Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dit was tot een jaar geleden ook mijn ervaring.
    Maar...op mijn pedalboard heb ik nu een boss dm-2w en een moog mf chorus, en die heb ik gewoon voor de amp staan, want bij deze pedalen wordt het op eoa manier geen brij. Geen idee waar dat precies aan ligt (mijn eventide pitch- en timefactor klonken als poep voor een overstuurde versterker, en ook de line6 DL4 had ik het liefst in de loop, qua sound, maar die trok het niet vwb fx level. Ook de fulltone choralflange had ik het liefst in de loop), maar experimenteren loont, blijkbaar.

    Je moet vooral voor jezelf bedenken of je digitaal (en dan bedoel ik even niet qua sound, maar qua interface/bediening); ik vind racks gaaf, maar gewoon amp met pedalboard, met per pedaal maar een paar knoppen speelt zo lekker weg.
    Meestal zet je een delay in de fx loop maar een goed analoog delay of tape echo gaat prima mits het goed is afgesteld. Aangezien jouw Boss DM2 een analoog pedaal is gaat de repeats niet in de weg zitten en wordt het geen brei.

  2. #12

    Standaard

    Leuk topic. Ik zou wel voor een pedaal gaan. Mijn lijstje zou zijn (in aflopende volgorde van kwaliteit):

    - Eventide H9 perfecte kwaliteit (digitaal is er geen betere).
    - Line6 M9 fijn en heel erg bruikbaar (een M5 is ook interessant)
    - Zoom G3 redelijke kwaliteit voor budget spelers
    Laatst gewijzigd door tnijland; 16 april 2017 om 16:56

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    ik heb een Zoom mg-50 voor alle effecten die je maar 1x nodige hebt. die staat dan voor de drives. ik heb wel een losse delay na mijn drives. ik vind die zoom een perfect apparaatje, kost relatief weinig en klinkt zeker als effect heel goed. drives enzo moet je er niet uit willen halen maar de effecten klinken ok.

  4. #14

    Standaard

    Leuke feedback. Tamelijk verdeeld tot hedentoe, maar daar hou ik wel van

    Wah koop ik best afzonderlijk analoog, daar is blijkbaar wel consensus over.

    Mijn versterker, de vox AC15C1, heeft inderdaad geen effects loop zoals opgemerkt door Dutch66. De vox staat inderdaad op een randje. Het is dus zeker geen zware distortion dat door de preamp wordt opgewekt. Daar zou ik volgens mij wel één en ander voor moeten kunnen zetten. (Meer zelfs, ik zal wel moeten )

    Ik vind het heel vervelend om tijdens nummers aan effectenpresets te moeten sleutelen. Vandaar ook dat ik meerdere drive pedalen gebruik. Akkoord, ze hebbben elk hun eigen karakter, maar de blues driver gebruik ik ook enkel om de OCD een schop onder zijn kont te geven zodat die vetter klinkt. Dat is niet bij elk nummer nodig. Mits gedraai aan de parameters van de ocd kan die uit zichzelf ook wel vetter klinken, maar ik draai er zeker niet graag aan. Hetzelfde zou ik willen hebben voor mijn overige effecten. Chorus bijvoorbeeld, ik zou minimaal aan de knopjes willen draaien. Eenmaal een goede sound wil ik die gebruiken doorheen meerdere nummers.

    Misschien is dat laatste ook wel een pluspunt van digitale zooi. Een aantal verschillende presets geven met een druk op de knop gepaste parameters. Hoe doen jullie dat bij het spelen van covers ? Draaien jullie vaak aan de knopjes tijdens repetities of live ?

    De tc electronics nova system is een goede tip! Tweedehands is ie makkelijk en zéér betaalbaar te vinden. Een combinatie met een g-major of dergelijke is blijkbaar ook niet zo extreem duur als ik dacht.

    Een pijnlijk punt is dat ik met één vraag zat, en nu plots avonden vol verplicht opzoekwerk zit.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Nog niet genoemd, maar mogelijk doorslaggevend voor je: mijn broertje heeft exact dezelfde versterker als jij hebt. De Nova System klinkt geweldig als ik 'm ervoor hang. De drivesectie kan je nu ook als driveboost gebruiken. Even level aanpassen en klaar. Het werkt erg handig. Presets zijn gemakkelijk op te slaan en de NS is als pedalboard te gebruiken: je maakt een preset aan voor alle (!!!) effecten die je binnen die preset aanmaakt. Eenmaal de pagina van dat boek (zo kan je het zien) geopend, kan je de effecten als losse stompboxes zien. Je kan het bovendien een leuke eigen naam geven. Voor het geld onverslaanbaar.
    You can't be a vet. You rock too much.

  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Het voordeel van een multi effectenbak is juist dat je van te voren je instellingen kunt programmeren. Zeker moderne apparaten hebben genoeg geheugenplaatsen om dat allemaal op te slaan. Je hoeft dan juist niet meer aan knoppen te draaien. Alleen aan de toon knop en de bas knop van je versterker om het hoog en laag wat bij te stellen.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Het voordeel van een multi effectenbak is juist dat je van te voren je instellingen kunt programmeren. Zeker moderne apparaten hebben genoeg geheugenplaatsen om dat allemaal op te slaan. Je hoeft dan juist niet meer aan knoppen te draaien. Alleen aan de toon knop en de bas knop van je versterker om het hoog en laag wat bij te stellen.
    Dit opent zoveel mogelijkheden voor mij...... waarom wist ik dit niet eerder? Alle muzikanten zouden dit moeten weten.... laat ons deze kennis verspreiden....!!!!

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Queen? Van Halen? Rush? Klinkt prima, veel platen verkocht, nooit terug gebracht naar de winkel.
    May heeft dan wel een voxje staan voor elke delay. En uiteraard eentje voor het cleane signaal. Zelfde met chorus, een chorus tussen je gitaar en versterker klinkt anders dan een chorus tussen je gitaar en twee versterkers, waarvan er eentje het chorus signaal krijgt, en de andere het rechtstreekse gitaarsignaal.

    Larry Carlton gebruikt een mengtafel voor zijn effecten. Naast zijn gitaarversterker staan monitors die de effecten weergeven.

    Op het moment dat de drive uit de pedalen komt wordt het ook al anders.

    Er zijn geen regels, en misschien is dat brakke geluid juist wat je zoekt. Maar als de drive uit de versterker komt is er best een kans op een rommelig resultaat.

    Je Wah moet je dan weer niet na de drive pedalen zetten (of je moet dat juist mooi vinden). Dingen als autowah zijn ook best kritisch qua plaatsing.

  9. #19

    Standaard

    Ook nog een optie aan de zeer betaalbare kant; digitech rp360. Vond ik verassend goed.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Wel of niet in de fx-loop hangt van de pedalen af, de versterker, de fx-loop en je voorkeur. Je kunt simpelweg niet die wereld opdelen in een ja-kamp en nee-kamp. Ik heb het jaren in de fx-loop gehad en bij wijze van proef toch maar weer eens voor de amp gezet en het klinkt fantastisch. Warmer. Het is net wat je wilt. Wel een beetje op de inputgain letten en de output van je pedalen. That's about it..
    You can't be a vet. You rock too much.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top