Ik heb een Line 6 Toneport UX8. Daarmee heb ik vroeger wel eens opnamen gemaakt van het bandje waar ik nu in zit. De toneport heeft 8 analoge in en uitgangen. Matige band, slechte gitarist, best wel redelijke opnamen. Nu wil aankomende week weer eens opnemen. Band is vooruitgegaan, zangeres er bij. Misschien ook maar eens een fatsoenlijk youtube fimpje maken met fatsoenlijk licht. Laatste keer opnemen vorig jaar mislukte, was niet voorbereid, ins en outs niet goed ingesteld, ik weet zelf niet meer waar het fout ging.
Ben er nu even voor gaan zitten, maar blijf bij het probleem dat ik ook al had toen de opnamen wel redelijk lukten. Alles gaat (ook) naar monitorkanaal 1 en 2. De aansluitsituatie die ik voor ogen heb:
De zang op 1 en 2, toetsen op 3, de line out van 1,2,3 doorgelust naar de mengpaneel line in. De microfoonpreamps van de toneport gebruiken dus.
Toen opnemen wel lukte, heb ik volgens mij de line out van kanaal 3 naar het mengpaneel er maar uit getrokken. Toetsen gingen toch al over de zangkanalen. Met een boel galm dus. Galm live maar weggehaald. Niet leuk.

Waar gaat het fout?