Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard kraakstoring ptp amp

    ik heb sinds kort een ceriatone yeti point to point 100watt amp.
    nu heeft deze amp last van kraakstoring als ik niet speel.(standby staat natuurlijk op 0) als ik de standby opzet heeft hij het niet meer.
    heb andere speakerkabels geprobeerd, verschillende cabs, gitaarkabels, met pedalen, zonder pedalen, andere stekkerdoos... alles!
    niets helpt dus zal het in de head zelf zitten.

    heeft hier iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken? hij is echt nog nieuw (heb hem paar maand geleden bij ceriatone nieuw laten maken)

    hij is ook super gevoelig voor gsm signalen. is hier iets tegen te doen of is dit puur omdat hij PTP is?

    hopelijk kan dit opgelost worden want de sound dat ik uit dat beest krijg is abnormaal.

    alvast bedankt
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    ik heb sinds kort een ceriatone yeti point to point 100watt amp.
    nu heeft deze amp last van kraakstoring als ik niet speel.(standby staat natuurlijk op 0) als ik de standby opzet heeft hij het niet meer.
    heb andere speakerkabels geprobeerd, verschillende cabs, gitaarkabels, met pedalen, zonder pedalen, andere stekkerdoos... alles!
    niets helpt dus zal het in de head zelf zitten.

    heeft hier iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken? hij is echt nog nieuw (heb hem paar maand geleden bij ceriatone nieuw laten maken)

    hij is ook super gevoelig voor gsm signalen. is hier iets tegen te doen of is dit puur omdat hij PTP is?

    hopelijk kan dit opgelost worden want de sound dat ik uit dat beest krijg is abnormaal.

    alvast bedankt
    Standby op "0", wil dat zeggen amp uit? In dat geval zou je zeggen dat de amp stil moet zijn, zoniet is er dus een ongewenste omweg voor de standby en dat zou best wel eens kunnen kraken.


    Kraken heeft niets te maken met PTP of welke bouwvorm dan ook. Als je iets maakt moet het goed zijn, punt.


    Als je hem nieuw hebt laten maken neem ik aan dat je nog garantie hebt. Wil je daar geen gebruik van maken om welke reden dan ook dan kun je hem in eigen beheer (laten) nakijken maar je draait dan wel zelf voor de kosten op. Misschien kun je met de bouwer iets regelen mocht dat in het buitenland zijn geweest.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.755

    Standaard

    Mailtje naar Nik en die zal vast met een oplossing komen.

  4. #4

    Standaard

    standby op O wil zeggen dat je kan spelen. de amp heeft 2 standen: standby en O.
    ik heb garantie maar als ik hem naar ceriatone wil sturen kost me dit bijna 400 euro en nog eens 400 euro om hem terug laten te sturen.
    de amp heeft mij al zogoed als 2000 euro gekost en dat is al meer dan genoeg.
    ik zal inderdaad nik eens contacteren.
    iemand een idee wat het juiste engelse woord is voor kraakstoring?
    Laatst gewijzigd door YannickH; 16 april 2017 om 19:27
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    standby op O wil zeggen dat je kan spelen. de amp heeft 2 standen: standby en O.
    ik heb garantie maar als ik hem naar ceriatone wil sturen kost me dit bijna 400 euro en nog eens 400 euro om hem terug laten te sturen.
    de amp heeft mij al zogoed als 2000 euro gekost en dat is al meer dan genoeg.
    ik zal inderdaad nik eens contacteren.
    iemand een idee wat het juiste engelse woord is voor kraakstoring?
    Jouw kraakstoring kan door elk component, board of las worden veroorzaakt dus je zal niets opschieten met een zoekterm. Als je een soortgelijke klacht treft moet het wel heel raar lopen wil dat door hetzelfde component veroorzaakt worden.

    Verzenden is abnormaal kostbaar, voor een fractie van dat bedrag is hij hersteld. Je zou met de leverancier kunnen overleggen of zij de kosten (gedeeltelijk) voor hun rekening willen nemen.

    Zelf kun je eenvoudig een buisje wisselen, de kans bestaat dat je gewoon een rottig buisje hebt.

  6. #6

    Standaard

    Oke bedankt
    Ik ben ondertussen met Nik van Ceriatone aan het mailen ivm de kraakstoring.
    Het gsm signaal is normaal zegt hij.

    Hebben jullie amps trouwens ook zoveel last van gsm signalen? Ik weet niet meer dat ik dit probleem heb gehad bij mijn vorige lampenbakken maar het is echt wel een serieus groot probleem bij deze...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    Hebben jullie amps trouwens ook zoveel last van gsm signalen?
    Ja, redelijk wat, voiral als je de telefoon op de amp legt. Maar de Koch van onze andere gitarist heeft er meer last van dan mijn eigen amps.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Vroeger kreeg je nog wel eens radio Moskou binnen maar of het net is verbeterd of radio Moskou is er mee opgehouden.
    Van GSM had je vroeger ook meer last herinner ik mij maar ook dat zal met omgeving te maken hebben.
    Mis het wel een beetje, al die geluiden uit de ether, dan zei je, hee... lijn 10... is het al zo laat?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Vanaf plm. halverwege jaren 90 zijn de eisen qua storing mogen veroorzaken en ongevoelig moeten zijn voor storing behoorlijk opgeschroefd (EMC norm).
    Je ziet dat veel oude versterkers van voor die tijd van alles kunnen oppikken en dat latere versterkers behoorlijk immuun zijn.

    Gevoeligheid voor GSM lijkt me met een nu gebouwde amp niet normaal, het ding is onvoldoende afgeschermd en voldoet niet aan de eisen. Ook dat moet hij oplossen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #10

    Standaard

    hoe moet ik dit aankaarten bij Nik want hij zegt dat dit normaal is. (al vind ik dit niet normaal)
    als er binnen de 5 meter iemand een smsje krijgt flipt die amp helemaal door! vreselijk irritant!
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top