Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NRJay Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een luide clean boost.
    1 knop, alle frequenties gewoon luider.
    De pure sound van mn gitaar maar dan een pak harder. Geen kleuring, geen overdrive of interne gain. Welke zoek ik?

    Ik dacht aan een zvex super hard on.
    Maar een paar honderd euros voor een simpele boost met 1 knop, jaaah halo...
    Eventjes: hoeveel boost denk je nodig te hebben?

    Als het namelijk écht een cleanboost is, dan heb je in praktijk helemaal niet zoveel db's nodig. In mijn ervaring is "11 uur" al genoeg om bij wijze van spreken ruzie met elke geluidsman te krijgen.

    Was Xotic al genoemd trouwens? Die zie ik bij veel pro's op het board liggen. Voor de rest... ik betwijfel of je zoektocht zo uniek is. Van alle genoemde pedalen zou ik alleen de LPB1 links laten liggen, eigenlijk.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Natuurlijk is het onmogelijk om zonder metingen te bepalen of een booster objectief kleurt, maar in mijn ervaring veranderen ze sound toch wel flink. Voor de LPB-1 geeft nogal wat distortion. Overigens niet gek voor zo'n cheap pedaaltje.
    Jamaar... Hier maak je dus effe een denkfout.. 'Clean boost' is dus niet een garantie dat je signaal harder wordt zonder te oversturen. Want hoe harder je je signaal maakt, hoe meer de pre-amp van je versterker gaat oversturen. Dat heeft niets met het pedaal of de prijs ervan te maken.

    De LPB-1 heeft een flinke hoog-cut in mijn ervaring. Kan heel fijn zijn voor sommige dingen, maar is dus niet per sé lineair. Ik vind het persoonlijk een erg fijn pedaal.
    Laatst gewijzigd door Luke-wannabe; 21 april 2017 om 12:05

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    In de beschrijving van de LPB staat ook dat ie kleurt als ik me goed herinner. Het wordt wat vetter. Verder hangt het inderdaad van de instelling van je voorversterker af. Daar moet genoeg"ruimte" zitten om te boosten voor ie alleen maar meer gaat vervormen. Ik vond het altijd wel een lekker pedaal.

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Jamaar... Hier maak je dus effe een denkfout.. 'Clean boost' is dus niet een garantie dat je signaal harder wordt zonder te oversturen. Want hoe harder je je signaal maakt, hoe meer de pre-amp van je versterker gaat oversturen. Dat heeft niets met het pedaal of de prijs ervan te maken.

    De LPB-1 heeft een flinke hoog-cut in mijn ervaring. Kan heel fijn zijn voor sommige dingen, maar is dus niet per sé lineair. Ik vind het persoonlijk een erg fijn pedaal.
    Volgens mij was ik niet helemaal duidelijk. Pak een amp, zet hem op normaal volume, clean.

    Vervolgens draai je het volume dicht van je versterker en zet je de boost vol open. Draai voorzichtig je amp (preamp volume dus) open tot je een vergelijkbaar volume krijgt. Als het goed is ben je dan nog royaal binnen de headroom van je versterker en dus hoor je puur het geluid van je booster.

    Dit staat grotendeels los van normaal gebruik. In mijn beleving bleef de LPB1 niet helemaal clean, maar eerlijk gezegd is dat lastig beoordelen gezien de manier waarop ik hem gebruikte.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ik heb gisteren de specs van mijn Catalinbread Serrano Picoso eens opgevraagd omdat ik wat probleempjes had (zie "Wat gebeurt er?") maar die heeft blijkbaar een boost van +30Db.... dat is best veel toch?
    Yep, das een beste boost ...


    Factor (Av) 31 ongeveer, dus stel dat er uit een single coil 200 mV (vpp) komt, is de output
    (in theorie) 6,2 volt of maar liefst 6.200 mV. Vrijwel iedere versterker zal hierdoor (flink) gaan
    oversturen, en zonder 'iets' van een laag af filter vreselijk 'over-the-top' in het laag gaan
    klinken.

    (Zeker als er nog eens een 'low/mid' heavy overdrive voor staat )

    Maar zoals al aangegeven, het is natuurlijk sterk afhankelijk van de toepassing, in de meeste
    gevallen gebruik je lang niet alle 'beschikbare' boost.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Dit staat grotendeels los van normaal gebruik. In mijn beleving bleef de LPB1 niet helemaal clean, maar eerlijk gezegd is dat lastig beoordelen gezien de manier waarop ik hem gebruikte.
    Ja, maar híer heb ik het juist over. De rest allemaal swa, maar hier gaat het me juist om. De LPB die niet clean blijft is gewoon je voorversterker die overstuurt. Het pedaal zelf distort niet.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ja, maar híer heb ik het juist over. De rest allemaal swa, maar hier gaat het me juist om. De LPB die niet clean blijft is gewoon je voorversterker die overstuurt. Het pedaal zelf distort niet.
    Ik gebruikte toen mijn Ampeg 60w buizenamp op het cleane kanaal. Ik heb daarmee weleens op het einde van de headroom gezeten (inmiddels spelen we wat zachter), maar als ik het me goed herinner was dat niet het geval - gebruikte de LPB1 om strijkstok er beter door te laten komen. Misschien dus niet per se oversturing, maar wel enige mate van compressie zo leek het. In elk geval een stuk vetter.

    Dat gezegd hebbende: ik ben vrij snel na de aanschaf van mijn Gretsch overgeschakeld op de Box of Rock. De LPB1 gebruik ik dus al sinds eind 2013 niet meer. Onze bassist wel, maar die heeft sowieso geen headroom op zijn amp.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Het is simpel natuurlijk, zolang je pedaal en amp beiden binnen de headroom blijven is alles clean boost. Als je VOOR je clean boost/amp aan compressie en clipping doet, door je boost bijvoorbeeld achteraan te zetten, wordt het lastig om te horen wanneer ze precies mee gaan doen aan het feest dat clipping heet maar dat is toch een goed ding?

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Wat is je budget?

    Als het goedkoop moet: Donner Boost Killer (Xotic RC booster clone): https://www.guitarfella.com/donner-boost-killer-review/
    of Mooer Pure Boost

    Als je meer geld hebt: Source Audio LA Lady, digitale overdrive waar je 40 verschillende overdrives en clean boost in kunt stoppen (3 beschikbaar met schakelaar)
    https://www.thomann.de/nl/source_aud...ee9e57585fc90f
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Yep, das een beste boost ...


    Factor (Av) 31 ongeveer, dus stel dat er uit een single coil 200 mV (vpp) komt, is de output
    (in theorie) 6,2 volt of maar liefst 6.200 mV. Vrijwel iedere versterker zal hierdoor (flink) gaan
    oversturen, en zonder 'iets' van een laag af filter vreselijk 'over-the-top' in het laag gaan
    klinken.

    (Zeker als er nog eens een 'low/mid' heavy overdrive voor staat )

    Maar zoals al aangegeven, het is natuurlijk sterk afhankelijk van de toepassing, in de meeste
    gevallen gebruik je lang niet alle 'beschikbare' boost.
    Thanx! Hier kan ik wat mee! Nu snap ik waarom de boost niet lekker samenwerkt met mijn Mercurybox...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top