Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    . Voor de LPB-1 geeft nogal wat distortion. Overigens niet gek voor zo'n cheap pedaaltje.
    Oh, zo stond ie niet in mijn geheugen. Sorry, beter wat anders proberen dan de LPB.
    147-c Guitars

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Zelf heb ik de Kool & Elfring Ace Boost voor een redelijk bedrag tweedehands kunnen kopen. Kleurt iets, maar werkt verder heel erg goed voor wat ik doe (klinkt heel natuurlijk). De SHO is naar verhouding erg duur (is simpel pedaal, kassa rinkelt $$), maar ze worden veel nagebouwd en zijn goedkoper te krijgen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Volgens mij zit "de kleuring" vooral tussen de oren. En soms heb ik het vermoeden dat als een boost op papier geheel niet kleurt, in de werkelijkheid wel als "kleurend" wordt ervaren, masr dat ligt dan aan totaal andere factoren...
    Ja, je hebt gelijk, maar wacht even: er zijn natuurlijk boosters die de mids of trebles boosten. Dat kan fijn zijn of kan precies zijn wat je niet wilt (bij overstuurde amp die wat donker klinkt kan het fijn zijn dat de booster het laag wat weg snijdt, daardoor gaat je geluid strakker klinken, de lage frequenties kosten het meest vermogen van je amp, snij je ze weg dan worden de mids en hoge frequenties geboost en krijgen ze meer vervorming, voor een les paul met een ac30 kan een treble boost dus heel goed werken, maar over een silverface fender is een treble boost een ramp - in tegenstelling tot een mid boost die de scooped silverface sound compeneseert enz.enz. enz.). Maar er zijn boosters die bedoeld zijn als full frequency (meestal kleuren ze dan ook nog wel iets natuurlijk, de vraag is alleen of dat hinderlijk is).

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik weet niet of het inmiddels achterhaald is, en bovendien voldoet ie niet aan je 1-knops eis, maar ik noem hem toch even. Ik heb best lang een Banzai New Rising Sun II gehad.
    Twee boosts (serieel of parallel), en een preamp die je ook nog 20dB kunt boosten.
    Dus twee boosts plus de preamp op elkaar te stapelen. Belachelijke hoeveelheid clean boost.

  5. #15
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    De Boss FB-2 heb je meteen een feedback effect erbij. Ik geloof dat hij eruit is inmiddels maar tweede hands zijn ze nog wel te krijgen en wie weet hebben zaken hem nog liggen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    MXR Micro-amp
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    MXR Micro Amp.

    En in de fx loop, anders werkt ie niet als volumeboost.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    MXR Micro Amp.

    En in de fx loop, anders werkt ie niet als volumeboost.
    Of je moet hem na een overdrive pedaal zetten dan werkt dat zeer zeker wel
    Toooooooooooooooone!!!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Ik heb gisteren de specs van mijn Catalinbread Serrano Picoso eens opgevraagd omdat ik wat probleempjes had (zie "Wat gebeurt er?") maar die heeft blijkbaar een boost van +30Db.... dat is best veel toch?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    MXR Micro Amp.

    En in de fx loop, anders werkt ie niet als volumeboost.
    Nee, dat hoeft beslist niet zo te zijn. Het gaat om headroom: als je versterker (en je speaker) veel vermogen heeft en niet te hard staat werkt een clean boost voor de (pre)amp als volume boost. Zit de versterker tegen break up point aan dan betekent een clean boost niet (of nauwelijks) meer volume maar (vooral) meer vervorming. Het is ook logisch, er zijn voldoende amps zonder fx loop (fenders, vox ac30s, hiwatts, marshalls etc.) waar vaak genoeg een (clean) boost voor gezet wordt.

    EDIT: als je op een (moderne , dus geen twin of hiwatt) MV amp in de preamp veel distortion draait dan moet je natuurlijk wel de boost achter de preamp zetten (dan heb je immers geen headroom).
    Laatst gewijzigd door NLF; 21 april 2017 om 11:25

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top