Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Cadeautje van de buren

    De buren hadden nog een western gitaar van het merk E-ros thuis op zolder waar ze niks mee deden. Hun zoon en dochter hoefden hem ook niet dus gaven ze hem aan mij. Op internet vind ik het een en ander over E-ros, maar niet over dit type. Is er hier misschien iemand die iets weet over deze gitaren? Ik ben wel benieuwd. Hier wat foto's:










  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Kijk hier eens: http://www.fetishguitars.com/le-marche-brands/e-ros/

    Goed genoeg voor Jimmy Page blijkbaar Leuk krijgertje!
    Geen super waardevolle gitaar maar gratis is altijd goed he...
    Laatst gewijzigd door Sander-H; 18 april 2017 om 23:17

  3. #3

    Standaard

    Ah, dan zal die van mij toch wel een dakota zijn? ik dacht iets van een garanzia omdat dat in de klankkast staat. Maar dat ook in die gitaren op de foto's bij de dakota. Wel leuk inderdaad, en er zit ook een koffer bij waar mijn eigen akoestische gitaar mooi in past dus die komt sowieso van pas (technisch gezien is deze e-ros nu ook mijn eigen maar je snapt wat ik bedoel).
    Ik heb hem net even gestemd, maar de snaren zijn helemaal verroest en de actie is super hoog dus (nog) niet echt bespeelbaar.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Garanzia, dat klinkt verdacht veel als garantie....
    Is dus niet het model maar meer een info stukje over de fabrikant in het italiaans. Gooi het eens door google translate, dan weet je wat er allemaal in geschreven staat.
    Benieuwd of de marketing wank in de sixties net zo erg was als nu

    En als je nek wat los is gekomen dan zal die te ver naar voren staan wat de hoge actie wel verklaard. Zal wel wat werk in gaan zitten om hem speelbaar te kijgen.
    Ik ben momenteel een Crucianelli ES335 uit 67/68 aan het opknappen en die is ook in Italie gemaakt, heeft ook wel wat uiterlijke overeenkomsten met de jouwe.
    Ik geloof dat iedereen toen "geinspireerd" was door Eko gitaren...
    Laatst gewijzigd door Sander-H; 18 april 2017 om 23:41

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Garanzia, dat klinkt verdacht veel als garantie....
    Wauw, je hebt nog gelijk ook. Had zelf gewoon niet gedacht dat dat op die manier aangegeven zou zijn.

    Italiaanse tekst:
    Le chitarre di nostra produzione. Costruite con i migliori legni e dai migliori liutai della nostra zona, sono garantite da difetti di fabbricazione
    F.lli Fuselli

    Engelse vertaling:
    Our original production guitars. Built with the finest woods and the best violin makers in our area are guaranteed against manufacturing defects
    Fuselli Brothers

    Misschien maar eens contact met ze opnemen om te kijken of ik nog garantie krijg!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.915

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Our original production guitars. Built with the finest woods

    Fuselli Brothers
    Nu ik er zo over nadenk: ik heb eigenlijk nog nooit een gitaarbouwer gezien die aangeeft dat zijn gitaren van derde klasse waaibomenhout zijn gemaakt. En dat "Fuselli Brothers" doet me sterk denken aan Fusilli Jerry, van Kramer (het laatste alleen voor insiders) .

  7. #7

    Standaard

    Tjah, als je weet dat je slecht hout gebruikt zou ik er ook gewoon niets over zeggen

  8. #8

    Standaard

    Kramer the ASSMAN lol.
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top