijd hadden.


    Gerbrand
    dat is er een met een 60's profiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noid Bekijk bericht
    Mooi ding, zo te zien in mooie staat en een heel nette prijs, zeker omdat er een koffer bij zit en de boekjes. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Gibson in 2011 hun zgn modern weight relief gebruikte voor studios. Ik heb zelf een studio (tribute 50's) uit 2011 en die weegt iets minder dan 3,5 kg, dat is goed te doen. Ik zou naar Max gaan en hem even testen als ik jou was.


    Leuk om te zien hoe mijn 2011 50's tribute er van binnen uitziet.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Weight relief is voor mietjes


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.330

    Standaard

    Mijn Telesonic had ook chambers, en die was loodzwaar..

  9. #49

    Standaard

    Die witte Les Paul is stiekum wel een beetje mijn droomgitaar... mooie studio, prachtige kleur.. maar na een verhuizing en nieuwe auto is dat het laatste waar ik aan hoef te denken😅

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Masod Bekijk bericht
    Die witte Les Paul is stiekum wel een beetje mijn droomgitaar...
    Heeft er nog niemand de 'Lite' versies van de LP genoemd? Da's een LP, maar dan met een dunnere body en dus veel minder gewicht. ook verkrijgbaar in het wit



    http://www.zzounds.com/item--GIBLPCT16
    http://www.gibson.com/Products/Elect...stom-Lite.aspx

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top