Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 16 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 154
  1. #11

    Standaard

    Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe gitaar, ondanks dat je nog even geduld moet hebben.

    RG = RG type gitaar
    D = model (standaard gestemd in DAFCGD)
    IX = Iron Label (een aanduiding voor een bepaald type gitaren (vaak geassocieerd met metal))
    6 = aantal snaren
    M = Maple (toets)
    PB = Poplar Burl (houtsoort)
    SSB = Surreal Blue Burst (finish)

    Ik hou van de Japanse duidelijkheid

  2. #12

    Standaard

    Hé Fu
    Wat leuk. Bij het langslopen van mijn favoriete gitaren ben ik ook bij Dijkman (op afstand) langs geweest. En heb ik ook bij deze onuitsprekelijke gitaar stilgestaan. Dank SM (pardon Shredder Mike) voor de uitleg.

    Zoals Harald zo fijntjes wist te melden is op mijn leeftijd iedere gitaar een gitaar voor het leven, dus ik heb ernstig getwijfeld tussen deze en een andere.

    En het is jammer dat deze het niet is geworden. Want ik vind m super eruit zien. En eerlijk was ik een beetje benieuwd hoe die iets verlengde schaal zich zou houden onder mijn standaard open C of hawaiian G.
    Ik hoop dat je met deze net zo veel plezier hebt als ik met de mijne.

    Long may you run....
    Vriendelijke groet, Gus















    De mijne is een Cort X4. Da's de 4 met de passieve EMG HZ pups.
    Ik heb een gieter met humbuckers gekocht!!
    Een ware heldendaad. Ben benieuwd....

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Ha, wat een leuk verhaal. Nou ja, als alles doorgaat en ik heb straks in mijn bezit heb, we wonen volgens mij niet ver van elkaar vandaan Gus. We komen elkaar vast wel een keer tegen in een setting waar gitaren bij horen. En dan zal ik er voor zorgen dat deze gitaar onderdeel van die setting is. Mag je haar beroeren en voelen wat je mist

  4. #14
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shredder Mike Bekijk bericht
    Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe gitaar, ondanks dat je nog even geduld moet hebben.

    RG = RG type gitaar
    D = model (standaard gestemd in DAFCGD)
    IX = Iron Label (een aanduiding voor een bepaald type gitaren (vaak geassocieerd met metal))
    6 = aantal snaren
    M = Maple (toets)
    PB = Poplar Burl (houtsoort)
    SSB = Surreal Blue Burst (finish)

    Ik hou van de Japanse duidelijkheid
    Bij Ibanez wel. Ik werk met de producten van Panasonic. Daar kan echt niemand wat mee, is complete willekeur en is toch echt heel erg Japans.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    De eerste week van juni is aangebroken. Zo maar eens even bellen naar Dijkman. Beetje de druk erop houden Excited.

    Eye en ear candy:


  6. #16

    Standaard

    Fijne gitaar, ontzettend veel bang for the buck. Heb die met het rosewood topje wel eens in handen gehad, weet nog steeds niet waarom nooit aangeschaft..

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Ben ook erg benieuwd. Hoor er veel goeds over (ook wel wat kritiek op lijmresten en frets, maar dat schijnt alleen bij een paar individuele exemplaren van de eerste serie te zijn oid). Zelfs de stock elementen schijnen erg goed te zijn. Welke bedoel jij? De RGDIX6PB-CBF?


  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Post

    Gozert van de muziekwinkel is er niet, dus zelf maar even importeur gebeld.

    Slechte nieuws: hij is er nog niet, kan van 1e a 2e week ook wel uitlopen naar 3e week deze maand.

    Goede nieuws: hij komt dus echt en het is een zeer recent geproduceerd model (rechtstreeks georderd bij de fabriek), dus die aanloopfoutjes waar ik sporadisch over hoorde bij eerdere modellen zouden hier niet moeten spelen.

    Volgende post hopelijk met foto's en daarna sound samples!

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ben ook erg benieuwd. Hoor er veel goeds over (ook wel wat kritiek op lijmresten en frets, maar dat schijnt alleen bij een paar individuele exemplaren van de eerste serie te zijn oid). Zelfs de stock elementen schijnen erg goed te zijn. Welke bedoel jij? De RGDIX6PB-CBF?

    Model van vorig jaar, met birdseye maple toets.
    http://www.ibanez.com/products/eg_de...230&color=CL01


    Die met jouw kleur was toen nog alleen leverbaar als 7-snaar.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Verlaat allemaal. Maar importeur verwacht begin volgende week de container in Nederland. Dan moet de douane nog een dansje doen en zou ie hopelijk de week erna in Amsterdam kunnen zijn.


    Pfff...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top