Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 16 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 154
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Merk je dat verschil dan bij 26,5" mensuur?
    Ik heb zelf 26,5 nooit gehad. Wel 26, en heb daar niet meer of minder moeite mee dan met 24.75, 25, of 25.5.
    Ik heb eerder meer last van de smalle topkammen van mijn MM gitaren. Nooit problemen mee gehad, maar sinds ik wat gitaren heb met een topkam van 43mm en breder, voelt de 41,3mm van MM soms wat krapjes.

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb met Ibanez hetzelfde als met Marshall; de bulk is kut en de oude spullen vaak het beste.
    Paul Gilbert zei ooit over Ibanez: "they're good guitars, not great but good."

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Heb ook Mayones en ESP Horizon bespeeld. Waanzinnig mooi afgewerkt spul waar een Prestige echt niet bij in de buurt komt.
    Wauw ben benieuwd dan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Samenvattend: Koop wat jou het meest bevalt en wat je lekker vindt spelen.
    Dat sowieso hehe

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Wauw ben benieuwd dan.

    Dat sowieso hehe
    Bedoeld is de afwerking, details en lak. Qua bespeelbaarheid winnen, hoe kan het hier ook anders, de RGD-tjes.

    Mayones, Deamones, Ormsby, ESP, Blackmachines zijn stuk voor stuk kunstwerkjes van stijl, ontwerp en vakmanschap. Zo mooi dat het eigenlijk zonde is om op te spelen 
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Nou ja lang verhaal kort: de Ibanez RGDIX6 valt me wel mee en ik vermoed dat met een iets dikker setje snaren ie wel goed gaat staan. Zo niet: Orpheo.

    Even spammen: behalve dat ie erg aardig is, zijn vriendin fantastische koffie zet (en meer over gitaren weet dan ik).... hij kan gitaren goed afstellen. Petje af. Wel wat minder bedreven met zwevende Floyd Roysen, maar hij heeft vandaag weer flink geoefend.

    Ik kan hem VAN HARTE aanbevelen voor alle gitaarafstellingen. En hij bouwt echt bizar moeie gitaren. Wel even andere koek dan wat ik wel eens van andere bouwers hier zie (hoewel ik dat al imposant vind).

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Oh ja hij heeft dus 2 andere Ibanezzen onder handen mogen nemen. Erg inventief, weet om alle constructieve onmogelijkheden iets heen te construeren.

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Sorry moest even weg. Output van door mij verkeerde meegenomen pick-up te hoog? Even pole pieces inkorten en andere magneet erin. Pick-up past niet? Even wat metaal van het onderzetdinges eraf. Etc.

    Als ie nit een mindere dag had gehad met de Floyd had had ie een tien gehad. Nu een dikke negen.

    Dank. En tot de volgende 2 gitaren.

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ja, m'n vriendin zet prima koffie maar dat is zeker niet haar grootste verdienste. Iets als 'achter elke langharige gek staat een sterke vrouw'. Of zo? :P

    Anyway, ja, 'even afstellen'... Damn, wat heb ik een pokkehekel aan Floyd Roses, maar dit was wel weer een goeie oefening Tis altijd toch even tricky als er echt op m'n vingers wordt gekeken. Die brug pickup was wel even tricky; de gitaar was gefreesd voor Dimarzio's en even baseplates vervangen zat er niet in ivm string spacing, dus pootjes van de te swappen pickup aanpassen. Goed, magneetje even tussendoor wisselen. Polepieces te lang (vraag me echt af hoe kort die pootjes waren van de originele pickup, maar ik gok erop dat het een DMZ was, dus kort!). Goed, inkorten dus. Geeft me 2 voordelen: inductie wat lager, dus iets lagere output, iets meer treble wat gecompenseerd wordt door de AlnicoII die ik er al in heb gezet. Ik maak me totaal geen zorgen om de output, tis immers een SH6 die ik tackle en moet balanceren met een SH2N. Schroeven, solderen solderen solderen, inprikken en knallen maar. DAMN wat een toffe sound.

    Voor de 'leek': de SH6 Distortion en SH4 JB 'delen' dezelfde coil geometry (niet helemaal hetzelfde, HEEL kleine verschillen maar de vraag is: is dat by design of manufacturing error? ). Zet er een A2 in, iets lagere inductie 'forceren' en je hebt de sound en feel van een JB uit de 70ies. Of de AH pickup (allan Holdsworth pickup).

    Ik ben blij dat je er blij mee bent! Als ik weer wat op moet pakken, lemme know. \m/

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Nou ik je toch spreek Orhp,
    What's the deal met al die paf pickups? '59, Pearly Gates, Bonamassa, Seth lover, Antiquity, Page, Greenie...
    Ik snap dat de paf ook niet consequent was maar stel dat ik een Dickey Betts tone zoek, hoe wordt ik daar nou wijs uit?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb een tijdje terug alleen de magneten van A5 naar A2 gewisseld en was al verbaasd over het verschil (minder output, meer definitie). Nu heb ik de kapjes ook niet meer terug gezet en dat zal ook wat uitmaken. Maar jij tikt dus de pooltjes eruit en vervangt ze voor kortere of kort ze in? Grappig, want vroegah werden pups altijd alleen maar opnieuw gewonden en dan meestal overwound en daarna gewaxt of geplakt.

    Volgens mij is het afstellen van het 'floaten' van een FR een kwestie van vaak en regelmatig doen, dan voel je wel aan hoe strak je de veren moet draaien. Octaaf zuiver maken is dan weer wat minder fijn. Ik blokkeer 'm dan altijd, zodat het wat minder wiebelig is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top