Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 16 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 154
  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ik weet het.
    Tegenwoordig is iedereen onderlegt in specs, staart zich er dood op en je wordt er op afgerekend.
    De spec forum brigade is strong in this one.
    Larry had zijn "upgrade" superD en het was logisch om ook iets voor de vintage markt te maken want Gibson had al helemaal geen clue, die haalde de foldertjes door elkaar.
    Maar het was meer dan enkel cashen hoor, ik hoor meer classic Paf in die Dimarzios dan in de oude Ttops.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Beste moderne PAF die ik tot nu toe heb gehoord is wat mij betreft de Bare Knuckle The Mule. Warm, helder en gearticuleerd, echt een puik element in zowat elke gitaar. Ik heb 'm nu weer 's geprobeerd in de brugpositie van m'n strat en da's tot nu toe het meest veelzijdige element in deze gitaar die ik heb geprobeerd. Echt mooi clean, maar kan ook prima knallen, ondanks z'n lage output. Low gain is, vind ik, echt heel erg goed met dit element. In een SG heb ik een The Mule nekelement zitten, maar die vind ik wel wat modderig in deze gitaar. Zegt verder niet zoveel over het element, kan ook prima aan de gitaar liggen.

    De '59 is overigens ook een prima PAF. Ik heb er altijd prima resultaten mee behaald.

    Wat voor mij een verrassing was, is de Dimarzio Air Classic. Heel open en gearticuleerd, maar ook heel erg 3D (oké, da's er eentje die ik zelf verzin, omdat ik het niet beter weet te verwoorden). Heel erg dynamisch ook. Is ook het element wat voor mij het dichtst in de buurt kwam bij de brown sound, terwijl die nooit genoemd wordt in die hoek. Maar ook erg mooi clean en vooral erg mooi, rond laag, zonder echt modderig te worden. Dat ie het dichtst in de buurt kwam van de welbekende brown sound (in mijn oren dan toch), is omdat de rest bij de gitarist ligt en ik ben verre van een Van Halen, helaas.
    Laatst gewijzigd door Brum; 27 augustus 2017 om 19:15

  3. #123

    Standaard

    Orph, goed en heldere uitleg. Dank daarvoor!
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Hij staat inmiddels al een tijdje in Bb met een setje 0.014 - 0.068 snaren, speelt echt als roomboter edoch met genoeg weerstand voor het snellere hakwerk. Actie een heel kleine beetje omlaag laten halen, maar niet overdreven. En er zit dus nu een Seyour Duncan trembucker Distortion in, zo klinkt dat:

    https://www.soundclick.com/music/son...ongID=14430561

    Er is ook al een hele tijd een Ibanez RGDIX6PB-SKB:




    die staat met een setje 0.011 - 0.049 in D en speelt ook echt heerlijjk. Ook daar een TB-6 Duncan Distotion erin, maar daar twijfel ik nog over.

    Allebei locking tuners en het liefst wil ik nooit meer anders. Briljant. Snel snaren verwisselen en stabiel als de neten.

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Ontstellende klote muziek, maar petje af. Mooie dissonanten en het soundje, een scooped mesa-imitatie neem ik aan, klinkt overtuigend. Goed hoor

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Hij staat inmiddels al een tijdje in Bb met een setje 0.014 - 0.068 snaren, speelt echt als roomboter edoch met genoeg weerstand voor het snellere hakwerk. Actie een heel kleine beetje omlaag laten halen, maar niet overdreven. En er zit dus nu een Seyour Duncan trembucker Distortion in, zo klinkt dat:

    https://www.soundclick.com/music/son...ongID=14430561

    Er is ook al een hele tijd een Ibanez RGDIX6PB-SKB:




    die staat met een setje 0.011 - 0.049 in D en speelt ook echt heerlijjk. Ook daar een TB-6 Duncan Distotion erin, maar daar twijfel ik nog over.

    Allebei locking tuners en het liefst wil ik nooit meer anders. Briljant. Snel snaren verwisselen en stabiel als de neten.
    Dus dit gaat niet met een Telecaster....???

    Wel echt heel dik dit, de basreflex deed letterlijk m'n haren wapperen........ van m'n kut natuurlijk

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Niet op erik letten, is een goedkope proleet

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Nou vooruit, ook een betweterige rattekankerlijer

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Niet op erik letten, is een goedkope proleet
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Nou vooruit, ook een betweterige rattekankerlijer
    .....................

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    .....................
    Tmms houdt van je.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top