Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11

    Standaard

    Ik heb weinig verstand van elektronika dus misschien zeg ik nu iets doms, maar zou zo'n simpel ferriet ontstoringsfilter helpen?



    Kost in ieder geval geen drol dus valt te proberen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    hoe moet ik dit aankaarten bij Nik want hij zegt dat dit normaal is. (al vind ik dit niet normaal)
    als er binnen de 5 meter iemand een smsje krijgt flipt die amp helemaal door! vreselijk irritant!
    Nou, misschien aangeven hoe erg het is, zoals je ook hier doet?
    Als mijn mesa op standje vulkaan staat, dan hoor je het ook wel, soms, als ik er vlakbij sta, maar op 5m afstand is wat overdreven.
    Ik had in je eerdere post ook niet door dat het zó erg was. Misschien hij ook niet?
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 17 april 2017 om 19:53

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Ben er wel vanuit gegaan dat je randaarde gebruikt, dat is toch wel zo he?

    Een verlengkabel met randaarde vervolgens in een normale contactdoos ZONDER randaarde steken gaat dus niet werken. Misschien een stomme opmerking ten overvloede maar ze zijn er hoor!
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #14

    Standaard

    net mail gehad van Nik.
    Hij zei dit: What I'd try is to try swap V1 and V2 around, and see if there's any change
    to the issue.

    mag/kun je deze gewoon omwisselen?
    sorry voor al de vragen, heb nog nooit zelf iets aan amps gedaan en zou er niks aan willen stuk maken
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    net mail gehad van Nik.
    Hij zei dit: What I'd try is to try swap V1 and V2 around, and see if there's any change
    to the issue.

    mag/kun je deze gewoon omwisselen?
    sorry voor al de vragen, heb nog nooit zelf iets aan amps gedaan en zou er niks aan willen stuk maken

    Dat mag idd., zei het ook al in post 5.

    Klacht zal misschien niet helemaal verdwijnen maar kijk of je verandering waarneemt.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #16

    Standaard

    ik heb de 2 lampen omgewisseld (dank u cluseau )
    het knetteren is weg!
    ik heb geen idee hoe dit het probleem kan oplossen want ik ken niks van elektronica.
    nu het probleem is dus opgelost maar moet ik nu een nieuw buisje kopen of mag ik deze blijven gebruiken?

    trouwens erg bedankt aan iedereen die hier reageerde
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Het buisje mag je blijven gebruiken als je er verder geen hinder van ondervindt.

    Soms blijft er tijdens het solderen wat residu achter en kan dat in de busjes van de buisvoet trekken. Het zou kunnen dat je daar een beetje contactproblemen door hebt gehad. Door de buis er opnieuw in te prikken kun je dat verholpen hebben.

    Een andere mogelijkheid is dat er een beetje troep in de buis is achtergebleven wat door het bewegen is verplaatst. Ook dat komt wel eens voor bij nieuwe buizen, en bij oude zeker.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top