Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 16 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 154
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    en alle Joycen die ik ken, zijn zonder uitzondering aantrekkelijke dames.
    Het zal de regio wel zijn, hier idem

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Verlaat allemaal. Maar importeur verwacht begin volgende week de container in Nederland. Dan moet de douane nog een dansje doen en zou ie hopelijk de week erna in Amsterdam kunnen zijn.


    Pfff...
    Hopelijk zijn tegen die tijd de containers weer volop in beweging, in de Rotterdamse Haven gebeurt nu al 2 dagen niks en die vertraging heeft ook invloed op het vervolg van het traject:

    http://www.ad.nl/economie/gevolgen-c...aven~ae073bca/
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Hopelijk zijn tegen die tijd de containers weer volop in beweging, in de Rotterdamse Haven gebeurt nu al 2 dagen niks en die vertraging heeft ook invloed op het vervolg van het traject:

    http://www.ad.nl/economie/gevolgen-c...aven~ae073bca/
    Thanks voor de tip. Hoop dat zij een ander bedrijf ge ruiken dus! Zal de importeur wel even bellen.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    de douane is nu niet meer de grote bottleneck, dat is de RVO. Zij zitten verschrikkelijk te ziften op ladingen met rosewood. Het gaat er dus niet eens om of de gitaar daadwerkelijk rosewood heeft; als de verzending een gitaar heeft met rosewood is de hele zending de pineut en wordt het tegengehouden. Er hoeft maar 1 lettertje verkeerd te staan op het verzenddocument en hup, de hele lading wordt in beslag genomen.

    Lang leve cites.

    terugsturen kan ook niet. Het zit zo. Het land waar de gitaren gemaakt worden geeft een exportvergunning af. Sommige landen doen dat shipment per shipment anderen zijn daar losser en in geven een fabrikant een vergunning af voor een langere tijd. Met het exportdocument op zak worden de gitaren dus naar de EU of USA verscheept. Dan moet degene die de gitaren hier importeert een importvergunning aanvragen in Nederland. Als deze wordt afgegeven (en 9 van de 10 keer gebeurt dat gewoon) worden de twee documenten met elkaar vergeleken, en ook vergeleken met de bedrijfsinfo. Klopt alles, dan mag het door.

    Klopt het NIET, dan heb je een probleem. De overheid neemt dan alles in beslag en als fabrikant mag je dan gedag zeggen naar je producten. Ook al is al het hout legaal gekapt en voldoet het aan alle milieueisen. Een foutje op je document en dikke doei. Terugsturen kan ook niet, omdat het nooit ingeklaard is in NL. De producten zitten in een soort van limbo.

    Lache he. Hier moet ik dus bijna dagelijks mee omgaan.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Een foutje op je document en dikke doei. Terugsturen kan ook niet, omdat het nooit ingeklaard is in NL. De producten zitten in een soort van limbo.
    Foutjes op documenten is inderdaad soms reden voor veel heisa. Normaal gesproken kan terugsturen wel, als de afzender (het afzendende land) daar aan meewerkt (lees: de kosten wil dragen). Zit hier vanuit Cites een addertje onder het gras waarom ze meteen overgaan tot volledige inbeslagname?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  6. #36

    Standaard

    Fu, je hoort weinig, maar ik leef met je mee. Zelfs als WiFi niet beschikbaar is op betreffende bergtop.
    Die IBA jongens hebben toch wel eens vaker een gitaar of tama drum geïmporteerd?????
    Wij houden hoop.....
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    We houden hoop Gus En gelukkig dat je op een bergtop zit, en ik dan maar deduceer dat je je vermaakt (daar zijn bergtoppen voor), en er dus geen minder plezante reden is waarom het een tijdje stil was vanuit jouw hoek

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
    Foutjes op documenten is inderdaad soms reden voor veel heisa. Normaal gesproken kan terugsturen wel, als de afzender (het afzendende land) daar aan meewerkt (lees: de kosten wil dragen). Zit hier vanuit Cites een addertje onder het gras waarom ze meteen overgaan tot volledige inbeslagname?
    Ook al wil de eigenaar de kosten dragen, terugsturen kan meestal niet omdat er geen wederexportvergunning verleend is. het land van herkomst kan het dan niet meer aannemen omdat het bij aankomst niet ingeklaard is.

    Ik weet dat dit niet via de douane gaat maar via het RVO. Zij beslissen dat het in beslag genomen moet worden en de douane voert het uit. het slaat echt helemaal nergens op.

    @Duhsjaak: dit gaat buiten iba om. Dit is een industry-sized problem. Iedereen die importeert naar de EU heeft nu gezeik. Iedereen. Fender, Gibson. Taylor, PRS, het bedrijf waar ik voor werk: iedereen heeft gezeik, door cites.

    Als je ziet hoe groot de gitaarindustrie is als marktaandeel van rosewoods, ga je echt janken (van het lachen). Fender neemt 0.05% van de wereldvoorraad palissander op zich, Taylor, PRS en Iba elk ongeveer 0.03%. Het zijn echt zulke kleine percentages.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    @Orpheo: geen enkele website of FB link van je doet het? Ik kreeg je naam al eerder door als iemand die héél goed een gitaar kan afstellen? Klopt dat? Inclusief FLoyd Rose achtige tremolo enz? Ik doe meestal aan t snellere en technischere werk dus t luistert allemaal wat nauw, kun jij daar wat mee?

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    @Orpheo: geen enkele website of FB link van je doet het? Ik kreeg je naam al eerder door als iemand die héél goed een gitaar kan afstellen? Klopt dat? Inclusief FLoyd Rose achtige tremolo enz? Ik doe meestal aan t snellere en technischere werk dus t luistert allemaal wat nauw, kun jij daar wat mee?
    Hi,

    Ik stuur je een PM. Ik ga nu m'n handtekening aanpassen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top