Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 16 EersteEerste ... 513141516 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 154
  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Haha! Jij wint!
    Duh...

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #142
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    @Eric Tegendraads: natuurlijk zijn er lui die t doen. En je kunt ook met een single coil een dikke metal sound neerzetten. Maar er zijn redenen waarom de meesten niet in Bb met een standaard Tele spelen en niet mwt single coils.

  3. #143
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Een standaard tele, ja, maar dat is natuurlijk niet dezelfde klasse als de harley benton customshop, met speciaal opgeleide kinderen.

  4. #144
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zo eentje als waar jij toen naar informeerde bij mij?

  5. #145
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ja, inderdaad

  6. #146
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    @Eric Tegendraads: natuurlijk zijn er lui die t doen. En je kunt ook met een single coil een dikke metal sound neerzetten. Maar er zijn redenen waarom de meesten niet in Bb met een standaard Tele spelen en niet mwt single coils.
    Nog een stel prutsers:


  7. #147
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nog een stel prutsers:

    Je hoort mij niet zeggen dat het niet kan op een Tele, maar de gitaren in dit filmpje hebben natuurlijk weinig met klassiek tele's te maken. Devin speelt op z'n custom Mike Lipe tele met EMG 81 & 85 humbucker set, de andere Tele heeft ook twee humbuckers en lijkt me van mahogany. Ook de Tele van de genoemde John5 heeft iig in de brug een HB, neckpositie wisselt geloof ik.
    Punt is dat een 'Tele' in ieder geval wat mij betreft meer behelst dan één element, in dit geval de vorm van de body.

    Die shredder heeft een prima heavy sound, maar dat is lead en niet beukend laag. Ola komt dan nog het best in de buurt van een voorbeeld. Hoewel het niet helemaal onbruikbaar is als sound bevestigd hij wel dat een Tele niet mijn eerste keuze zou zijn voor deze stijl. Daarnaast ook hier een kanttekening want hij kiest dan net een Tele met een modern noiseless circuit dat deze hoeveelheid gain wat beter kan handelen dan standaard SC's.

    Edit; wat me overigens opvalt bij het filmpje van Ola is dat ik 'm normaliter nogal een uitgesproken kutsound vind hebben, maar dat hier eigenlijk best wel mee valt. Zo zie je maar dat het voor sommige ook helemaal anders kan uitpakken dan je verwacht.
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; 23 mei 2022 om 10:19

  8. #148
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik snap best dat ik het niet snap, maar mijn voor de grap vraag (omdat ik net naar een filmpje van Greg Koch gekeken had) resulteerde toch in een leuke discussie, vind ik althans.

    Jaren geleden schreef ik op dit eerbiedwaardige forum dat ik de gitaarsound van Ola kut of zoiets vond. Dat bleek niet zo te zijn.

  9. #149
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.176

    Standaard

    Ik hoor/lees al jaren niet anders dat Ola overal een kutsound uit haalt. Maar ook dat moet natuurlijk iemand de eerste zijn geweest.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #150

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top