Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 123

Hybrid View

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    6 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    31

    Standaard GAS: Les Paulerigs maar dan draagbaar

    Hallo,

    Als Fender-watje wil ik graag het geluid van een Les Paul (denk Moore, Bonamassa), maar dan zonder het gevoel een spoorbiels in mijn handen te hebben. Prijskaartje (blijft waarschijnlijk de 2e gitaar): rond de 700 euro. Tweedehands geen probleem.

    Wat ik tot dusver geprobeerd heb:
    - Epiphone Les Paul Standard -> te zwaar
    - Gibson Les Paul Studio 2017 T -> fijne gitaar, net iets te duur, maar misschien tweede hands
    - Doodad Les Paul kloon -> ietsje zwaarder dan de Studio. Geluid vond ik iets minder dan de studio, maar speelbaarheid iets beter.

    Wat ik misschien nog zou moeten proberen:
    - PRS SE 245 ???
    - ????

    Iemand nog tips? Ik heb al een HSS strat (Pacifica), maar dat komt wat mij betreft niet dicht genoeg in de buurt.

    Alvast bedankt,

    Gerbrand

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Klinkt misschien gek, maar check eens een SG.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Waarom geen Gibson LP Tribute T 2017? Die is chambered, dus redelijk van gewicht. De prijs ligt in de buurt van jouw budget.

    Verder is de PRS SE 245 een goede optie, net als een Edwards Les Paul als je die kunt vinden. Die zijn doorgaans wat lichter dan Gibsons en Epi's. Check ook eens de Fret King Eclat en de Reverend-lijn met setnecks.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Het moet je liggen en het moet je stijl zijn (het is wel iets anders dan een klassieke les paul) en dan nog is het tweedehands iets boven budget, maar check bijvoorbeeld ook eens -al is het maar voor de beeldvorming- een Duesenberg, bijvoorbeeld een Starplayer.
    Te gekke gitaren!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Als je echt strat fan bent en je wil de les paul sound benaderen kun je zoeken naar een mahonie strat met humbucker. Niet makkelijk te vinden maar speelt misschien wel het vertrouwdste.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    6 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Waarom geen Gibson LP Tribute T 2017? Die is chambered, dus redelijk van gewicht. De prijs ligt in de buurt van jouw budget.
    Goede tip! Waar zou ik deze kunnen proberen (online alleen bij de Duitse shops)?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Als je echt strat fan bent en je wil de les paul sound benaderen kun je zoeken naar een mahonie strat met humbucker. Niet makkelijk te vinden maar speelt misschien wel het vertrouwdste.
    Ik ben niet getrouwd met een strat. Ik vind de body wel iets fijner, zeker als je zit. De hals van een Gibson vind ik daarentegen minstens zo prettig.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Klinkt misschien gek, maar check eens een SG.
    Eigenlijk nog nooit bekeken en nog nooit bewust gehoord. Ik had altijd het idee dat dit meer in de Metal-hoek zit en ik ben meer op zoek naar "blues-met-een-randje".

    Gr

    Gerbrand

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    De SG is zeker geen gitaar die men normaal met metal associeert. Tuurlijk, gooi er andere humbuckers in en je kunt en prima metal mee spelen maar da's niet anders voor bijvoorbeeld een Les Paul of Stratocaster.






  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerbrand040 Bekijk bericht
    Eigenlijk nog nooit bekeken en nog nooit bewust gehoord. Ik had altijd het idee dat dit meer in de Metal-hoek zit en ik ben meer op zoek naar "blues-met-een-randje".
    Nee. Verschil tussen SG en Les Paul is vooral de "feel", ze voelen anders (SG is veel lichter, heeft een neck dive en je kunt hoog op de hals spelen, de gitaar is minder sterk en zo voelt ie ook). De klank is vergelijkbaar, dat geldt trouwens voor alle Gibsons met (dezelfde) humbuckers: SG heeft iets meer hoog/minder bas en misschien minder sustain maar de sound is vergelijkbaar met de LP.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Firebird studio dan? Heeft humbuckers, niet al te duur, en toch ook wel geschikt voor blues met 'n randje.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top