Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 13 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 123
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik ben echt fan van de bluesbird, maar staat qua tone en feel behoorlijk ver van n LP. (Heb ongeveer 200 stuks al door m'n handen gehad...).

    Mbt wensen t.s.: de Chapman ml3 (of is t nou de ml2?!). Prima kwaliteit, betaalbaar.

    Liever Chapman dan Gibson.
    Inderdaad, ML2. Helemaal eens.
    In deze prijsklasse by far beter dan dingen uit het Gibson magazijn.

    Let je er even op dat je een Made in Korea hebt? bezorgde pappa modus af.
    Vriendelijke groet, Gus

  2. #32
    Member
    Geregistreerd
    6 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    31

    Standaard

    Hoi,

    Zou dit: https://www.maxguitarstore.com/produ...-alpine-white/

    wat kunnen zijn? Wat oudere Studio, maar nog wel nieuw genoeg voor weight relief. Ik heb alleen niet kunnen uitvinden wat voor neck profiel ze in die tijd hadden.


    Gerbrand

  3. #33

    Standaard

    die zou ik heel grondig checken want ik schat dat die gitaar ome Max 300 a 350 eurokes gekost heeft
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 21 april 2017 om 21:48

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerbrand040 Bekijk bericht
    Hoi,

    Zou dit: https://www.maxguitarstore.com/produ...-alpine-white/

    wat kunnen zijn? Wat oudere Studio, maar nog wel nieuw genoeg voor weight relief. Ik heb alleen niet kunnen uitvinden wat voor neck profiel ze in die tijd hadden.


    Gerbrand
    De lol van een gitaar kopen zit 'm nog meer in het testen dan in het lullen erover

  5. #35

    Standaard

    Bij dit soort posts zet ik er vaak de kreet 'happy hunting' onder.
    Omdat de jacht een onlosmakelijk onderdeel van de lol is.

    Plussen minnen meningen testen luisteren looks bij effecten (waarom ik bijvoorbeeld hoe dan ook ongeschikt ben voor Floyd Rose), alles speelt een rol bij de uiteindelijke besluitvorming.....

    Super leuk om te doen.
    Het leidt soms tot onnavolgbare resultaten.
    En tot keuzes die niemand begrijpt, maar wel leiden tot een situatie waarin ik soms lange tijd met een grijns op mijn gezicht mijn gitaar terug zet in het rek.

    Hoewel, EdeP, het lullen erover ook niet mag worden uitgevlakt.
    En dit laatste is nog mijn meest subjectieve bijdrage aan dit gekrakeel.....
    Vriendelijke groet, en aan TS, happy hunting dus.
    Gus

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerbrand040 Bekijk bericht
    Hoi,

    Zou dit: https://www.maxguitarstore.com/produ...-alpine-white/

    wat kunnen zijn? Wat oudere Studio, maar nog wel nieuw genoeg voor weight relief. Ik heb alleen niet kunnen uitvinden wat voor neck profiel ze in die tijd hadden.


    Gerbrand
    Mooi ding, zo te zien in mooie staat en een heel nette prijs, zeker omdat er een koffer bij zit en de boekjes. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Gibson in 2011 hun zgn modern weight relief gebruikte voor studios. Ik heb zelf een studio (tribute 50's) uit 2011 en die weegt iets minder dan 3,5 kg, dat is goed te doen. Ik zou naar Max gaan en hem even testen als ik jou was.


    Laatst gewijzigd door Noid; 21 april 2017 om 23:36
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  7. #37
    Member
    Geregistreerd
    6 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noid Bekijk bericht
    Mooi ding, zo te zien in mooie staat en een heel nette prijs, zeker omdat er een koffer bij zit en de boekjes. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Gibson in 2011 hun zgn modern weight relief gebruikte voor studios.
    Dan is die gitaar van Max inderdaad een optie.

    Ik moet ook maar eens zo'n tribute ergens proberen en een SG...

    Gerbrand

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De prijs van Max voor een Gibson LP Studio is vrij normaal, lijkt me. Je lult de vraagprijs naar 500 euro en je hebt een leuke gitaar . Wel ff checken op halscracks en een twisted neck.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Het gewicht van de Les Paul zit 'm in de (traditionele modellen, niet gechambered) constructie van mahonie body en (bijna altijd) maple cap. Dit geldt echter alleen voor de Standard, Custom en DeLuxe modellen, de Specials zijn een stukje lichter en zijn goed te doen wat betreft gewicht. Specials hebben meestal p 90's maar niet altijd. Zoek je er eentje met humbucker (ja, want je hebt t over Bonamassa en Moore) dan kun je met een gitaar als deze vermoedelijk een heel eind uit de voeten, een special met humbuckers.

    https://www.tools4tones.nl/index.php...roduct_id=5025
    gitaarshop Heemstede heeft er net zo een voor 699 maar dan nieuw http://www.gitaarshop-heemstede.nl (even in de lijst elektrische gitaren de knop Gibson aanklikken)
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Klinkt misschien gek, maar check eens een SG.
    Da's niet zo gek hoor. Genoemde gitaristen hebben allebei o.a. op een SG gespeeld. Heeft een wat andere klank dan een Les Paul, anders in het middengebied, maar wel duidelijk des Gibson. Ik las hier ook iets dat een SG zwakker zou zijn dan een Les Paul. Ik zou ze allebei niet voorover laten vallen. Headcrackje gegarandeerd. Een SG is verder ook niet zwakker. Ik heb ze allebei, maar persoonlijk ligt mijn voorkeur bij de SG. Niet zo'n klont hout onder je arm, toch nog tamelijk massief en makkelijker bereik in de hogere regionen. Headdive heb je ook alleen maar last van als je de hals niet vast houdt. Maar dat speelt nogal lastig, dus doorgaans heb ik er in ieder geval geen last van.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top